Ga naar inhoud


[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 425
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Nou dat vind ik ook wel een gemis, als je via scart kijkt dan heb je mooi geen ext audio uit wink


Natuurlijk onzin, gewoon de scartkabel splitsen, maar HD kijken en dan analoog geluid.....
Ben jij diegene die in een Porsche rijdt met dit de VW kever moter erin som? wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Mooie oplossing maar dan ga je wel van RGB naar composite wat weer niet zo lekker voor je beeldkwaliteit is smile

Maar ik ben met je eens dat je in dit (digitale) tijdperk weinig behoefte meer hebt aan analoge uitgangen.


Dan moet jij mij eens uitlegen wat composiet en RGB met audio te maken heeft wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet zo moeilijk toch ;-) Ze hebben niets met elkaar te maken echter zodra je een scart blokje erop zet dan hebben deze een drietal RCA aansluitingen: composite beeld en links rechts audio.

 

 

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een standaard blokje, je kunt echter iedere andere combinatie uit scart halen en ook bijv. enkel geluid gebruiken uit jouw standaardblokje en toch beeld via HDMI uitsturen naar je scherm.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik ;-) Daarnaast vind ik het toch vreemd dat veel mensen zo moeilijk doen over het mogelijk opofferen van een scart uitgang aangezien dit een HD receiver is waar je als het ff kan ook wel 5.1 sound via SPDIFF uit wil halen :-)

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Mooie oplossing maar dan ga je wel van RGB naar composite wat weer niet zo lekker voor je beeldkwaliteit is smile

Maar ik ben met je eens dat je in dit (digitale) tijdperk weinig behoefte meer hebt aan analoge uitgangen.


Nee hoor, ik heb zelf al eens een kabeltje gemaakt waarmee ik de audio afgetakt heb zodat ik de audio via de scart naar de TV had en ook via cinch naar de versterker. Misschien niet altijd even goed voor de signaal niveau's maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat slap gelul over die cinch audio even afgelopen zijn nu?

Het zit er niet op en hoe lang wij er ook over lullen, het zal er echt niet meer op komen.

Dat is ook nergens voor nodig want een HDMI receiver sluit je aan via HDMI en/of S/PDIFF en niet met anloge audio.

De zonderling die dat wel wil, kan dat doen met een scart verloop pluggie van 1 euro en klaar.

Dit is het el cheapo model. Logisch dat daar een paar aansluitingen niet op zitten. Ik hoor niemand over dat er USB op zit. Op het vorige DM500S el cheapo model zat het niet!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Mooi dingetje hoor!

Waar is de extra rij toetsen op de AB voor?


Er is geen extra rij, de kleurknoppen hebben geen pictogram net zoals bijv. de AB van de 70xx reeks.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
vindt het wel een lelijke afstandbediening cool


het is inderdaad wel een erg vreemde ontwerpkeus van dream, het heeft nou niet echt de uitstraling die ik van dream zou verwachten.

Ik vind het persoonlijk wel een aardige afstandsbediening, heeft een beetje een "old school" look.


Verder lijkt het apparaatje me wel wat, is een (waarschijnlijk) betaalbaar alternatief tegenover de dm800/dm8000 en zeker als je alleen tv wilt kijken en eventueel opneemt via het netwerk zoals ik, is het een leuk boxje.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Zal je op die dreambox ook MPEG 4:2:2 feeds kunnen bekijken. confused

 

 

Het wordt echt eens tijd dat dream daar werkt van maakt! tired

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...