Ga naar inhoud


[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Marco275

Ik zag bij de specificaties in eerste instantie MPEG-2 staan, maar er staat MPEG-2 / h.264 decoding wat natuurlijk staat voor MPEG-4. Mijn fout.

Dat (h264) is dan ook mpeg4-part10 aka mpeg4-avc en niet mpeg4-vc, straks gaat iedereen weer helemaal teleurgesteld en boos zijn dat ze hun divx'jes (bweuh...) toch niet blijken te kunnen afspelen (divx = mpeg4-vc, uitgekleed).

Daarom zijn ze dm verstandig geweest en hebben het niet over mpeg4.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 425
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kan me trouwens maar 1 reden bedenken waarom dit model uitgebracht is en dat is snel en eenvoudig geld binnenbrengen. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de dm8000 totnutoe alleen nog maar geld gekost heeft...

 

Wat mij betreft hadden ze ook de 800 wat goedkoper kunnen maken, zoveel verschil zit er niet in!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk heeft die 8000 alleen nog maar geld gekost, ik ken veel mensen die er graag een willen hebben ondanks de belachelijke prijs, maar ze zijn gewoon niet verkrijgbaar. Dan wordt het moeilijk om geld te verdienen.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Nou dat vind ik ook wel een gemis, als je via scart kijkt dan heb je mooi geen ext audio uit wink


Natuurlijk onzin, gewoon de scartkabel splitsen, maar HD kijken en dan analoog geluid.....
Ben jij diegene die in een Porsche rijdt met dit de VW kever moter erin som? wink


Onzin? geluid is per definitie analoog heb je daar wel eens bij stil gestaan? Mijn analoge audio versterker is heel veel beter dan verreweg de meeste prutsetjes met digitale ingangen en die het intern omzetten in analoog geluid. Maw direct een ouderwetse analoge uitgang is heel nuttig voor mensen met een wat betere audio installatie.
Laat je niks aanpraten met loze kreten als "digitale kwaliteit" digitaal is helemaal geen kwaliteit. Verder is het IMHO onzin te beweren dat je makkelijk een aansluiting erop kunt maken, het moet er namelijk gewoon op zitten das veel makkelijker.

Edmund
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het geluid wordt wel digitaal ontvangen en of die 500HD nu in staat is dat digitale geluid goed om te zetten in analoog......

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als jij echt zo'n audiofiel bent, koop je geen DM500HD, maar een DM800/DM8000 of iets anders waar wel een goede analoge audio output op zit.

 

Voor iemand die om wat voor reden dan ook een DM500HD aan wil sluiten op een analoge verstreker kan dat gewoon doen door een scart naar tulp verloop stekkertje te gebruiken. In kwaliteit scheelt dat niets want als er tulp op gezeten zou hebben, zou dit van dezelfde bron afkomstig zijn. Beeld heb je uit die scartuitgang sowieso niet nodig want een DM500HD kopen om vervolgens via de scart output in plaats van de HDMI output te gaan kijken is echt klinklare onzin.

 

Als jij serieus wilt beweren dat er markt is voor een DM500HD onder de audiofielen die nog steeds denken dat een LP beter klinkt dan een CD, laat ik je in je waarde wink

 

Hetzelfde verhaal voor die 1 of 2 mensen die een DM500HD naar de slaapkamer door willen lussen via een RF output. RF heeft op een HD receiver niets te zoeken en als je dat dan toch perse wilt, koop je een RF modulator voor een tientje en sluit je die aan op de scart uitgang.

 

Wat een discussies hier zeg. Ik kan hier alleen maar om lachen.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook wel benieuwd naar.

 

Ik ben nog meer benieuwd naar de prijs van dit apparaat.

Als deze 250 euro zou kosten en je wilt een HD ontvanger is de keus denk ik wel snel gemaakt.

 

200 euro meer betalen voor een DM800 met opties die je naar allerwaarschijnlijkheid toch nooit zult gebruiken, of toch voor de keuze om HD te kiezen.

 

Ik ga dit apparaat zeker afwachten.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je moet gaan werken met een esata aansluiting.. of gaan mounten op een andere Dreambox

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Als jij echt zo'n audiofiel bent, koop je geen DM500HD, maar een DM800/DM8000 of iets anders waar wel een goede analoge audio output op zit.

Het is zelfs nog mooier, als je een audiofiel bent van het kaliber "digitaal = slechte kwaliteit", waarom ga je dan zowiezo naar digitale televisie kijken waarbij het geluid niet alleen digitaal is, maar ook nog eens lossy is gecomprimeerd!

En dan ga je de geluidskwaliteit nog verder verslechteren (in zo iemands optiek) door de D/A converter van een (goedkope) sat-ontvanger te gebruiken in plaats van de D/A converter in je (in dit geval uiteraard) high-end versterker.

En dan krijg je er óók nog eens de storing en brom van de analoge kabel bij.

Kortom, je sat-ontvanger analoog aan je versterker verbinden is - als audiofiel - het domste wat je kunt doen. En dan maakt het echt niet uit of je de signalen van de SCART-aansluiting gebruikt of dat je daar tulp-pluggen voor wilt hebben - het signaal en electrische specs zijn exact gelijk.

Ik ben eerlijk gezegd erg blij dat mijn sat-ontvanger niet van meer van die achterhaalde techniek erop heeft zitten die alleen maar ruimte en geld kost.

En overigens, digitale versterkers bestaan wel degelijk, al aardig wat jaartjes zelfs. Het heet klasse-D versterker en sinds een paar jaar kom je ze steeds meer tegen als "gewone" consumenten-versterker. Het is alleen wel dat de gebruikte PWM-techniek kennelijk lastig is te combineren met PCM, waardoor in de praktijk digitale inputs altijd eerst naar analoog worden omgezet en daarna worden geconverteerd naar PWM. Maar theoretisch zou die stap dus overgeslagen kunnen worden, het signaal is dan pas op de uitgang voor 't eerst "analoog".

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

En dan ga je de geluidskwaliteit nog verder verslechteren (in zo iemands optiek) door de D/A converter van een (goedkope) sat-ontvanger te gebruiken in plaats van de D/A converter in je (in dit geval uiteraard) high-end versterker.


Punt is een beetje dat echte audiofielen geen meerkanaals versterker met ingebouwde DAC's hebben maar natuurlijk zweren bij stereo. wink
En stereoversterkers met digitale geluidsingangen bestaan niet (op een enkele uitzondering na).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Als jij echt zo'n audiofiel bent, koop je geen DM500HD, maar een DM800/DM8000 of iets anders waar wel een goede analoge audio output op zit.

Voor iemand die om wat voor reden dan ook een DM500HD aan wil sluiten op een analoge verstreker kan dat gewoon doen door een scart naar tulp verloop stekkertje te gebruiken.
---------------

De reden ligt nogal voor de hand, ik heb namelijk al
een audio installatie die stukken beter is dan zo'n
video home setje met tig prutspeakertjes.
Het lijkt me nogal vreemd om een extra audio set met prutspeakertjes aan te schaffen en in de kamer zien te plaatsen om uiteindelijk een veel slechter geluid te krijgen.
Maar feel free om er anders over te denken.
----------------


Als jij serieus wilt beweren dat er markt is voor een DM500HD onder de audiofielen die nog steeds denken dat een LP beter klinkt dan een CD, laat ik je in je waarde wink

Ik wil niks beweren en al helemaal niet dat m'n video decoder de ultieme geluidsdrager/bron zou zijn.
Slechts dat het handig is om de decoder op de hi-end audio aan te sluiten omdat die er toch al staat.


Wat een discussies hier zeg. Ik kan hier alleen maar om lachen.

Mooi zo lachen is gezond

Michel


Edmund
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Die DM500HD kan nooit een high end audio signaal afgeven.

 

Er zitten namelijk geen gouden "High End" voetjes onder. Een echte Audiofiel kickt hier helemaal op af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...