Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: holles
Origineel bericht van: Daveys
Het sheet van Holles is dus helemaal super.


blushblushblush


Hahaha, daar hoef je zeker niet voor te blozen Holles. Je had ook deze kunnen gebruiken coolcoolcool.

Ik heb wat zitten rommelen met de plaats van de midden LNB om niet uit te komen bij de "armen" van de T90. Dus geen waardes tussen de 5 en de 7 en de -5 en -7. De LNB's die ik gebruik passen daar niet echt lekker en je hebt daar last van de boutjes die de rail aan het frame bevestigen.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Leandres. Ik ben nu bijna klaar. Er moet nog wat fijnafstemming plaatsvinden van de LNB's en dan is het helemaal af wat betreft het plaatsen van de T90.

 

Imposant ding om te zien in het echt kan ik je vertellen en zeker veelzijdig als je ziet wat je met een niet draaibare schotel kan pakken.

 

Het afstellen is wat tegengevallen maar als je wat rommelt weet ik zeker dat iedereen de T90 aan de praat krijgt.

 

Ik zal als alles af is nog wat melden hier over het afstellen en hoe dat gedaan en gegaan is.

 

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Leandres
De keuze van de satellieten die je wil bekijken, waar heb je die op gebaseerd ?


Ik snap je vraag helemaal. Ik heb er toen ook naar lopen zoeken. Uiteindelijk heb ik gekeken naar de anderen hier op het forum Wat ze ontvangen) en ik heb zelf op http://nl.kingofsat.net/ gekeken wat de desbetreffende satelliet te bieden heeft.

Je kan met de standaard T90 ongeveer 45 graden pakken. Wat ik persé wilde was natuurlijk Astra 1,2 en 3 en de Hotbird. Met Astra 2 zit je op 28.2E dus dan kan je naar maximaal 17W. Dit maakt het aantal satellieten al wat minder eek

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 1F / Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M (19.2°E) - TV

 

Astra 1E / Astra 1G / Astra 3A (23.5°E) - TV

 

Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D (28.2°E) - TV

+

Eurobird 1 (28.5°E) - TV

 

zoals je ziet staat op 23,5 een astra1 (E en G) astra3 (A)

en op 28,2 staat een astra 2 (A en B en D)

 

dus als jullie blijven vasthouden aan die onmogelijke volgorde

astra 1 2 3 komt de hele Clarke Belt in de knoei

en wie gaat dat betalen?

 

de keuze mbt wat je kunt en of wilt ontvangen is redelijk eenvoudig daar mede beperkt door:

footprint van de satelliet

stand tov horizon

en het bereik van de T90

 

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
dus als jullie blijven vasthouden aan die onmogelijke volgorde
astra 1 2 3 komt de hele Clarke Belt in de knoei
en wie gaat dat betalen?


:D

Gave plaatjes trouwens cool

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is zo'n plaatje enkel indikatief

 

waar je horizon ligt tov een van die satellietjes wordt mede bpaald door JOUW locatie

 

voorbeeld

Address: amsterdam

Latitude: 52.3738°

Longitude: 4.8909°

 

zoals je via dishpointer kunt achterhalen zijn bepaalde satellieten onder de horizon tov jouw locatie

en worden bij dishpointer als rode richtlijn weergegeven

 

dus die hoef je gegarandeerd niet te proberen in combinatie met je T90

 

en vergeet nooit dat satellieten een gerichte bundel hebben, de beam / footprint, waar je locatie moet binnen vallen.

 

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu op de satlex site in belgie kijkt, kun je invoeren welke sats je wil hebben en wat je positie is, dan kun je precies zien wat er kan en hoe het moet.

 

Kijk maar eens naar de WF TOROIDAL CALCULATOR links in de navigatiebalk van die site. Werkt super. Misschien is iedereen die calculator al bekend, maar ik was er blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Origineel bericht van: Ptje
WF TOROIDAL CALCULATOR


Da's een leuke zeg! Gewoon van WF zelf.


weet zeker dat het niet van wavefrontier zelf is, als ik chris mitui zijn CV zie en de sponsors waar geen wavefrontier bij staat

is het eerder een mooie afgeleide eigen ontwikkeling van eerdere online calculators zoals deze verzameling http://www.satellite-calculations.com/

waar je overigens ook een leuke overzichtelijke beam / footprint representatie vindt
footprint
ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Daveys
Origineel bericht van: Ptje
WF TOROIDAL CALCULATOR


Da's een leuke zeg! Gewoon van WF zelf.


weet zeker dat het niet van wavefrontier zelf is, als ik chris mitui zijn CV zie en de sponsors waar geen wavefrontier bij staat

is het eerder een mooie afgeleide eigen ontwikkeling van eerdere online calculators zoals deze verzameling http://www.satellite-calculations.com/

ciao


Uiteindelijk blijf ik toch bij m'n vertrouwde Holles-sheet :D

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...