Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: vGnp
@Daveys: Ik kom op 7 en 5 mm. Maar die 7 bepaal je zelf door hoeverre je de kabel laat uitsteken in de tool. De 5 mm zit in de tool zelf.

vGnp


Ik zat aan de kant van de 7 toen ik 8mm meette wink. Lijkt mij dus geen enkel probleem.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
maar met de open klemmen die ik op de foto zie heb je dat tooltje niet nodig, die "klik" je er gewoon op.


Nee Sjaak(k), in een grote studio installaties heb je met duizenden kabels te maken.
Analoog video begint doorgaans met 100,
digitaal SDI met 1000
Audio met 10.000er nummers. Of met een A en dan het nummer. Video een V en dan het nummer.
Sturing met een C en dan het nummer etc. Verschillende TV zenders hanteren hun eigen voorkeuze.
Maar als je als monteur niets anders doet, dan ben je heel blij met dat tooltje, temeer als je er nummers met 5 of meer digits op duizenden kabels moet leggen. Iedere kabel heeft 2 uiteinden!!
Ik heb met monteurs gewerkt die dat hun hele leven doen.
Op zo´n kabel moet ook nog een tule. Verschillende kleuren voor verschillende taken.
En dan moet een kabel nog getest worden. Bij de SWR vind ook nog een hoogspannings test plaats op de video kabels.
Je wilt niet weten hoeveel kabels afgekeurd worden.

Maar je hebt gelijk, als het maar een paar kabels zijn, dan duw je die tules er met de hand ook op.

Ik zal even navragen waar die kabelnummers gekocht kunnen worden. Of wie de fabrikant is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik zal even navragen waar die kabelnummers gekocht kunnen worden. Of wie de fabrikant is.


Dat zou super zijn. Ik ben er zeker in geïnteresseerd.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wij gebruikten vroeger een rode dispencer, waarin witte smalle plakband rolletjes zaten, met de cijfers 0-9.

Die markers, van Drs. Ijserbout gebruikten we daarvoor, maar daar moest bij ons nog doorzichtig krimpkous om, omdat die dingen anders te gemakkelijk verschoven.

Ik heb vroeger zelf nog volop kabellijsten gemaakt.

Ik mis trouwens nog de TC bij Fred.

Bestaat dat tegenwoordig nog?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb even gezocht wie die maakt.

Het is een 3M-scotch product.

 

>>Klik<<

 

Het is een link naar de fabrikant, niet naar een shop!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik kan je echt verzekeren dat die kabel nummers op de foto bij alle duitse TV zenders voorgeschreven worden. Die klemmen zich muurvast om de kabels. Zonder dat tooltje krijg je ze er moeilijk op. En erafhalen gaat niet of nauwelijks met de hand. Je zult ze er met een schroevedraaier af moeten wrikken.

Ze zijn te koop in zakjes van 100...en het tooltje zit er meerdere keren bij als je ze bestelt.

Ik geloof dat de leverancier Würth is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst allemaal hartelijk dank voor het vermelden van de verschillende fabrikanten voor labels. Ik ga zo is lekker rondkijken op de verschillende websites.

 

Ik heb net even gekeken of ik een aansluiting voor aarde kon vinden op de EMP's maar die zit er niet op. Gaat dit problemen opleveren dadelijk en hoe zou ik dat kunnen oplossen?

 

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout


Ik zie nergens en dikke aardleiding. Dit is voorschrift en je installatie vormt geen bromlussen tussen verschillende aardpotentialen.


In Duitsland is het voorschrift, dat je een antennemast, die op het dak staat aardt met een massakabel (6mm2).
Aangezien de LNB's meestal in kunststof gevat zijn, zijn die galvanisch gescheiden, en hebben geen electrische verbinding met deze aarde. Het is ook in Duitsland niet gebruikelijk, om de switches extra te aarden.
Een antennemast, die aan de gevel bevestigd is, hoeft bij mijn weten niet extra geaard te worden.

Ik weet eerlijk gezegd niet, of een mast geaard moet worden, wanneer die op het dak staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Daveys, indrukwekkend en erg mooi gedocumenteerde opstelling.

daar hebben anderen heel veel aan, die zich net als jij op het nieuwe hobby terrein begeven van multifeeds inrichten.
ciao


Dank je Tonskidutch. Het was en is heel leuk om een topic zo te maken. De reacties van alle anderen zijn er zeker debet aan.

Origineel bericht van: Ome Merde
wat gaat het me kosten als je dat voor mij hier in het hoge noorden "effe" aansluit ? smile



merDe


Hahaha, Een beginner bij een rot in het vak de installatie doen whistle. Volgens mij kan je dat zelf ook heel goed maar ik wil je zeker helpen. Geef maar een gil en dan rij ik naar het hoge noorden!

Henksat komt met een week of twee de T90 uitrichten en daar ben ik heel erg blij mee. De waardes die hij haalt met het uitrichten kan ik zelf alleen maar van dromen en gaat het helemaal afmaken cool

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: YUGI
wat is de prijs van zo`n tang ik las ergens €24.95 waar koop je die.graag even per pm.

gr


Hoi Yugi,

Je hebt ze in veel verschillende prijsklasses maar ze doen allemaal hetzelfde. Het varieert van 25 tot 150 euro voor een tang. Als je iets terug leest staat in dit topic zie je wat links, etc. Het is "moeilijk" om aan zo'n tang te komen.

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik geloof niet dat je in jouw specifieke geval je antenne zou moeten aarden.

In Duitsland zijn er voorschriften voor die ik niet goed ken.

Desalniettemin heb ik toch maar mijn gehele antenne installatie geaard en me zoveel mogelijk aan de voorschriften gehouden. Ik heb namelijk 2 grote schotels, een nog hogere (dvb-t) antenne op het dak staan en woon vrij hoog op een berg.

Daar kan het bij onweer goed spoken en maak me altijd wat zorgen voor mijn apparatuur. Als ik mijn Technisat 11 x 8 switch zou verliezen door blikseminslag, zou ik daar niet echt blij mee zijn. Daarom heb ik de aarde van de potentiaal-ausgleichschiene uit de kelder door een aparte buis naar het dak getrokken en beide masten geaard. Ook de switch had een apart aardpunt en dat heb ik gelijk aan dezelfde aarde gelegt.

Of ik het nu allemaal goed gedaan heb weet ik niet, maar schaden doet het ook niet. En het geeft ook een goed gevoel.

Ik woon hier nu al 15 jaar en heb menige zware onweersbui zonder schade doorstaan, terwijl de buren al vaker problemen hadden, met name het telefoon/DSL modem is daar al eens defekt geraakt door overspanning.

 

Ik ben niet echt bang voor een direkte blikseminslag, maar wel voor een elctrische storm (oplading) tijdens zo´n onweersbui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...