Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten

Ik heb dit setje geleend van een vriend van mij. Die tang kan je inderdaad nergens vinden in Nederland. Wel wat distributeurs maar daar kan ik niet kopen. De satwinkels gebruiken ze zelf en maken daar dan "HQ-kabel" van. Ze hebben er dus weinig belang bij om de tang te verkopen.

 

Waarschijnlijk kan je de tang wel in Duitse webshops bestellen maar daar heb ik niet gezocht. Ik geloof dat zo'n tang een tientje of drie is.

 

Dat rode is roodbruin en is installatietape voor de kleurcodering die ik heb toegepast. Ik wilde eerst met krimpkous werken maar dit ging wat sneller. Op de foto hieronder is het de derde LNB van links die jij volgens mij bedoelt.

post-47831-1318260359,1854_thumb.jpg

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb die tang ook voor mijn werk en die conektors ook.

Wij gebruiken die conectors ook voor coax aansluitingen in woningen.

Ik ben elektromonteur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: c.c.
Ik heb die tang ook voor mijn werk en die conektors ook.
Wij gebruiken die conectors ook voor coax aansluitingen in woningen.
Ik ben elektromonteur.


Klopt het trouwens wat ik zeg dat je die tangen nergens kan krijgen als particulier?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Waarschijnlijk kan je de tang wel in Duitse webshops bestellen maar daar heb ik niet gezocht. Ik geloof dat zo'n tang een tientje of drie is.


Yep. Gevonden. 24,95. Tenminste... Is dit 'm?

2ufrjht.jpg

Origineel bericht van: Daveys
Op de foto hieronder is het de derde LNB van links die jij volgens mij bedoelt.


Ik bedoelde die LNB die je liggend op tafel had gefotografeerd. Dat wil zeggen: Niet jij liggend op tafel, maar die LNB... crazy:D

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wel. De tang die ik heb geleend is speciaal voor deze pluggen en deze pluggen zijn weer speciaal voor H125 coax van Belden (dunner kabeltje dan de meeste anderen).

 

Deze heb ik ook wel eens gebruikt. Je legt dan de plug erin volgens mij. Nou ja......het principe is natuurlijk precies hetzelfde en wijst zich ook vanzelf.

 

Hahaha, deze foto bedoel je toch?

post-47831-1318260359,6655_thumb.jpg

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: c.c.
Wij bestellen die tangen bij de groothandel voor elektro materialen TU bv.

Bij de TU (Technische Unie) kan je niet bestellen als particulier. En zelfs ook niet als bedrijf uit een andere branche. Je moet echt in de business zitten, willen ze aan je leveren.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Origineel bericht van: c.c.
Wij bestellen die tangen bij de groothandel voor elektro materialen TU bv.

Bij de TU (Technische Unie) kan je niet bestellen als particulier. En zelfs ook niet als bedrijf uit een andere branche. Je moet echt in de business zitten, willen ze aan je leveren.

m


Klopt, de TU was één van de vijf verkooppunten en bij alle vijf geen verkoop aan particulieren frown

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken 1 bedrijf die levert aan particulieren. Omdat ik geen reclame mag zetten op sat4all. Geef ik jullie hint. Google op:

 

F-CONNECTOR KIT (COMPRESSIE TOOL+STRIPAPPARAAT + 100 SNS651) THOMAS & BETTS

 

Helaas wel consumenten (particulier) prijzen frown.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Helaas wel consumenten (particulier) prijzen frown.


Die had ik ook al gevonden. En zit inderdaad nog een beetje tegen de prijs aan te hikken. eek

Maar het is wel een verschrikkelijk mooi koffertje/setje blushsmilelaugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het dak wel 20 keer op en af geweest, dak op, regen, dak af, droog, 5 minuten bezig, regen, dak af..... mad Ik kreeg de gang er niet in bij mezelf met al die onderbrekingen. Toch de tegelvoet wat dichter bij de pijp naar binnen gezet om zeker te zijn van voldoende lengte van de coax. Wel weer een klusje maar ja, ik ben wel blij dat ik het gedaan heb.

 

Alle LNB's zitten nu volgens mij op hun juiste plek op de rails. Ik heb hiervoor het Excelsheet van Holles gebruikt. Hel gaaf gemaakt sheet trouwens!!! Hoe meer naar de buitenkant van de rail hoe meer ik ze ingedraaid heb naar het midden, dus -10 op de rail is 10 graden indraaien richting het midden. Hoop dat het zo een beetje goed staat maar dat zie ik volgende week wel ergens.

 

Belangrijkste was dat de LNB's op hun exacte plek kwamen en de coax op lengte afknippen. Dat laatste ben ik niet aan toe gekomen. Ik doe lekker niks meer vandaag. Ik heb nu de kabels vanaf de LNB's netjes en die worden door een tegel op hun plek gehouden. Ik ga denk ik een ijzeren strip halen en die met pluggen aan weerszijde vastzetten. De tegel kan dan weg. De rest komt onder het grind.

 

Hieronder wat foto's voor een indruk hoe het er uit gaat zien. Ik vind het zelf wel cool

post-47831-1318260361,7124_thumb.jpg

post-47831-1318260361,7414_thumb.jpg

post-47831-1318260361,7737_thumb.jpg

post-47831-1318260361,802_thumb.jpg

post-47831-1318260361,8298_thumb.jpg

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de TU (Technische Unie) kan je niet bestellen als particulier. En zelfs ook niet als bedrijf uit een andere branche. Je moet echt in de business zitten, willen ze aan je leveren.

 

 

 

Je kan zo de TU binnen lopen en die tang kopen.

En dan wel contant betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Ik ken 1 bedrijf die levert aan particulieren. Omdat ik geen reclame mag zetten op sat4all. Geef ik jullie hint. Google op:

F-CONNECTOR KIT (COMPRESSIE TOOL+STRIPAPPARAAT + 100 SNS651) THOMAS & BETTS

Helaas wel consumenten (particulier) prijzen frown.


cool Die had ik zelf niet gevonden. De prijs, tja.....er zitten wel al 100 pluggen bij. Ik zie trouwens dat je drie verschillende varianten hebt. Het is trouwens precies hetzelfde koffertje dat ik heb geleend.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...