Ga naar inhoud


Ci Plus en Ziggo?


Hoeba

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Overigens heeft Ziggo in NL een kleine 2,5 a 3 miljoen verouderde setupboxjes uitstaan die met CI+ niet werken.

 

Met een bankschuld van 300 miljoen euro en een credietcrisis denk ik niet dat die makkers geld hebben om die kastjes te vervangen.

 

Onder aan de streep blijft het gewoon werken allemaal is mijn inschatting

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDvideo
Overigens heeft Ziggo in NL een kleine 2,5 a 3 miljoen verouderde setupboxjes uitstaan die met CI+ niet werken.

Met een bankschuld van 300 miljoen euro en een credietcrisis denk ik niet dat die makkers geld hebben om die kastjes te vervangen.

Onder aan de streep blijft het gewoon werken allemaal is mijn inschatting


Helemaal mee eens. En ze hebben trouwens geeneens CI+ nodig om opnames te verhinderen. Dat hebben we wel gemerkt met de Siemens toen de kabelboer wat verkeerde bits ging omzetten.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDvideo
Overigens heeft Ziggo in NL een kleine 2,5 a 3 miljoen verouderde setupboxjes uitstaan die met CI+ niet werken.

CI+ staat voor Common Interface Plus en is een specificatie van de hardware en het protocol tussen ontvanger en CAM. De aanbevolen "verouderde" kabelontvangers hebben geen Common Interface slot en dus als zodanig niets te maken met het CI+ gebeuren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mamakopje
Hebben jullie het dan nog niet begrepen, wat Ziggo met CI+ wil?

Nounounou...geloof je werkelijk dat Ziggo dat nog allemaal gaat doen ook? Denk je niet dat ze dan een vaste stoel bij Kassa en Radar krijgen? Denk je dat ze daarop zitten te wachten? Lijkt me niet.
Dat ze willen voorkomen dat er wordt opgenomen zou zomaar kunnen, waarschijnlijk onder druk/dwang van Film1 en Co. Maar bepaalde films op slot zetten en al die andere rare dingen die je noemt...het kán, maar ik geloof nooit dat ze het gaan doen.

En wat opzeggen betreft: dat is héél simpel natuurlijk. Ziggo is niet de enige telco in Nederland. Ik heb alleen TV van ze; internet heb ik van Telfort. Je moet natuurlijk niet gaan overdrijven. Als het écht zo erg wordt, zeg ik de hele handel op en koop een schoteltje. Hoef ik niet eens van forum te wisselen... wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mike Philippens
Als het écht zo erg wordt, zeg ik de hele handel op en koop een schoteltje.

En dan krijg je weer met CD te doen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Origineel bericht van: Mike Philippens
Als het écht zo erg wordt, zeg ik de hele handel op en koop een schoteltje.

En dan krijg je weer met CD te doen.

Ja, en?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een doodgeboren kindje, met dat gekraakte DRM, zoals we er al zo veel van hebben langs zien komen de laatste tijd.

 

Ziggo zal dat wel opgelegt krijgen, maar zal voorlopig er niks mee doen, of de twee naast elkaar gebruiken?

 

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba

Ziggo zal dat wel opgelegt krijgen, maar zal voorlopig er niks mee doen, of de twee naast elkaar gebruiken?

Ga er maar vanuit dat Ziggo niet bezig is te investeren in een hobby. frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee alles op de marketing afgestemd, dat was wel duidelijk uit het vraaggesprek.

 

Ze kunnen zich echter ook voorbijlopen, net als de finanvciele crisis is het opgeblazen lucht.

Juist het analoge deel zou core business moeten blijven en uitgebreid moeten worden.

Voor digitaal ben je beter af bij de sat, zowel qua keuze als qua kosten.

 

Liberalisering zal de zwaardrechter zijn als er meer aanbieders op de kabel komen.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Juist het analoge deel zou core business moeten blijven en uitgebreid moeten worden.


Sorry hoor, maar dit is toch wel redelijke kolder. Analoge TV wordt binnenkort nergens meer uitgezonden in Europa, en dan zouden de fabrikanten die antieke techonlogie moeten gaan inbouwen voor kabel kijkers? Afgezien daarvan ziet analoog er niet uit op flatscreen, dus wil je een kabel aansluiting dan moet je genoegen nemen met waardeloos beeld? Het aantal analoge zenders op de kabel kan maar zeer beperkt zijn, dus ook maar meteen weinig keuze voor de kabel kijker. Leuk idee....

Citaat:
Voor digitaal ben je beter af bij de sat, zowel qua keuze als qua kosten.


Je ziet blijkbaar over het hoofd dat de grote meerderheid van de consumenten heel blij is met het gemak van een kabel aansluiting en helemaal niet zit te wachten op een ontsierende schotel aan de gevel of op dak. Het (digitale) aanbod van de kabel als al vaak te veel voor hen.

Heb je wel eens nagedacht welke consumenten voor een schotel kiezen? Dat zijn:
  • De hobbyisten, zoals op dit forum. Niets mis mee.
  • Mensen in buitengebieden die geen kabel hebben, en voor wie DVB-T te beperkt is.
  • Allochtonen die zenders willen ontvangen die niet op de kabel zitten. Gevolg: hele flatgebouwen vol met lelijke roestige schotels aan de gevel, geen gezicht.

Als kijkers in 'betere' buurten aangewezen zouden worden op schotels om hun programa's in de gewenste kwaliteit te zien, dan kan ik je verzekeren dat er binnen de kortste tijd enorme discussies zouden gaan onstaan over het weren van schotels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste, schotels weren, is gezien de europese wetgeving op vrije nieuwsgaring niet mogelijk, zoals recentelijke doorgeprocedeerde uitspraken hier op het board geplaats laten zien.

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Voor digitaal ben je beter af bij de sat, zowel qua keuze als qua kosten.


Hangt er maar helemaal van af wat je wilt zien. Op het moment dat je bij C+ NL één wil zien bijvoorbeeld, ben je duurder uit dan bij de digitale kabel.
Verder legt C+ NL het qua beeldkwaliteit echt behoorlijk af tegen de digitale kabel. 3mbps VBR op de schotel moet het echt dik afleggen tegen de 8mbps CBR op de digitale kabel.

In mijn HTPC heb ik zowel DVB-S2 als DVB-C zitten. Maar de Nederlandse zenders pak ik toch echt van DVB-C. Daarnaast missen er nog altijd een paar Nederlandse zender op de schotel...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nog even off topic dan ...

 

Zo kun je appels met peren gaan vergelijken.

BVN zit weer niet op de kabel.

Ook is het de vraag of de zenders er morgen nog zijn.

 

Er zijn zo wie zo meer zenders op de schotel. Of dat voor een kabelkijker in het begin duidelijk en noodzakelijk is weet ik niet, dat hij meer keus heeft zal hij kunnen gaan waarderen.

 

on Topic ......

 

Zelf heb ik ook kabel naast een schotel, de gekste zaken mogen ze van mij aandragen!

De praktijk heeft alleen uitgewezen dat die maar tijdelijk zijn (on demand was via de Dboxen van de kabelboeren ook al een oplossing voor de "toekomst", en waar zijn die nu?) en voor de consument geen meerwaarde blijken te hebben naast de waanzinnige kosten die de consument er voor over moet hebben.

Een steeds maar duurdere kabel omdat er digitale fratsen moeten worden uitgehaald over de rug van de gewone kijker zeker? Van mij mogen ze, maar ook failliet gaan als ze zo door gaan!

 

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...