Ga naar inhoud


Geen uitgaande mail met Outlook POP3 op dit netwerk


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Dat is wel makkelijk gezegt, maar als je nou niet eens weet wie je provider is, van de huurbaas krijg je een briefje met een paswoord van 26 characters lang in je hand gefrunnikt. En dan spreekt die gast een frans...dat wil je niet horen dat Québecois geneuzel.
En dan wordt je voor achterlijk gehouden als je vraagt wie de provider is.
En als je na veel vragen eindelijk de provider te weten bent gekomen, kom dan maar eens achter de smtp server naam etc.
Nu ben ik werkelijk heel veel onderweg, en heb meer hotels gezien dan wie dan ook, dit komt echt maar zelden voor.

Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken.

Die Videotron als je provider wist je, dat staat namelijk al in je 2e post. Dus dan zal je smtp server iets zijn als: smtp.videotron.ca


Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Het is "relais.videotron.ca"

Dat vond ik na wat zoeken op het www.

Maar dat je dat allemaal moet doen en dat uit moet zoeken, dat irreteerd mij mateloos.

Toevallig kan ik er mee omgaan en weet, ondermeer met jullie hulp, hoe ik het aan het draaien krijg.

Maar stel je voor dat je van dat soort dingen er geen bal verstand hebt..en je wilt alleen maar wat emails versturen..het is dringend...klanten wachten op response.

Ik heb echt een paar uur lopen te zoeken. Dacht namelijk eerst dat het een firewall probleem was.

Ik was op 2e paasdag met mijn vriendin in Quebec..klein hoteletje...kreeg een paswoord en hup gaan met die banaan. geen geneuzel met SMTP servers, het draaide gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vroeger was dat allemaal niet, maar met dank aan de spammers is dat tegenwoordig bij bijna alle providers wel dichtgetimmerd. Soms wordt het over een andere poort dan 25 wel toegestaan, maar welke andere poorten er open zijn moet je bij je eigen provider dan vooraf navragen, en soms zetten ze die zelfs op verzoek voor je open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Zwaar off-topic:

 

Realiseer me in ene dat het al weer drie jaar geleden is dat ik vakantie had in Montreal.

Op Cresent zitten een paar leuke restaurants. Dundees en ook bij het Hardrock Cafe kun je goed eten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pinq
Origineel bericht van: Sverige
Ik heb dit zelfde probleem ook als ik in Zweden ben, en wil via outlook mail VERSTUREN vanaf mijn NL account.... omgekeerd is het hetzelfde als ik het via mijn Zweedse account wil doen.

De enige optie is om je mail te versturen via je mail account van de provider waarmee je ingelogd bent op het internet. Dat zal in canada dus je canadese provider zijn... Mail ontvangen kan je vrijwel altijd van alle providers... je moet er dus een gewoonte van maken om enkel te verzenden via je ingelogede provider.


Dat is niet zo. Gebruik de account die je wil. Zorg alleen dat je de smtp server van de provider gebruikt via welke je toegang hebt. Dat is echt alles. Dus afhankelijk van waar je je bevindt pas je die smtp server even aan in je account.



Helaas werkt dat niet bij mij.... als ik met mijn NL adres wil uitmailen en ik vul de gegevens van Telia in bij outlook, krijg ik een foutmelding en de ludieke text "don't relay, go away"... dit komt blijkbaar vanuit nederland. Anderson gaat het ook niet, komt er alleen een foutmelding in outlook, geel driehoekje onderin...

Het "makkelijkste" is dan om gewoon uit te mailen via webmail... dat werkt altijd, al is het niet zo gebruiksvriendelijk als outlook.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet wat voor gegevens jij allemaal wijzigt, maar nogmaals het enige dat je moet wijzigen is de smtp server (uitgaande mail) die bij je outlook account staat aangegeven. Zo even gezocht op Internet kom ik op smtprelay1.telia.com die je daar moet invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of kiezen voor een gmail adres. Heeft ook pop3 ondersteuning en een eigen smtp server op een andere poort dan 25 (dus nooit geblockt). Deze kan je volgens mij vanaf elke isp bereiken.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pinq
Weet niet wat voor gegevens jij allemaal wijzigt, maar nogmaals het enige dat je moet wijzigen is de smtp server (uitgaande mail) die bij je outlook account staat aangegeven. Zo even gezocht op Internet kom ik op smtprelay1.telia.com die je daar moet invullen.


Ja, dat is inderdaad wat ik gewijzigd had... maar als ik vanuit zweden mails wil versturen vanaf mijn NL account gaat het niet, ondanks dat ik de smtp server aanpas naar telia... Als ik weer in Zweden ben, ga ik het nog eens proberen... zit nu (helaas) in NL...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Origineel bericht van: pinq
Weet niet wat voor gegevens jij allemaal wijzigt, maar nogmaals het enige dat je moet wijzigen is de smtp server (uitgaande mail) die bij je outlook account staat aangegeven. Zo even gezocht op Internet kom ik op smtprelay1.telia.com die je daar moet invullen.


Ja, dat is inderdaad wat ik gewijzigd had... maar als ik vanuit zweden mails wil versturen vanaf mijn NL account gaat het niet, ondanks dat ik de smtp server aanpas naar telia... Als ik weer in Zweden ben, ga ik het nog eens proberen... zit nu (helaas) in NL...

Dat moet je zeker even proberen. Ik kom hier ook een mail1.telia.com tegen: http://www.telia.se/privat/link.do?OID=1...;type=EDITORIAL

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje late reactie, maar het probleem met ISP's en SMTP servers kun je omzeilen met bijv. gmail, daar kun je je gewone account instellen en zelfs mail verzenden alsof die van je normale adres afkomstig is.

Dan werkt je mail altijd mits je Internet hebt.

 

En eikels vanwege het afsluiten? In dit geval zijn de eikels de spammers die de ISP's tot deze maatregelen dwongen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pinq
Dat moet je zeker even proberen. Ik kom hier ook een mail1.telia.com tegen: http://www.telia.se/privat/link.do?OID=1...;type=EDITORIAL

Succes!


Dat ga ik zeker eens proberen... op die manier moet het volgens mij lukken!! Bedankt pinq!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...