Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: vGnp
Het loont in ieder geval de moeite om even rond te kijken voor een niet te hoge prijs voor deze connectoren. De goedkoopste in Nederland die ik vond waren EUR 0,56 incl., de hoogste prijs EUR 1,90 incl. per stuk. Zit "maar" een factor 3,39 tussen...

vGnp


Je hebt helemaal gelijk dat het loont om te shoppen. Ik gebruik alleen veel te weinig pluggen om daar echt naar te gaan kijken. Ik betaal via een vriend nu volgens mij 0,68 cent per stuk. In de toekomst zal ik af en toe misschien een kabeltje maken ter vervanging mocht dat nodig zijn.

Origineel bericht van: vGnp
@Daveys:

Op deze foto:

Hoeveel millimeter zwarte ommanteling wordt er daar door de Thomas & Betts snijtool vanaf gehaald? Vraag me even af of mijn cutter tool (ongeveer) hetzelfde doet.

vGnp


Ik zal het van de week is precies meten maar zo uit m'n hoofd 1cm van het uiteinde en 0,8cm van het tweede stuk.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zo gaat de bekabeling er binnen uitzien alleen niet zo gekleurd maar da's effies makkelijk tijdens het installeren

post-47831-1318260367,7906_thumb.jpg

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Als er net zoveel energie in het uitrichten wordt gestoken als in de installatie/voorbereidingen dan zal geen enkele regen- of onweersbui meer het beeld doen laten verdwijnen.

 

Petje af, ziet er netjes uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Zo als een oud collega altijd zei: Netjes werken dan kun je overal beginnen smile


Ik ben eens ergens in een werkplaats geweest (tig jaren geleden), en daar hing een bord aan de wand met daarop het volgende:

Maak mooi werk, de klant is koning
Blijvend werk is uw beloning



vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo is het dan in het echt geworden. Alleen de 4 coaxkabels die naar de ontvangers gaan moet ik er nog aan vastschroeven.

post-47831-1318260369,1126_thumb.jpg

post-47831-1318260369,1397_thumb.jpg

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel allemaal voor jullie leuke berichten. Is echt gaaf om te lezen. Ik heb ze net voorgelezen aan m'n vrouw en die moest lachen. Ze vind het er wel netjes uitzien maar geeft voor de rest niet zo om deze hobby en m'n hifi hobby. Ach, ik mag bijna alles doen waar ik zin in heb dus mij hoor je niet klagen :D

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
o10cn8.gif Respect!

vGnp


Dank je vGnp smile

Volgens mij zou ik jou nog antwoord geven op de afmetingen van de afgestripte stukjes wink. Het eerst stukje vanaf het uiteinde gezien is 0,8cm en het tweede stukje 0,5cm.c

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Het eerst stukje vanaf het uiteinde gezien is 0,8cm en het tweede stukje 0,5cm.


Ah. Ga ik zo direct ook ff Belden HH125 strippen met mijn tool, en even nameten.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Hallo,

 

Ik moet je mijn complimenten geven..je hebt dat erg netjes gedaan. Je kunt zien dat je in het vak zit en het handwerk verstaat.

 

Het geeft namelijk veel meer voldoening als je de klus netjes klaart en er geen puinhoop van maakt.

 

Ik ben projectleider in de installatie van TV studio´s en andere Broadcast installaties dus heb er zeker kijk op.

 

Misschien nog enige tips die ik je mee kan geven voor een volgende installatie.

Zonder enig kritiek trouwens.

 

In plaats van kleurcoderingen kun je ook gewoon kabelnummers gebruiken. En dan een kabellijst maken die aangeeft van waar naar waar de kabel loopt.

Voor een proffesionele installatie geef je in de kabellijst aan van waar naar waar de kabel loopt, lengte en welke connectoren. Ik laat de kabels altijd van te voren konfektioneren.

Dat is voor partikulieren niet nodig.

Bij de LNC´s en de verdeling, switches, etc. zou ik graag wat overlengte zien zodat je bij gebruik van andere switches, LNC´s altijd wat reserve-lengte hebt. Ook als je ooit eens een connector opnieuw moet monteren is dit handig.

Kabelnummers zo monteren dat ze altijd van links naar rechts leesbaar zijn met de connector rechts.

Reservekabels, 2, 4, 8 en een 230 volt aansluiting gelijk mee leggen. Is altijd handig voor toekomstige veranderingen. En komt altijd van pas.

Ik zie nergens en dikke aardleiding. Dit is voorschrift en je installatie vormt geen bromlussen tussen verschillende aardpotentialen.

Dat stopcontact is handig voor een lamp ´s avonds, meetapparatuur, en een sat-ontvanger bij de schotel.

Voor de doorvoer had ik niet de ontluchting genomen. Daar is nu minder doorstroming. Gewoon een gat op de juiste plaats laten boren.

 

Maar nogmaals, mijn komplimenten.

 

Hier nog een foto van kabelnummers zoals ik ze gebruik met een tooltje om ze op de kabel te schuiven.

Ze zijn er in verschillende diktes, numerisch, alfabetisch, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Hallo,

Ik moet je mijn complimenten geven..je hebt dat erg netjes gedaan. Je kunt zien dat je in het vak zit en het handwerk verstaat.

Het geeft namelijk veel meer voldoening als je de klus netjes klaart en er geen puinhoop van maakt.

Ik ben projectleider in de installatie van TV studio´s en andere Broadcast installaties dus heb er zeker kijk op.


Dank je Drs. IJzerbout. Ik zit niet in de handel en moet er daarom bijna van blozen. Heel leuk dus om van jou zo'n compliment te krijgen.

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Misschien nog enige tips die ik je mee kan geven voor een volgende installatie.
Zonder enig kritiek trouwens.

In plaats van kleurcoderingen kun je ook gewoon kabelnummers gebruiken. En dan een kabellijst maken die aangeeft van waar naar waar de kabel loopt.
Voor een proffesionele installatie geef je in de kabellijst aan van waar naar waar de kabel loopt, lengte en welke connectoren. Ik laat de kabels altijd van te voren konfektioneren.
Dat is voor partikulieren niet nodig.


Ik waardeer punten ter verbetering altijd zeer! Zeker de lengte noteren is een hele goede tip waar ik nooit aan gedacht heb. Ik heb naar een labelwriter gekeken met van die weerbestendige labels maar dat vond ik toch iets te duur voor eenmalig gebruik. Vandaar dat ik het op deze manier heb gedaan. Ik weet wel of ik met kabel 1,2,3, of 4 van de LNB te maken hebt want alle nummer 1's van alle LNB's komen op de switch linksboven uit. Voor 2, 3 en 4 is dit hetzelfde (2 = rechtsboven, 3 = linksonder en 4 = rechtsonder).

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Bij de LNC´s en de verdeling, switches, etc. zou ik graag wat overlengte zien zodat je bij gebruik van andere switches, LNC´s altijd wat reserve-lengte hebt. Ook als je ooit eens een connector opnieuw moet monteren is dit handig.


De overlengte heb ik boven op het dak. Ik heb de kabels in een ruime boog gelegd van de schotel naar de pijp. Bij de pijp zelf waar ze naar binnen gaan heb ik ook wat overlengte. Bij elkaar ongeveer een meter per kabel alleen onzichtbaar.

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Kabelnummers zo monteren dat ze altijd van links naar rechts leesbaar zijn met de connector rechts.
Reservekabels, 2, 4, 8 en een 230 volt aansluiting gelijk mee leggen. Is altijd handig voor toekomstige veranderingen. En komt altijd van pas.


Reservekabels zou wel makkelijk zijn als je er bijna niet meer bij gaat komen later. In dit geval kan ik er altijd makkelijk bij. Een 230 volt erbij hoeft niet. Mocht ik stroom op het dak nodig hebben dan pak ik een verlengkabel. Met dat ik het type bedenk ik me wel dat wanneer het er standaard zit je er gemak van kan hebben.

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik zie nergens en dikke aardleiding. Dit is voorschrift en je installatie vormt geen bromlussen tussen verschillende aardpotentialen.


Heb ik die echt nodig? Bromlussen zijn zéér irritant als je ze hebt en als ik dit zo kan oplossen doe ik het meteen. Ik heb wat loze leidingen die naar de meterkast lopen dus ik zou zo aarde kunnen pakken maar wat moet ik de aardleiding aan monteren? Op de multiswitch, die eruit gaat, zit hier een aansluiting voor weet ik. Misschien moet ik nog eens goed kijken of er op de EMP niet een simpel lipje / schroefje zit waar ik de aardleiding aan zou kunnen monteren. Zou ik ook de pijp van de CV kunnen gebruiken? Die lopen daar zat wink

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Dat stopcontact is handig voor een lamp ´s avonds, meetapparatuur, en een sat-ontvanger bij de schotel.


Zat het net ook te bedenken toen ik wat zat te typen maar zoals ik al schreef zal ik een verlengkabel gaan gebruiken mocht ik er is moeten zijn.

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Voor de doorvoer had ik niet de ontluchting genomen. Daar is nu minder doorstroming. Gewoon een gat op de juiste plaats laten boren.


Dat zou best een prijzige klus zijn geweest. We gebruiken de MV niet voor de afzuigkap. Anders had ik zeker een gat laten maken. Enkel de luchtafvoer in huis word erdoor verzorgt. Vandaar de makkelijke en goedkope keuze.

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Maar nogmaals, mijn komplimenten.

Hier nog een foto van kabelnummers zoals ik ze gebruik met een tooltje om ze op de kabel te schuiven.
Ze zijn er in verschillende diktes, numerisch, alfabetisch, etc.


Waar kan je dit soort kabelnummers bestellen? Kan zeker handig zijn voor heel veel toepassingen.

Leuke tips. Dank je nogmaals!

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben nu voor "mijn opstelling 2.0" bezig met van die zwarte strips, waar je gele nummertjes/letters opschuift, en die je met mini Ty-raps vastzet.

 

@Daveys: Ik kom op 7 en 5 mm. Maar die 7 bepaal je zelf door hoeverre je de kabel laat uitsteken in de tool. De 5 mm zit in de tool zelf.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ja Sjaak zal niets te zeiken hebben :D maar met de open klemmen die ik op de foto zie heb je dat tooltje niet nodig, die "klik" je er gewoon op. Zelf gebruik ook dit soort merkers maar dan gesloten die gaan er nl niet meer zo gauw af whistle


Waar koop je die merkers Sjaak?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...