Ga naar inhoud


Signaal problemen


Gast formatc

Aanbevolen berichten

Gast formatc

Ik heb de volgende setup:

schotel (90CM)

Quad LNB

 

1. Schoonouders

2. Schoonouders

3. Slaapkamer FoRMaTC

4. Switch FoRMaTC en via de switch naar de DM

 

Het probleem:

Om de zoveel minuten krijg ik blokjes en schiet mijn BER omhoog en gaat vervolgens weer terug naar 0.

Alle 4 de signalen hebben hetzelfde euvel.

Mijn schoonouders gebruiken een kaart, ik zelf niet.

Ik heb even een filmpje gemaakt van het signaal van mijn dreambox (http://www.youtube.com/watch?v=p-_DpbyGxzM)

Er is al 5 jaar niets aan de setup veranderd.

 

Ik zelf verdenk de LNB.

 

Iemand suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: formatc
Iemand suggesties?


Misschien een dect telefoon in de buurt ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: formatc


Ik zelf verdenk de LNB.

Iemand suggesties?

Ik heb ook zoiets gehad en dat lag inderdaad aan de LNB. Bij mij was de storing ook periodiek (dwz tijdje niet, dan weer even wel, dan weer tijdje niet...).

Maar, een lekje in de kabel zou misschien ook kunnen. Water in de kabel is funest, alleen is het moeilijk te vinden en is de storing waarschijnlijk niet periodiek.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast formatc
Origineel bericht van: trust
Origineel bericht van: formatc
Iemand suggesties?


Misschien een dect telefoon in de buurt ?


Buiten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Diverse mogelijkheden:

 

Obstakel voor de schotel. (Boom o.i.d.)

Schotel uitrichting niet optimaal en star genoeg. (Beweegt in de wind?)

Skew niet optimaal.

LNB gammel.

Dect telefoon.

 

Bij vocht in de kabel zouden alle 4 kabels verkeerd gemonteerd moeten zitten in in de loop der tijd water hebben moeten aanzuigen.

 

Succes!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast formatc
Origineel bericht van: mifi

Ik heb ook zoiets gehad en dat lag inderdaad aan de LNB. Bij mij was de storing ook periodiek (dwz tijdje niet, dan weer even wel, dan weer tijdje niet...).

Maar, een lekje in de kabel zou misschien ook kunnen. Water in de kabel is funest, alleen is het moeilijk te vinden en is de storing waarschijnlijk niet periodiek.

m


Kan een lekje in 1 van de kabels ervoor zorgen dat ze gelijk alle 4 hetzelfde probleem hebben ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal gesproken zou vocht in een van de kabels de overige aansluitingen niet noemenswaardig mogen beinvloeden.

 

Maar kan je de overige aansluitingen niet even loskoppelen en dan op een ontvanger kijken?

 

Bedenk, dat wanneer de storing van een externe bron komt, dit door instraling op een van de kabels problemen kan veroorzaken, en dat het loskoppelen van die kabel dan tot verkeerde conclusies kan leiden.

 

Juist door het constant aanwezig zijn van BER, moet je niet uitsluiten, dat bijvoorbeeld een WLAN of netwerkkaart ook problemen zou kunnen geven. (Maar dan niet op alle transponders).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast formatc

Helaas dit mocht ook niet baten.

 

We wonen aan de rand van het bos.... nu denk ik dat deze fijne populieren iet wat te lang zijn geworden.

Is er een programmaatje dat je kan downloaden om de obstakels uit te rekenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: formatc
Helaas dit mocht ook niet baten.

We wonen aan de rand van het bos.... nu denk ik dat deze fijne populieren iet wat te lang zijn geworden.

En als het een beetje waait, gaat de populieren dus door het brandpunt heen en weer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...