Ga naar inhoud


[Televisie] Nieuwe zenders per 1 juli


JW R

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: dj33333
dat ligt aan upc dat canaldigitaal film1 niet hd kan doorgeven die vragen extra geld weer daarvoor

Dat klopt niet. iirc hoefde CDS niet extra te betalen voor Film1 HD, maar voorwaarde is wel dat abonnees niets extra hoeven te betalen. En daar voelde CDS blijkbaar niks voor, die willen extra innen voor HD.


Zo heb ik het nog nooit ergens gelezen maar is zeer interessant. CDS zou dus per vandaag Film1-HD (en Sport1-HD) kunnen toevoegen maar mag dat alleen van Chellomedia als CDS de prijs voor een abonnement niet verhoogd.
Dat strookt min of meer met wat ik al zei door te stellen dat CDS tranponderruimte zal af moeten gaan huren voor iets wat niets oplevert, dus vindt men het niet interessant.


Een aanbieder moet wel degelijk betalen voor de doorgifte van de HD zenders van Chellomedia. Waarom denk je dat nog niet alle HD aanbieders in Nederland Film1 HD doorgeven. Er zijn ook kleinere kabelexploitanten die HD aanbieden en waar Film1 HD nog niet te zien is. Het probleem bij CanalDigitaal is dat inderdaad de abonnee verwacht dat men dit gratis krijgt als men een Film1/Sport1 abonnement heeft (en dat wordt dus niet verplicht door Chellomedia omdat dit bedrijf zich juridisch gezien niet met de prijsstelling van een televisieaanbieder mag bemoeien) en dat men naast de doorgiftevergoeding men ook nog eens de bandbreedte van de satellietverspreiding zelfstandig moet bekostigen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het niet uitzenden van Dolby, dit ligt aan de zender en niet aan canal digitaal.

Dolby word wel uitgezonden op de hd kanalen maar een zender moet ook aan dolby licentie kosten betalen!!

 

Film1HD en sport1HD kost gewoon extra geld, dit moet ook de andere kabel exploitanten betalen.

Mar natuurlijk word het een beetje in de kabel wereld gehouden en proberen ze natuurlijk om het te verhinderen om de HD kanalen op de sat te zetten.

Toen met Film1.3 kwam er zelfs een rechtzaak aan te pas om het op de sat te krijgen. Chellomedia wilde de andere kanalen cable only houden.

Andere kant heeft Canal digitaal goede betrekkingen met Chellomedia, denk aan Upc direct op de sat, hier komen ook kanalen van door aan de abonnees van Canal Digitaal en de DMC van Chellomedia.

Deze beheerd voor groot aantal zenders de playout!!

Ook voor Tv vlaanderen is men aan het kijken om meer HD kanalen te verkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik ga geen oordeel geven over Schlager tv. Smaken verschillen nauw eenmaal.

Maar het valt mij wel op dat het segment 'muziek' wel erg oververtegenwoordigd is: Oranje/Schlager/Mtv's/vh1.

Zou dit te maken hebben met de kosten die CDS voor die zenders moet betalen?

En een zender als Het Gesprek zal ook niet teveel kosten, nem ik aan!

Spreiding van zenders voor een groot publiek lijkt mij zinniger, dan zenders op de sat zetten voor een kleine doelgroep, en sorry hoor, Schlager tv lijkt mij toch een zender voor een kleine doelgroep.

Science Fiction lijkt mij dan toch een zender in het segment wat nog niet op de sat zit, misschien ook wel voor een kleine doelgroep, maar deze zender ipv een muziekzender waar er al veel van zijn, is een logischer keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
Ik heb nog een paar suggesties......BIB, Zone Reality en E Entertainment er af....volgens mij kijkt hier niemand naar..
en dan b.v Sci-fi, eredevisie live 3 en 4 er bij.
Zou mooi zijn.....


Toch opvallend, hoe subjectief hier weer gereageerd wordt.
Als ik iets niet leuk vind, vind niemand het leuk...

Mijn vrouw kijkt toevallig graag en best vaak naar Zone reality. En soms kijken we ook naar BIB (dan wel de FTA versie op 28.5). Wij hier hebben weer niets met voetbal.
Maar ik ga dus niet roepen, dat voetbal er af moet.

Wat wij allemaal moeten willen, is een breed aanbod. Dus niet het een voor het ander vervangen, maar alles naast elkaar, of een mogelijkheid om je pakket zelf samen te stellen. In beide gevallen is dat wel dus meer bandbreedte. Als CDS het goed wil doen, zal die er hoe dan ook bij moeten komen. Zodat ze BIB, Schlager TV en Eredivisie naast elkaar kunnen aanbieden .

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om JA en NEE, het gaat erom dat CDS enkel goedkope meuk ervoor terug zet en dat botst. Het aanbod van CDS is gewoonweg slecht op de sateliet, en ze luisteren ook niet naar de klant. Het enige wat telt is geld binnenhalen en daar maak je geen vrienden mee, de klant zou immers koning moeten zijn.

 

En wij kijken hier meest naar Zone reality en Animal planet, dat ook om het feit dat je bij de commercielen nog steeds hetzelfde zit te kijken als 10 jaar terug.

 

Voor mij hoeft Schlager TV niet en Het gesprek ook niet, gooi beiden maar weg en zet er iets beters voor terug.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mister HaCk

Andere kant heeft Canal digitaal goede betrekkingen met Chellomedia, denk aan Upc direct op de sat, hier komen ook kanalen van door aan de abonnees van Canal Digitaal en de DMC van Chellomedia.


En wat voor zenders! Een vrij wazig beeld met een Tsjechische EPG. frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Wat wij allemaal moeten willen, is een breed aanbod. Dus niet het een voor het ander vervangen, maar alles naast elkaar, of een mogelijkheid om je pakket zelf samen te stellen. In beide gevallen is dat wel dus meer bandbreedte. Als CDS het goed wil doen, zal die er hoe dan ook bij moeten komen. Zodat ze BIB, Schlager TV en Eredivisie naast elkaar kunnen aanbieden .


Hoewel ik nooit zal stellen dat een ander iets moet, sluit ik me hier wel bij aan smile . En als het goed gebeurd, dan mag het van mij wat kosten ook.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Eredivisie 3 en 4 vallen voor mij af. Dat is 160 uur per week een soort van testbeeld. Dat is helemaal zonde van de bandbreedte.


Deze kanalen moet je dan ook alleen inzetten voor die paar uurtjes per weekend.

Ik ben geen fan kanalen delen maar als er al kanalen schreeuwen om delen dan is het wel ECV3 en ECV4. Er zijn absoluut combinaties te maken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: dj33333
dat ligt aan upc dat canaldigitaal film1 niet hd kan doorgeven die vragen extra geld weer daarvoor

Dat klopt niet. iirc hoefde CDS niet extra te betalen voor Film1 HD, maar voorwaarde is wel dat abonnees niets extra hoeven te betalen. En daar voelde CDS blijkbaar niks voor, die willen extra innen voor HD.


Zo heb ik het nog nooit ergens gelezen maar is zeer interessant. CDS zou dus per vandaag Film1-HD (en Sport1-HD) kunnen toevoegen maar mag dat alleen van Chellomedia als CDS de prijs voor een abonnement niet verhoogd.
Dat strookt min of meer met wat ik al zei door te stellen dat CDS tranponderruimte zal af moeten gaan huren voor iets wat niets oplevert, dus vindt men het niet interessant.

Volgens mij had ik het wel ooit ergens gelezen, maar ik kan er geen bron meer voor vinden behalve koffieleut:
Citaat:
Ja hoor, Canal Digitaal kan zo de HD versies van Film1 en Sport1 krijgen. Ik sprak iemand van Liberty Media daarover op de IBC.
Maar Canal Digitaal wil er gewoon zelf geen transponderruimte voor vrij maken.
Ze konden ook de andere vensters van Film1 en Spprt1 krijgen, maar ook dat was de keuze van Canaal Digitaal om daar geen ruimte voor vrij te willen maken.

Ik begin het me dus ook af te vragen, aan de andere kant komt het wel vaker voor dat threads op sat4all amper tot niet terug te vinden zijn.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat ik deze zenders niet leuk vind...het is maar een suggestie...of Canal Digitaal er wat mee doet is maar weer afwachten.... en zone reality en BIB zijn toch ook te ontvangen op de astra2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat we nu zien is dat pakket indelingen niet goed zijn.

Ik zou graag een sport pakket willen hebben met eurosport 1+2,sport 1, eredivisie live en een ander heeft veel liever een filmpakket. Weer een ander heeft veel meer intresse in de discovery zenders en etc.

We zien dus dat er geen zak van de pakket indelingen klopt.

Dit is zoals ik hier door dit onderwerp door lees de grootste irritatie en dan ook nog de zenders waar weinig tot geen mensen naar kijken gewoon in de CD pakketten wordt gedaan.

Als ik nu eredivie live wil hebben en de discovery zenders en ook nog sport1 wordt mij die hele zooi veel te duur dus heb ik alleen maar het Basis pakket met eredivisie live.

Dus pakket indeling moet veel beter en prijs ver naar beneden.

Over HD heb ik de mening dat ze dit eerst maar eens gratis moeten aanbieden met een behoorlijk pakket en niet 9 zenders.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Het vermoeden bestaat inderdaad dat CDS met goedkope muziekzenders haar pakket probeert te vullen, en dat dan uitdragen naar de klant als zijnde hoeveel men wel niet voor ons doet.

Een evenwichtig en goed gespreid aanbod is voor iedereen beter.

Ik heb een tijd in de westelijke hemisfeer gewoond, en bij het kabelstation, aldaar, kon je voor 50 dollarcent een programma kopen, gewoon via de telefoon, en aan het einde van de maand afrekenen.

Dat zal voor CDS wel teveel administratieve rompslomp zijn, dus het idee van combinatiepaketten, bijv. Oranje?Schlager/MTV/VH1 of Film 1/2, MGM, Hallmark etc en wat nog meer, is een goed idee.

Makkelijk voor CDS te introduceren, en goede keuze voor de klant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik ben juist heel tevreden met het aanbod muziekzenders dat CSD doorgeeft. Alleen nog steeds ongelooflijk dat MTV Hits niet meer wordt doorgegeven! Gelukkig heb ik daar een oplossing voor gevonden en is de zender bij mij niet verdwenen!

 

Verder goede tip voor iedereen die meer Sport1 en Eredivisie Live kanalen wil. Neem gewoon een abonnement op de kabel erbij!

 

Tot voor kort was UPC niet digitaal te verkrijgen hier. Toen het beschikbaar kwam heb ik als fanatiek schotelkijken ook geen moment getwijfeld om dat te nemen. Nu een maand later moet ik zeggen dat dat zeker geen verkeerde keuze is geweest. Sport 1 is de eerste 3 maanden gratis en ik ga die dure kanalen opzeggen bij CSD en kijken via UPC.

 

Schotel en kabel vullen elkaar perfect aan. Schotel vooral voor FTA en buitenlandse zenders en dan kan je het daar met een goedkoop abonnement af. Die blijf ik wel houden want ondanks dat het apparaat me niet tegenvalt is de Philips Mediabox PVR die UPC levert geen Dreambox. Daarop heb ik net wat meer mogelijkheden met opnemen enzo. Het zou helemaal perfect worden als UPC ook op eigen ontvanger (ik denk dan aan een DB8000) te kijken is!

 

Het beeld is trouwens stukken duidelijker op de kabel. veel hogere bitrate. Oh ja het HD paket van CSD wordt ook bijna overbodig. Mis nu alleen MTVHD. BBC HD kan je zonder CSD ook wel kijken. En geen gezeur op kabel of er nu wel of geen ruimte is voor nieuwe kanalen. Ze komen er gewoon allemaal op!

 

Vorig jaar was ik nog blij dat Eredivisie Live toch bij CSD kwam omdat ik het niet via digitenne wilde kijken maar nu mogen ze op de satelliet voor mij plaats maken voor wat anders.. misschien is er wel een schlager TV 1.2 en 1.3

Maar met die ene die gelukkig weer terug komt ben ik ook al blij.

 

Wat moeten we eigenlijk met scifi kanalen? kijk liever naar iets realistisch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...