Ga naar inhoud


5-aderige stroomdraad


bosso

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een stroomdraad om mijn fibo motor aan te sturen. Wie heeft er een suggestie. Moet in ieder geval een 5-aderige zijn voor de fibo motor.

 

Ik heb zo'n 25 meter nodig en als het even kan een beetje buigbaar want hij moet het huis eerst nog door.

 

Heeft er iemand een link naar een goede kabel bij een goedkoop adresje??? PM mag altijd. Alvast bedankt.

 

Groet,

Bosso

Philips 52PFL9704,Dreambox 8000HD PVR 1TB, Xtrend ET6000,DeltaStar 120cm en 90cm fibo,Denon X4000,Denon 2910(DVD),SONY PS3@1TB(Konsole/Blu-Ray),WII Wiikey2 v1.3(Konsole),MS900 serie(Speakers)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Simpel bij .electroonline.nederland hebben ze kabel van 2 tot 25 genumerde aders van 0,5 tot hele dikke ik zou lekker voor 25 meter de 1,5 QMM nemen 5 X 1,5 QMM 190817 bestelnummer 1.67 Euro per meter en geen verzendkosten vandaag besteld morgen in huis.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snurker
Neem je toch gewoon UTP cat5 kabel met harde kern
zoveel stroom hoeft er toch niet te lopen ?

Snurker


Yep! deze gebruik ik ook al jaren en is goedkoop en werkt perfect. wink

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snurker
Neem je toch gewoon UTP cat5 kabel met harde kern
zoveel stroom hoeft er toch niet te lopen ?

Snurker


Dat hangt er vanaf welk type motor hij heeft (en welke maat schotel)

Op een 120 kan zo'n kleine vierkante zitten en dan lukt het wel met UTP , maar er zijn ook uitvoeringen met een grote ronde motor zoals CrazySat nu heeft .

motor_H2H2.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bruikbaar en makkelijk verkrijgbaar is de 7 aderige kabel voor aanhangwagen stopcontacten. Bij de autoshop verkrijgbaar. Ik zou echter ook UTP kabel nemen en voor die draden die de motor aansturen aders parallel schakelen. Eventueel een twee aderige 1,5mm2 36V kabel trekken en de signalerings draden, +5v-gnd-puls, via UTP of telefoonkabel laten lopen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek een elektromonteur die werkzaam is in de industrie. Die kan een CC 5x1,5 qmm of beter een CY 5x1,5 qmm bij de groothandel voor je bestellen. Met een beetje geluk heeft ie nog wel een 'reststukje' voor een doos gebak. Is echt gemeengoed in dat soort installaties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik ken die Fibo Motor niet...maar wat ik zo ge-googled heb heeft ie een 5 pin connector.

 

+36 Volt

-36 Volt

pulse

pulse

+5 Volt

 

Je hebt er hier normaal gesproken 4 van nodig.

2 x de 36 volt en 2 x pulse aansluiting.

 

De pulse aansluiting is niets anders dan een contactje dat zich sluit bij iedere as omdraaiing.

 

Sommige positioners hebben een 5 volt pulse nodig. Je moet dan de 5 volt op één van de pulse contacten doorverbinden.

Dit heb ik echter nog nooit gezien omdat het zeer zelden voorkomt.

 

Je hebt dus maar 4 aders nodig.

Bij de 36 volt zou ik inderdaad wat dikker draad nemen. Voor de 2 pulse leidingen heb je maar een dunne draad nodig, omdat hier geen stroom loopt.

Het eenvoudigste is gewoon CAT5 kabel of telefoonsnoer te nemen en de 36 volt aders parallel 2 aan 2 te nemen. Dan heb je de dubbele dikte en is ruimschoots genoeg. Aan de uit-einden zou ik de kabel even pig-tailen met flexibel snoer, dan heb je een goede afsluiting en dit breekt niet zo snel af.

Of wat je ook kunt doen is gewoon schemerlampensnoer dubbel nemen.

Neem je te dun snoer, dan verlies je wat spanning over de lengte en de motor zal wat langzamer draaien.

De grootste stroom loopt echter alleen bij het aanlopen van de motor en op de uiteinden van de hoeken.

Dus het gebruik van wat dunner draad is allemaal niet zo tragisch.

 

Nogmaals, ik ken die Fibo motor niet maar zou er haast een krat bier om verwedden dat je maar 4 leidingen nodig hebt. Zou niet weten waar die 5 volt verder voor nodig is.

Moest ik dit klusje klaren, zou ik het eerst even op de bench uitproberen voordat ik op het dak aan het hanessen zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is die krat bier er nog?

 

Googelen geeft als resultaat, dat de pulsgever een optocoupler is.

Dus zonder 5 volt geen pulsen!

 

>>Klik<<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Inderdaad...bier is hier bij mij op te halen maar wel met mij te consumeren. :D

Het is dus geen reed-kontakt zoals gebruikelijk.

 

Dus aan een 5 aderig stuk snoer is niet onderuit te komen.

Ik zie wel dat het geheel naar een reedkontakt om te bouwen is.

 

Maar om op de dikte terug te komen: neem voor de pulse/gnd en de 5 Volt dun telefoon/CAT5 snoer en voor de 2 x 36 volt wat dikker, gewoon schemerlampen snoer o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren de kleine motor heeft 5 aders nodig de grote (en daar praten we nu over) niet die heeft net als een Actuator 36 + 36- en een reed contact dus 4 draden.

Deze is eveneens te vinden op de door mij aangegeven website van een leverancier die echt in Nederland de goedkoopste kabel leverd en ook nog eens netjes en snel.

 

Waarom is het toch altijd zo in Nederland dat het goedkoper moet en iedereen het weer beter weet gek volkje zijn we eigelijk hoor.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer

Waarom is het toch altijd zo in Nederland dat het goedkoper moet en iedereen het weer beter weet gek volkje zijn we eigelijk hoor.


Vind dit wel erg snobistische opmerking, er zijn vast meer mensen dan jij alleen die ook wel eens een goed idee of oplossing hebben.....of stellen we voortaan alle vragen aan jou.

groetjes............
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: Terradon
Origineel bericht van: Snuffer

Waarom is het toch altijd zo in Nederland dat het goedkoper moet en iedereen het weer beter weet gek volkje zijn we eigelijk hoor.


Vind dit wel erg snobistische opmerking, er zijn vast meer mensen dan jij alleen die ook wel eens een goed idee of oplossing hebben.....of stellen we voortaan alle vragen aan jou.

groetjes............


Snuffer heb wel degelijk verstand van DIT soort situaties... Snuffer weet welk degelijk waar hij over praat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: Terradon
Origineel bericht van: Snuffer

Waarom is het toch altijd zo in Nederland dat het goedkoper moet en iedereen het weer beter weet gek volkje zijn we eigelijk hoor.


Vind dit wel erg snobistische opmerking, er zijn vast meer mensen dan jij alleen die ook wel eens een goed idee of oplossing hebben.....of stellen we voortaan alle vragen aan jou.

groetjes............


Snuffer heb wel degelijk verstand van DIT soort situaties... Snuffer weet welk degelijk waar hij over praat.



Dat ontken ik zeker niet maar daarom hoef je nog niet denigrerend te doen als iemand anders ook een oplossing voor een probleem heeft...sat4all toch....er zijn hier meer mensen die ter zake kundig zijn of een alternatief hebben waar ook Snuffer misschien niet aan zou hebben gedacht........

Dus laat een ieder zijn of haar mening kunnen geven zonder snobistische of denigrerende opmerkingen.... er leiden immers meer wegen naar Rome.

Groetjes..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...