Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten

Ik heb de V2 versie van de switches maar stel 'm in als een versie 1 confused. Voor de zekerheid nog effies gecheckt en het is echt een V2.

 

Dat stukje over resetten door de switch spanningsloos te maken had ik ook gelezen. Hoe doe je dat eigenlijk? Als ik logisch nadenk kan dat volgens mij alleen maar door je satreceiver eraf te halen.

 

Ik heb net nog op de site van Duwgati gekeken bij "Installatie van de Wavefrontier T55 of T90", link http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm?page=div-auteur. Prachtig helder en uitvoerig beschreven. Ik had het eerder gelezen maar was het eigenlijk een beetje vergeten. Morgen maar is kijken of het gaat werken voor mij als ik het stap voor stap ga volgen.

 

Ik heb wel een vraag wat ik zeker dacht te weten maar na het lezen van het stukje van Duwgati over het twijfelen ben, de Clark Belt. Als ik voor de satelliet sta (dus het signaal blokkeer) heb ik de Astra 28.2 helemaal links op de rail zitten en 5.0 Atlantic Bird 3 helemaal rechts. Klopt dit nou of niet?

post-47831-1318260393,5303_thumb.jpg

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Daveys
Als ik voor de satelliet sta (dus het signaal blokkeer) heb ik de Astra 28.2 helemaal links op de rail zitten en 5.0 Atlantic Bird 3 helemaal rechts. Klopt dit nou of niet?


Ja.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had trouwens het signaal gecheckt van de Eutelsat 9.0 wat ik niet kreeg. Toen ik de coax aan de Astra 2 28.2 schroefde had ik de Eutelsat nog op de DM open staan en had ik volle bak confused. Hij vond ook een aantal Eutelsat kanalen wat me aan het twijfelen bracht.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenochtend zal ik proberen alle LNB's tegelijkertijd een goed signaal te laten geven. De instellingen is meestal wat rommelen maar dat komt wel goed.

 

Die van de reset zou het best is kunnen zijn hoor. De DM zal ik eerst helemaal "nieuw" maken door het allerlaatste image erop te zetten, etc. Daarna afkoppelen en alles netjes instellen.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys

Vanmorgen de hele morgen nog op het dak gezeten maar het is toch wel een gekloot om alle LNB's goed signaal te laten geven.


Hehehe, hier hetzelfde, heb al een jaartje m'n wavefrontier maar hij staat nog steeds niet goed uitgericht, ik krijg de skew niet okee, mijn uiterste oost-lnb valt onder de rail en m'n uiterste west valt er ver boven. De skew iets verder draaien zou je zeggen maar vreemd genoeg veranderde dat de situatie niet. Ik moet me er echt iets beter in verdiepen. Tot die tijd heb ik de lnb houder verhoogd met een stuk balpen...

whistle

Qua instellingen heb ik overigens gewoon:
lnb1, aa, lnb1
lnb2, ab, lnb2
lnb3, ba, lnb3
lnb4, bb, lnb4
lnb5, aa, lnb5
lnb6, ab, lnb6
enzovoorts (verder alles op "nee" )

Dit met de emp centauri v2.
Nu wil ik echter de emp 16/1, kunnen we weer alles veranderen.

laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het een heel eind voor elkaar gekregen op het dak maar niet helemaal. De twee westelijke krijg ik er niet op mad. Dit zijn 5.0W en 0.8W. De rest heb ik nu voldoende signaal op.

 

De instellingen op de DM zijn toch zoals je ze bij versie 1 van de EMP zou verwachten. Wat ik dus gedaan heb is;

 

De DiSEqC-modus op 1.1 gezet.

Bij Committed DiSEqC commando AA bij LNB1, AB bij LNB2, BA bij LNB3, BB bij LNB4. Bij LNB5 t/m LNB8 idem, dus ook weer AA bij LNB5, etc.

De commando volgorde heb ik op "uncommitted, committed, toneburst" staan.

Bij uncommitted DiSEqC commando heb ik bij LNB1 t/m LNB4 input1 ingevuld. Bij LNB5 t/m LNB8 heb ik input2 ingevuld.

 

Ik heb nog geprobeerd, na de DM losgekoppeld te hebben gehad, om bij "Committed DiSEqC commando" niets in te vullen (dus op "Geen" laten staan) en dan bij "Uncommitted DiSEqC commando" bij LNB1 input1, bij LNB2 input2, bij LNB3 input3, etc in te vullen maar dit had niet het gewenste resultaat.

 

Tot zover de update. Ben het aardig zat geworden op dat dak in ieder geval. Na 2halve en 1 dag mag dat ook wel. Wel klote dat die laatste 2 LNB's niet zijn gelukt. Beetje tegenvaller.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
lnb1 aa input1 bedoel je?


Ja, sorry voor de onduidelijkheid.

Origineel bericht van: Daveys

Bij uncommitted DiSEqC commando heb ik bij LNB1 t/m LNB4 input1 ingevuld. Bij LNB5 t/m LNB8 heb ik input2 ingevuld.


Ik heb alles hetzelfde behalve dus bij "uncommitted DiSEqC commando" , daar nummer ik dus ook gewoon door van lnb1 tot lnb8.

Jammer dat je de Thor nog niet hebt kunnen pakken, is toch een behoorlijk sterk signaal, komt zelfs bij m'n "gepimpte" lnb nog met >10dB binnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_V
Ja, sorry voor de onduidelijkheid.

Geen probleem he :D
Origineel bericht van: D_V
Ik heb alles hetzelfde behalve dus bij "uncommitted DiSEqC commando" , daar nummer ik dus ook gewoon door van lnb1 tot lnb8.

Dat heb ik geprobeerd maar bij een aantal gaf ie dan geen signaal terwijl dat er wel is. Ach, perfect beeldje nu op de 6 die ik heb. Die instellingen zullen me dan een zorg zijn.
Origineel bericht van: D_V
Jammer dat je de Thor nog niet hebt kunnen pakken, is toch een behoorlijk sterk signaal, komt zelfs bij m'n "gepimpte" lnb nog met >10dB binnen.

Hmmmmm, tsja. Als ik zachtjes duw of trek zie ik het signaal komen alleen dan valt ie bij 28.2E weer voor een heel stuk weg. Het moet een handigheidje zijn wat ik nog niet onder de knie heb whistle

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het niet wil lukken met de diseqc, lijkt mij verstandig om op een andere installatie te checken of de diseqc wel in orde is want het lijkt er op dat je alles wat zou kunnen werken geprobeerd hebt.

 

 

 

 

Groeten

PANIKS1

 

 

DREAMBOX 8000/800se/7020, SKYSTAR2, MAXDIGITAL 220S, TRIAX 110 45W-45E, WF90 -1-5-7-13-16-19-23-28-33-39-42.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vandaag nog een keer eigenwijs het dak op gegaan. De opstelling wat verandert en helemaal opnieuw begonnen. Overal een beregoed signaal op behalve weer niet op die vervelende twee westelijke. Kap er nu echt mee en wacht op hulp.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...