Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten

Ik ben met de instellingen bezig geweest en heb zowaar signaal. Ik heb de LNB's wel op de plek gezet zoals in het sheet van Holles was aangegeven. Op de 0.8W heb ik 78% maar op de 5.0W geeft ie niets aan . Ik kan wel de zenders zien zoals MCM Belgique die volgen kingofsat alleen maar op de 5W zit.

 

De lijst van Henksat voor de Wavefrontier heb ik geladen. De 12.5W en 16.0E heb ik niet maar de rest wel. Je kan dan ook op satelliet selecteren en de zenders voor de twee westelijke LNB's waren niet wit (dat je ze kan ontvangen). Na wat spelen met de instellingen zijn ze nu dus wel wit confusedlaugh. Je kan "Transponder handmatig" instellen en "Vooraf ingestelde transponder". Wat hier nu het verschil van is weet ik niet maar alles geeft signaal op de 5W na. Leuk gerommeld weer in ieder geval vandaag wink

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Snap er niks van maar een beetje mazzel moet je soms hebben. Het duurt alleen wat langer voordat het signaal tevoorschijn komt. Het sheet van Holles is dus helemaal super. Misschien nog wat fijnafstellen en de coax via de EMP laten lopen. Zeker de 0.8W moet een stuk beter kunnen.

post-47831-1318260394,1515_thumb.jpg

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we hebben helemaal niks meer. Nergens op. Geen enkel signaal meer op geen 1 LNB. Of de schotel er niet meer staat. DM gereset en dat duurde heel lang voordat er weer stroom op kwam te staan. Wie weet wat dit kan zijn?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er goed uit Daveys,

natuurlijk kan bij de een en de ander wel wat meer gevonden worden

maar dat is dan zoals de duitsers zeggen Fingerspitzengefuehl

 

moeilijkste is om dat online te controleren terwijl je de LNB's milimeters verschuift of verdraaid (WF-waarde + LNB-skew)

en vaak is daarna het schroefje vastzetten met die zelftappers al een geduldkwestie opdat niks veranderd

 

een kijkdoos en receiver voor je neus terwijl je BUITEN aan de antenne optimeert OF een echt goed meetinstrument is wel erg prettig...

echter lukt dat niet een ieder.

 

wat me opvalt is

dat je 16,10 dB en 100% hebt op 19,2

terwijl 28,2 tegenvalt

(of is dat puur die ene transponder die je gekozen hebt?)

 

heb zelf met t55

15,9 en 89% op 28,1 maar dat op de transponder 10773 (BBC1 London)

 

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
En we hebben helemaal niks meer. Nergens op. Geen enkel signaal meer op geen 1 LNB. Of de schotel er niet meer staat. DM gereset en dat duurde heel lang voordat er weer stroom op kwam te staan. Wie weet wat dit kan zijn?


onweerwolk???
onweer en alles is weg
reboot op zich kan wel eens meer tijd vragen bij de dm800
ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Daveys
Momenteel een heel ander probleem. Alles is weg en geen enkel signaal. Weet niet wat dit kan zijn cry

en wat zegt de topfield?

ciao


Ik kom net van boven en heb de belangrijkste LNB's nagelopen (Astra's en Hotbird). Allemaal perfect signaal. Astra2 en 3 heb ik zenders laten zoeken en die vonden beide alle zenders.

Zojuist ook de tweede coax die beneden uitkomt (dus van een andere EMP) aangesloten en niets anders hier beneden. Nog steeds helemaal dood wat betreft signaal confused

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Allemaal perfect signaal. Astra2 en 3 heb ik zenders laten zoeken en die vonden beide alle zenders.


wie gaf aan dat er signaal was, een signaalmeet apparaat of je overige receivers?

als dat laatste het geval is, kan er in de dreambox dm 800 een dramatische hardwarefout zijn opgetreden
hopelijk niet
maar dat testen is de dreambox aan een van de andere coax uitgangen hangen

dus topfiel tegen dreambox en vice versa.
ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het bijna niet te zeggen maar het is zo'n soort verhaal van "of je stopt de stekker erin" blush

 

Twee EMP's zijn voor beneden en allebei de kabels komen daar uit de muur. Ik had de andere erin gedaan en had toen 0 signaal. Dit had ik gedaan omdat ik nog zat te rommelen met de instellingen en je de switch spanningsloos moet maken voordat je de andere intellingen erop los laat. Ik had nog wat oude kabels liggen van de vorige opstelling en had er 1 aan de EMP gedraaid een tijdje geleden maar de andere kant kwam nergens uit. Het was de verkeerde kabel die ik erop had geschroefd blushblushblush

 

Overigens staan nu wel alle instellingen zoals EMP zelf aangeeft. Dus geen AA, BB, etc maar alleen LNB1 en input1, LNB2 en input2, etc.

 

Pfffffffffffttttttttt, slecht voor m'n ouwe hart dit.

 

Bedankt Tonskidutch voor al je replies. Altijd fijn als er iemand met je meedenkt als het niet zo gaat als het zou moeten gaan.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Allemaal perfect signaal. Astra2 en 3 heb ik zenders laten zoeken en die vonden beide alle zenders.


wie gaf aan dat er signaal was, een signaalmeet apparaat of je overige receivers?

als dat laatste het geval is, kan er in de dreambox dm 800 een dramatische hardwarefout zijn opgetreden
hopelijk niet
maar dat testen is de dreambox aan een van de andere coax uitgangen hangen

dus topfiel tegen dreambox en vice versa.
ciao


De Topfield liet signaal zien als je de desgewenste satelliet selecteerde bij LNB instellingen. De DM en de Topfield kunnen nooit bij elkaar komen gelukkig.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geinteresseerd geraakt door de mooie connectoren eerder in dit topic en geschrokken van de prijzen van de prof tangen, was ik op zoek op een bekende amerikaanse verkoop site.

Daar zag ik een setje van dmidatacom (volgens mij mag ik geen link posten). Die heb ik op laten sturen, ik had hem voor 45 euro 50 in huis. Verzenden heeft 10 dagen geduurd. 50 connectoren erbij, een kabelstripper een tang, stuk of wat koppelstukjes en dit alles zit een net koffertje.

 

Niet de kwaliteit van de dure sets, ik zie bijvoorbeeld geen rubbertje zitten in de connector die ik bij de foto's eerder in dit topic wel. Maarja kan natuurlijk de volgende keer een andere type connector aanschaffen. E.e.a. voelt redelijk solide aan.

 

post-3378-1318260394,1758_thumb.jpg

post-3378-1318260394,2073_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien er goed uit Hendrik. Dat rubbertje zat ook niet in de vorige connectoren die ik gebruikte. Ik heb net de schotel van het dak gehaald (de Visiosat) en effe geprobeerd zo'n connector los te trekken maar vergeet het maar. Zo vast als een huis.

 

Gefeliciteerd met je nieuwe set!

 

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...