Ga naar inhoud


[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 425
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat doet iedereen toch moeilijk over het geluid...

Als je goed geluid wilt, dan heb je daar geld voor over en koop je wel een wel DM800 of een DM8000.

 

Voor mijn vader is deze misschien wel interessant, maar ik wacht af hoe deze uit de test komt. Tot die tijd hou ik mooi mijn DM800 :D

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: pendragon1
Origineel bericht van: Its_Johan
En wat is de toegevoegde waarde t.o.v. een 800HD ?


Ik denk juist dat het minder is. In de 'oude' 500 kon bijvoorbeeld geen hdd, dat zal dan misschien hier ook niet in kunnen. En zo zullen er vast nog wel een paar meer dingen zijn.


Als je good leest zie je dat er een eSATA poort is.

maw een externe sata schijf is mogelijk.

mvg


Ik lees wel goed, ik had het over een schijf IN de box, niet er buiten. Ik vind het namelijk niet mooi om een schijf naast de box te hebben die haast nog groter is dan de dreambox zelf.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt altijd de schijf van een andere box in het netwerk gebruiken als je die hebt. Bestaan er trouwens al 2.5" HDD's met esata?

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yja als ze een 500HD maken met PVR mogelijkheid intern, dan is het toch gewoon een 800HD.

 

Nee, ik vind het persoonlijk een goede zaak dat de 500HD er komt.

 

Opnemen kan idd op netwerk of externe schijf.

 

En die USB poorten op de 800 heb ik nooit gebruikt.

 

Het display van de 800 is bijna niet te lezen (van respectabele afstand), dus dat dat niet op de 500HD zit is geen gemis.

 

Laat maar komen, bij mij gaat er zo eentje op de slaapkamer.

 

Grtz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de software gebaseerd is op de DM800 serie.

Waarom? Omdat de interne hoeveel ram/rom en chipset identiek zijn aan de DM800. Dit wil zeggen dat ze de compatibiliteit intact willen houden anders hadden ze dit wel gehalveerd namelijk.

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus nog even resumerend:

Verschillen DM500HD t.o.v. de DM800HD PVR:

-Geen display

-Geen USB-aansluiting

-Geen mogelijkheid tot inbouwen HDD

 

Graag indien nodig aanvullen cq. verbeteren.

 

Vraagjes m.b.t. deze en ev. andere Dreamboxen:

-Kan je een externe Blueray rewriter aansluiten/mounten en discs afspelen via de Dreambox en vanaf je PC discs branden?

-Heb je in een twin-tuner (dus de DM7025S+ of de DM8000HD) meer functionaliteit/bedieningsgemak m.b.t. de twee tuners t.o.v. twee aparte (maar via LAN gekoppelde) Dreamboxen?

-Wat werkt het beste en/of wat zijn de verschillen tussen: Een interne HDD, een via de eSATA aangesloten HDD, een via USB aangesloten HDD, een via netwerk gemounte HDD in een andere Dreambox, een NAS of een NDAS HDD?

-Op de eSATA kan je maar 1 HDD of DVD- of Blueray-station aansluiten? (Vermits dat laatste ook kan).

-Waarom zou ik (meerdere) USB-aansluitingen moeten hebben? M.a.w. wat kan ik er allemaal (gelijktijdig) mee? En kan je 1 USB-

aansluiting uitbreiden met een hub?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

Punt is een beetje dat echte audiofielen geen meerkanaals versterker met ingebouwde DAC's hebben maar natuurlijk zweren bij stereo. wink
En stereoversterkers met digitale geluidsingangen bestaan niet (op een enkele uitzondering na).

En weet je, dat is op zich niet eens zo gek. Ik heb zelf om principiële redenen "maar" twee luidsprekers staan en toch heb ik een 7.1 versterker, puur omdat, wat jij al noement, er geen versterkers schijnen te bestaan die gewoon twee-kanaals hebben en ook digitale ingangen hebben :-(

Ik zou er erg blij mee zijn.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GHP
Wat doet iedereen toch moeilijk over het geluid...
Als je goed geluid wilt, dan heb je daar geld voor over en koop je wel een wel DM800 of een DM8000.

Het is per definitie zowat onmogelijk om je geluid (analoog) bromvrij van apparaat naar apparaat te krijgen. Als je al je apparaten aan elkaar hebt aangesloten is de kans op een aardlus bijna 1 :-(

Dus iemand die (net als ik overigens) graag goed geluid heeft, moet gewoon z'n spullen digitaal aansluiten, en dan maakt het meteen niet meer uit of je een dm100 of een dm8000 hebt.

Ik heb zowiezo weinig vertrouwen in de DAC's van set-top-boxen, maakt niet uit welke. Als je (principieel?) geen versterker hebt met digitale ingangen, dan zou kun je imho beter een externe DAC kopen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat valt allemaal wel mee hoor wat betreft het storingsvrij aansluiten van analoge apparatuur. Ik heb hier een goede stereoversterker van Onkyo staan welke analoog op een Marantz CD-speler is aangesloten. Voorwaarde is wel dat je goede (duurdere) kabels gebruikt want in tegenstelling tot digitaal transport maakt dit bij analoog transport een wereld van verschil en is het zaak dat de fabrikanten er een deugdelijke voeding instoppen met een goede scheiding.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
@Lexie

Citaat:
-Geen USB-aansluiting


Kijk nog eens goed want er zit wel USB op :D


waar dan? hij staat niet op de foto's en in de specificaties, wel zit er een e-SATA aansluiting op en dat lijkt een beetje op usb...

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Korsman035
Origineel bericht van: Satlook
@Lexie

Citaat:
-Geen USB-aansluiting


Kijk nog eens goed want er zit wel USB op :D


waar dan? hij staat niet op de foto's en in de specificaties, wel zit er een e-SATA aansluiting op en dat lijkt een beetje op usb...


Volgens mij heeft hij een mini-USB meteen rechts naast het tuner module! wink

Groet: Franky cool

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...