Ga naar inhoud


Niet meer kanalen met AC3?


qod

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen weekend een Samsung UE40B7000 aangeschaft en overweeg hem aan te vullen met de Samsung HT-BD2E Blu-Ray speler met 5.1 geluid en speakertjes/subwoofer. Deze ga ik dan natuurlijk ook optisch aansluiten op mijn Dreambox 7025!

 

Echter...

 

Nu ik er op ga letten, licht de Dolby indicator maar zelden op!

Ik heb nog geen programma op een Nederlandse noch Belgische zender kunnen betrappen op Dolby geluid...

Ik heb wel Radio 4 Surround gezien met AC3 geluid... wat is dat? 2.1? 5.1?

 

De Duitse zenders bieden wel veel Dolby / AC3 / ... maar daar kijk ik eigenlijk toch nooit naar.

Is het AC3 signaal bij Engelstalige films op Duitse zenders nagesynchroniseerd of is dat het oorspronkelijke Engelstalige geluid?

 

Heb ik programma's gemist of doet CanalDigitaal gewoon voorlopig niet mee met Dolby? Wellicht introduceren ze het bewust niet op SD kanalen om het HD pakket te promoten?!

 

Heb je je satdecoder aangesloten op een 5.1 systeempje, wat is dan je ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De enige nederlandse programmas in AC3 zijn;

 

NEDERLAND ZINGT op zondagmorgen :D

AS THE WORLD TURNS laugh

 

Nee helaas, het is in deze tijden van tecnologische hoogstandjes helaas nog erg sumier wat er in AC3 wordt uitgezonden.

 

Je had zelf al ondervonden dat de duitsers dit doen, op sommige fta zenders en uiteraard de films op het premiere pakket(uiteraard in het duits), en de italianen op sky italia (uiteraard in het italiaasn). Nederland helaas niks, spanje met hun dure pakket ook niks. Al zegt men dat er wel eens wat wordt uitgezonden in AC3, ik ben ze nog niet tegengekomen.

 

Zal vrees ik ook nog wel even duren totdat ze dit moois gaan aanbieden. Helaas...

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad we wachten er heeeeeeeeeeeeel lang op bij canal digitaal

 

zoals je weet vindt je hier onder het kolommetje audio dolby digital

 

en dat kun je zo dus op elke satpositie bekijken.

 

vooral het verschil met de duitse Oeffentlich Rechtlichen en ook duitse commerciele FTA is significant (mbt de aantallen)

 

maar ook op kabel is het aanbod nix komma discovery hd.

 

helaas is de nederlander gewoon aan spatial sound op z'n tv toestel met blikken speakertjes.

 

chiao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het idee is dat ik gebruik wil maken van Dolby geluid -indien meegezonden- wanneer ik een programma via mijn Dreambox 7025 bekijk. Overigens stuurt de Dreambox sowieso het geluid optisch (AC3) mee, maar bij een uitzending zonder Dolby is dat gewoon 2.0 geluid.

 

Wat mij zo tegenvalt is dat Canaldigitaal zelfs op de duurbetaalde filmkanalen geen Dolby meezendt...

Ook België heeft nog niet van Dolby gehoord...

 

Duitse FTA zenders hebben bijna allemaal Dolby... maar ik weet niet of dat 2.0, 2.1, 5.1, ... is.

Dat moet toch ook afhangen van het programma...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me opvalt is dat VH1 & VH Classic (via TVV of CDS) ook een geluidsspoor AC3 meesturen. Helaas krijg ik op beide geen geluid te horen dan.

Op de Duitse kanalen werkt de AC3 daarentegen perfect. Strange!

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei, krijg je met de Arion 2 geluidssporen te zien: het gewone en AC3. Alleen heb je bij AC3 geen geluid.

Op de informatiebalk ligt het icoon voor AC3 eveneens op om aan te duiden dat er een track aanwezig is, net zoals bij deluxe of andere Duitse zenders. Jammer dat ik jullie geen screenshot kan tonen, een foto van de TV nemen lijkt me niet ideaal wink

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brambo's
Zoals ik al zei, krijg je met de Arion 2 geluidssporen te zien: het gewone en AC3. Alleen heb je bij AC3 geen geluid.
Op de informatiebalk ligt het icoon voor AC3 eveneens op om aan te duiden dat er een track aanwezig is, net zoals bij deluxe of andere Duitse zenders. Jammer dat ik jullie geen screenshot kan tonen, een foto van de TV nemen lijkt me niet ideaal wink



Brambo's heb jij dan een speciale ontvanger?
Ik zie op mijn db 800 hd maar één geluidspoor cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...