Ga naar inhoud


Ci Plus en Ziggo?


Hoeba

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Psychosammie
Citaat:
aangezien Ziggo met een eigen module zou uitkomen die altijd werkt


Hoe kom je aan die onzin?



Ziggo ondersteund straks alleen nog de ci plus module.

Ze kunnen het zo maken, dat de ander module niet meer werkt, alleen nog de ci plus module.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130

Ziggo ondersteund straks alleen nog de ci plus module.

Ze kunnen het zo maken, dat de ander module niet meer werkt, alleen nog de ci plus module.

Hoe snel dit gaat gebeuren (als het ooit gebeurt) weten we niet, maar inderdaad, ze voeren de CI+ niet voor de lol in.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07

 

Wat is hier onbeleefd aan?

 

Ik vraag waar hij die onzin gelezen heeft. Het lijkt mij nogal kort door de bocht om te verwachten dat een TV die hij vorig jaar gekocht heeft compatibel zou zijn met een nieuwe techniek.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nu Ziggo met CI+ gaat werken zit ik met het volgende probleem:

 

Tot nu toe kijk ik met een Technisat HDVision 32 TV en een Alphacrypt module.

Dit werkt voor mij tot nu toe erg goed met 1 afstandsbediening.

 

Nu wil ik de opvolger van deze TV aanschaffen (Techniline 32),

omdat de huidige TV geen draaibare Sat-antenne ondersteund en de nieuwe wel.

HD+ hoeft voor mij eigenlijk niet op dit 32" scherm.

Ik ben met het het huidige pakket prima tevreden.

 

Dit nieuwe toestel staat helaas niet in een lijst van Ziggo.

Maar kan ik toch problemen (niet functioneren) van dit toestel verwachten met een Alphacrypt module zonder gebruik te maken van CI+?

De verschillende fora hierover zijn te technisch voor mij.

Ik raak de draad volkomen kwijt.

 

m.v.g. Ben

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de tv GEEN ci+ interface heeft (gewoon ci dus) dan werkt alphacrypt wel, heeft de tv WEL een ci+ interface dan ben je (straks) kansloos met alphacrypt.

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus
Als de tv GEEN ci+ interface heeft (gewoon ci dus) dan werkt alphacrypt wel, heeft de tv WEL een ci+ interface dan ben je (straks) kansloos met alphacrypt.

Gert.


Dit stelt me enigszins gerust, maar ik las hier ergens dat alphacrypt uitgeschakeld zou worden.
Geldt dit dan alleen voor CI+ toestellen?

Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, wat Ziggo in de toekomst gaat doen weet niemand

 

Alphacrypt zou ook helemaal uitgeschakeld kunnen worden als ze dat willen. Maar Ziggo heeft aangegeven de huidige configuraties voorlopig niet actief te gaan blokkeren (anders dan op apparaten die CI+ ondersteunen), maar als ze hier ineens vanaf stappen kan dit dus ook geblokkeerd worden. Je kan de gok nemen en misschien nog een hele tijd plezier hebben van je Alphacrypt (en mochten ze dit gaan blokkeren kun je altijd nog een set top box aan je tv hangen), of ervoor kiezen om toch een andere goedgekeurde tv te gaan gebruiken en een CI+ cam te kopen (hoewel ik tegen CI+ ben en dus liever niet zie da dit heel populair zal worden).

 

In mijn geval met een Dreambox hoop ik er maar op dat ze dit voorlopig niet gaan doen, en heb tevens de hoop nu de Duitse HD zenders ook CI+ gaan gebruiken dat de community wel wat vind om CI+ te omzeilen in een softcam. Ziggo zal dit zelf dan namelijk ook moeten doen in alle set top boxen die ze nu uit hebben staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Tsja, wat Ziggo in de toekomst gaat doen weet niemand

Alphacrypt zou ook helemaal uitgeschakeld kunnen worden als ze dat willen. Maar Ziggo heeft aangegeven de huidige configuraties voorlopig niet actief te gaan blokkeren (anders dan op apparaten die CI+ ondersteunen), maar als ze hier ineens vanaf stappen kan dit dus ook geblokkeerd worden.

Ziggo geeft inderdaad via woordvoerders aan dat ze de AlphaCrypt Classic CAM vooralsnog niet actief gaan blokkeren, maar daar is nooit expliciet het voorbehoud bij gemaakt dat ze de AlphaCrypt Classic CAM wel gaan blokkeren in TV's met een CI+ slot. Die aap kwam pas uit de mouw op het moment dat de eerste TV's met CI+ slot verkrijgbaar waren en volgens Ziggo medewerkers op forums hadden de klanten moeten begrijpen dat de woordvoerders dit als zodanig bedoeld hadden. Het bekende verdraaien van de waarheid in het voordeel van Ziggo. Wat maar aangeeft hoe betrouwbaar de uitspraken van Ziggo via woordvoerders zijn. Als je de uitspraken van de Ziggo woordvoerders via de media uit het verleden vergelijkt met de realiteit dan blijkt helaas dat die woordvoerders goed zijn in fantaseren en sprookjes vertellen.

Citaat:
Je kan de gok nemen en misschien nog een hele tijd plezier hebben van je Alphacrypt (en mochten ze dit gaan blokkeren kun je altijd nog een set top box aan je tv hangen), of ervoor kiezen om toch een andere goedgekeurde tv te gaan gebruiken en een CI+ cam te kopen (hoewel ik tegen CI+ ben en dus liever niet zie da dit heel populair zal worden).

Hoewel ik geen voorstander ben van de CI+ CAM vanwege de beperkende mogelijkheden die de digitale TV providers daarmee krijgen denk ik dat het in deze tijd niet meer verstandig is om nog een TV zonder CI+ slot te kopen. Ik vrees namelijk dat Ziggo in samenwerking met Irdeto op termijn toch met een Irdeto protocol update gaan komen om de AlphaCrypt Classic CAM uit te schakelen en dan is het zonde als je nu nog speciaal een (dure) TV hebt aanschaft met een standaard DVB CI slot om van die losse ontvangers af te zijn. De enige manier waarop je dan namelijk een dergelijke TV met standaard DVB CI slot kan gebruiken is met een losse kabelontvanger.

Citaat:
In mijn geval met een Dreambox hoop ik er maar op dat ze dit voorlopig niet gaan doen, en heb tevens de hoop nu de Duitse HD zenders ook CI+ gaan gebruiken dat de community wel wat vind om CI+ te omzeilen in een softcam. Ziggo zal dit zelf dan namelijk ook moeten doen in alle set top boxen die ze nu uit hebben staan.

Ik lees vaak dat anderen denken dat CI+ een soort vervanging is van de huidige Conditional Access Systems (CAS) zoals het Irdeto CAS, het NagraVision CAS, het Conax CAS of het MediaGuard CAS. Dat is niet juist. CI staat voor Common Interface en is een specificatie die de hardware en het protocol beschrijft tussen CI slot en een Common Interface Module. Een Conditional Access Module (CAM) is één van de CI module soorten. Common Interface Plus (CI+) is een nieuwe specificatie van dat CI slot waarbij extra beveiligingsmogelijkheden, ofwel de extra beperkingen voor de consument, zijn toegevoegd zodat de digitale TV provider meer controle heeft over hetgeen het apparaat met CI+ slot kan doen met het signaal. Dergelijke beperkende mogelijkheden hadden ze niet met het standaard DVB CI slot en de daarbij behorende CAM.

De set top boxen van Ziggo hebben geen CI slot, dus daar speelt het hele CI of CI+ verhaal niet. Als zodanig hoeft Ziggo niets te omzeilen in die losse ontvangers. Wel zal Ziggo aanpassingen moeten gaan maken aan de Irdeto SoftCell softCAM in die ontvangers als ze het Irdeto protocol gaan updaten om de AlphaCrypt Classic CAM buitenwerking te stellen. In dat geval zullen de ontwikkelaars van alternatieve Irdeto softCAM's ook aan de bak moeten om het aangepaste Irdeto protocol weer te ontleden en op de juiste manier te implementeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Irdeto heeft aangegeven zeker de alphacrypt te gaan blokkeren!!

Hier heeft Ziggo niks over te zeggen, dit is door een woordvoeder van Irdeto paar weken geleden gesteld.

Namelijk word voor de alphacrypt geen licentie betaald, irdeto gaat de huidige irdeto codering aanpassen aan CI+.

Daarna is het alleen nog mogelijk te kijken met provider gebonden ci+ module cq decoders die door Irdeto en dus ook voor ziggo geschikt zijn bevonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mister HaCk
Namelijk word voor de alphacrypt geen licentie betaald, irdeto gaat de huidige irdeto codering aanpassen aan CI+.

Als er geen licentie wordt betaald voor Irdeto door de fabrikant dan had Irdeto al in 2005 de AlphaCrypt kunnen laten verbieden net zoals ze onlangs nog fabrikant Aston hebben aangepakt met hun aangepaste Irdeto CAM. Verder heeft beschrijft CI+ een hardware interface in een apparaat terwijl het Irdeto protocol bij een Conditional Access System (CAS) hoort. Wat er aan het Irdeto protocol aangepast moet worden voor iets dat zich in een apparaat afspeelt is mij niet duidelijk. Het Irdeto protocol heeft namelijk allang voorzieningen waarmee ze PVR's die speciaal voor Ziggo zijn ontwikkeld kunnen instrueren om niet meer op te nemen of alleen met encryptie op te nemen. Ook wordt het Irdeto CAS bij Ziggo nog steeds gebruikt samen met een Irdeto CI+ CAM, dus hoeft er verder niets aangepast te worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu uit de verschillende antwoorden begrijp is:

 

Het kan vriezen of dooien!

 

Een ding is zeker,als ik gedwongen wordt om zo'n aftandse Ziggo box aan te schaffen heeft Ziggo een klant minder.....

 

Bedankt voor de antwoorden.

 

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...