Ga naar inhoud


Kun je een (ouderwetse) telefoon handmatig laten rinkelen?


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

zoals de titel van het topic al zegt:

 

Is het mogelijk om een binnenkomend gesprek op een (ouderwetse) telefoon te simuleren?

Ik heb zo'n oud bakkeliet ding met draaischijf en bij wijze van grap wil ik deze handmatig laten rinkelen, alsof er een gesprek binnen komt. Er zit verder geen kabel aan, maar een 12V accu is voorhanden.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De wekspanning is 48 volt wisselspanning.

Aansluiten tussen "a" en "eb"

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klassieke POTS kenmerken zich door een hoge belspanning bij rinkelen, uit het hoofd 65 Volt. Dat was het derde draadje.

 

Kon een flinke opdonder geven als je net met de draadjes bezig was en iemand belde je op. crazy

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De wekspanning is 48 volt wisselspanning.
Aansluiten tussen "a" en "eb"

Stond "eb" niet voor "extra bel"? Het kan zijn dat het op die manier ook werkt, maar een telefoon systeem is in principe een tweedraads systeem waar alleen de "a" & "b" aansluiting werden gebruikt.
Zo uit mijn hoofd stond er 48VDC op de lijn, en werd daar iets van 30VAC op gesuperponeerd om de bel te laten rinkelen.
Dus ik kan alleen maar adviseren om een transformator met een uitgangs spanning van 24VAC te pakken en het daar eens mee te proberen. Als hij dan niet begint te rinkelen kan je eens hoger gaan...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mijn PTT tijd, 60er jaren, lag de wekspanning tussen de 45 en 90V wisselspanning met een frequentie van 25Hz.

De bellen zijn wisselspannings bellen en werken niet betrouwbaar op een pulserende gelijkspanning. Afhankelijk van de mechanische afstelling van de bel krijg je wel geluid op een 24V pulserende gelijkspanning, maar het wordt niet het volle ringkelgeluid dat de bel kan geven. Ik heb z'on bel wel eens laten rinkelen op gelijkspanning door één kant van het anker met een stukje schuimrubber of een veertje steeds terug te duwen en de gelijkspanning met een 555 in een 25Hz blokspanning om te zetten.

Meestal hoor je dan echter maar één van de beide bellen of in ieder geval één bel veel luider dan de andere.

 

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...