Ga naar inhoud


[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

  • Moderator

als dream nou gewoon eens een twin tuner hd ding zou lanceren, een 8025 zeg maar. Die 2 s2 tunertjes aan boord zou hebben en een dvi of hdmi interface zou hebben en voor de rest zo ongeveer de specs van een 7025 maar wel h264 / mpeg4 voor een interessante prijs, dat zou mooi het gat opvullen tussen een 800 en 8000.

 

als je een twin tuner hd dreambox wil hebben ben je min of meer verplicht om een 8000 te kopen, en da's toch best een stevige prijs voor als je aan 2 tuners genoeg hebt.

 

Voor de rest wel een geinig bakkie die 500HD. Maar ik mis in het dream portfolio een twin hd tuner voor een redelijke prijs.

 

groet,

 

Wiz

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 425
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Daar ben ik het helemaal mee eens.

De DM800 kan flink in prijs omlaag. Desnoods slopen ze dat display er maar uit. Ik denk aan €299,00

De DM8000HD in prijs omlaag naar €899,00 en dan de 7025HD er mooi tussenin op 599,00.

De 500HD mogen ze dan in de kliko stoppen. Die heeft geen toegevoegde waarde.

Voor de mensen die persé goedkoop willen kijken de oude DM500+ (SD) in de nieuwe behuizing met een fatsoenlijke afstandsbediening voor €179,00

Gewoon zelf direct aan de eindgebruikers gaan verkopen (UPS overnight delivery) voor vaste stabiele (maar lage(re)) prijzen zodat dat gelul met prijsdumping en illegale kopieen ook meteen doorzichtig wordt.

Van de extra winst door het uitsluiten van alle tussenhandel kan je in geval van hardware defecten binnen de garantie gewoon UPS pickups en snelle reparaties financieeren.

Snappen ze bij Dream Multimedia nou echt niet hoe dat werkt? :-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Nou dat valt allemaal wel mee hoor wat betreft het storingsvrij aansluiten van analoge apparatuur. Ik heb hier een goede stereoversterker van Onkyo staan welke analoog op een Marantz CD-speler is aangesloten. Voorwaarde is wel dat je goede (duurdere) kabels gebruikt want in tegenstelling tot digitaal transport maakt dit bij analoog transport een wereld van verschil en is het zaak dat de fabrikanten er een deugdelijke voeding instoppen met een goede scheiding.


Het probleem is meestal aardlussen, waardoor je brom krijgt, daar kan geen kwaliteit kabel tegenaan. En aardlussen zijn bijna niet te voorkomen als je al je audio- en video-apparatuur aan elkaar hangt.

Geef mij maar digitaal.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PH2M
Origineel bericht van: Korsman035
Origineel bericht van: Satlook
@Lexie

Citaat:
-Geen USB-aansluiting


Kijk nog eens goed want er zit wel USB op :D


waar dan? hij staat niet op de foto's en in de specificaties, wel zit er een e-SATA aansluiting op en dat lijkt een beetje op usb...


Volgens mij heeft hij een mini-USB meteen rechts naast het tuner module! wink

Groet: Franky cool


heb ik ook gezien, maar volgens mij is die aansluiting geen mini usb, en als het wel zo is is het 1. vreemd dat ze dit verder niet vermelden en 2. mini usb is wel een hele vreemde keuze op een apparaat als de dreambox.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
De ESATA komt net zoals bij de DM800 met een verloop naar het achterpaneel.



zo op die foto ziet het er wel hoopvol uit, en ik geef mijn ongelijk toe, al ben ik bang dat we er weinig aan zullen hebben voor bv externe hdd etc, en dat de aansluiting erop zit om nieuwe firmware / images mee te flashen aangezien er ook geen seriele poort op dit (voorlopige) model zit.

Nu is het afwachten natuurlijk of deze aansluiting op het definitieve model zal zitten, en of deze mini usb poort 100% gebruikt zal kunnen worden.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

heb ik ook gezien, maar volgens mij is die aansluiting geen mini usb, en als het wel zo is is het 1. vreemd dat ze dit verder niet vermelden en 2. mini usb is wel een hele vreemde keuze op een apparaat als de dreambox.


citaat Tox:
Citaat:
Dit is het el cheapo model. Logisch dat daar een paar aansluitingen niet op zitten. Ik hoor niemand over dat er USB op zit. Op het vorige DM500S el cheapo model zat het niet!

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
als dream nou gewoon eens een twin tuner hd ding zou lanceren, een 8025 zeg maar. Die 2 s2 tunertjes aan boord zou hebben en een dvi of hdmi interface zou hebben en voor de rest zo ongeveer de specs van een 7025 maar wel h264 / mpeg4 voor een interessante prijs, dat zou mooi het gat opvullen tussen een 800 en 8000.


Ik denk dat daar flink animo voor is. Zelf kijk ik de kat nog even uit de boom, heb een 800 en wil twee tuners, maar de 8000 heeft me nu nog een te pittige prijs.

De 500HD is wel weer leuk voor erbij (slaapkamer etc).

MVG,

Jeroen

 

DM800 HD - OpenPLi - WD 320GB HDD - Technisat Multytenne TWIN

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat nu iedereen zit te zeuren over wat ontbreekt.

't Is verdorie de eerste dreambox met een ingebouwd analoog modem! :D

Moet jij eens proberen nu nog zo'n modem los te kopen. whistle

 

Toch blij, dat ie er in zit, scheelt aanzienlijk in de aanschafprijs. wink

Wanneer is ie verkrijgbaar?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom was ik er ook blij mee, lagere aanschafprijs. laugh

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Gewoon goed powerfilter ertussen (heb ik ook) en echt helemaal geen probleem.

Wat je zou moeten doen is (bijna) alle signaaldraden galvanisch scheiden. Dat is niet echt te doen. Lang leve optische kabeltjes. Ik heb het opgegeven.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz


Toch blij, dat ie er in zit, scheelt aanzienlijk in de aanschafprijs. wink
Wanneer is ie verkrijgbaar?


Nou zeg alle dreams zijn eigenlijk veel te duur maar eerlijk is eerlijk ze werken wel goed over het algemeen en de ondersteuning is ook wel goed ze komen in ieder geval regelmatig met nieuwe drivers en dergelijke dat kun je van de goedkopere merken niet zeggen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ome to
Nou zeg alle dreams zijn eigenlijk veel te duur maar eerlijk is eerlijk ze werken wel goed over het algemeen en de ondersteuning is ook wel goed ze komen in ieder geval regelmatig met nieuwe drivers en dergelijke dat kun je van de goedkopere merken niet zeggen.

Nou "goed" werken doen ze ook niet altijd, maar het grote voordeel is natuurlijk dat e.e.a. op een open architectuur gebouwd en dat je zelf (c.q. imagebouwer) vanalles kunt aanpassen. Die illegale keys waarmee de dreambox altijd geassocieerd wordt, interesseren mij persoonlijk geen biet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...