Ga naar inhoud


Hoe snel mag je met een aanhangwagentje in Duitsland


satharry

Aanbevolen berichten

Hoi Medesatters

Ik vraag me af als je met je auto en een klein aanhangwagentje (max 750 kg) in Duitsland op de autostrade rijd hoe snel je max eigenlijk nu mag. Ik heb gehoord dat het in Nederland nu van 80 naar 90 is geworden maar hoe zit dat nu in Duitsland?

 

Hier is Vlaanderen zou het nog altijd 120 zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


het is nog steeds 80 maar de nieuwere modellen mogen na een speciale keuring middels een sticker 100. een snelheid van 80 is echter onrealistisch wg ophouden van het verkeer, dus als je met de stroom van de vrachtvagens mee rijd is er niets aan de hand.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maximum snelheid voor Auto+aanhanger in Duitsland op de Autobahn is 80 Km/u.

 

Onder bepaalde voorwaarden mag er Maximaal 100 Km/u gereden worden.

 

Dit is afhankelijk van het kentekenbewijs van de aanhanger.

Er moet expliciet in staan, dat de aanhanger toegelaten is voor 100 Km/u.

En verder is er een bepaalde gewichtsverhouding tussen trekkend voertuig en aanhanger, die uiteindelijk bepaalt of met met die daarvoor toegelaten aanhanger dan ook daadwerkelijk 100 km/u mag rijden.

 

Er is dus zo geen antwoord op je vraag te geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tegenwoordig ben je overdags toch niet sneller dan de inhalende vrachtwaggel voor je.

Das Elefantenrennen bepaalt de snelheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 's nachts in Duitsland steeds 100 gereden met de mijne met als uitgangspunt dat ze je op een rustige Autobahn toch niet gaan aanhouden om te checken of je wel zo'n speciale vergunning hebt(Vraag me af of je die als buitenlander wel kunt krijgen). Als de weg totaal verlaten was ging het ook af en toe wel eens ietsje harder met het uiterst stabiele karretje. blush

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meestal gaat het met aanhangertjes mis door klapbanden.

Die dingen hebben soms de afmetingen van een kruiwagen bandje.

Banden hebben een bepaalde maximum snelheid.

Zolang die niet overschreden wordt, en de band de juiste spanning heeft gaat het meestal zonder problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

satharry, die kar ziet er super uit. Zo kun je ze denk ik niet kopen. Die kan het ook nog met 160-180. Lekker stabiek en met gewoon normale banden en niet van die kruiwagenbandjes, waar ik altijd een slecht gevoel heb als ik er achter rijd.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, maar vraagje; is onder 750 Kg geen typegoedkeuring nodig en chassisnummer e.d?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier Vlaanderen is voor dit soort aanhangwagentjes geen keuring nodig als je maar in geladen toestand onder de 750 kg blijft.

Inderdaad het aanhangwagentje van ons is onbetaalbaar. Als je eens wist hoeveel werkuren daar inzitten. Het is gemaakt op aan Alu frame en daarop een kastje ook in Alu. Er zijn 2 deurtjes aan de achterkant en een zijdeurtje rechts vooraan. Het is speciaal gemaakt voor op reis te gaan. Vooraan vinden onze fietsen plaats.Leeg weegt het karretje rond de 160 kilo en zoals je kan zien is de as van het karretje veel breder dan het bakje om de stabiliteit te verhogen. De as werd met een laser uitgelijnd om perfect zonder slingeren te kunnen rijden. Geen dekzeil en alles blijft lekker in het wagentje die geparkeerd staat in de garage van het hotel.We nemen gewoon uit de kar wat we nodig hebben. Onze schotel zit er dus ook in tijdens de rit (lol)

We vragen altijd een kamer met een zuidbalkon en nemen ons TVV en CDS abbo mee tot groot genoegen van de medegasten in het hotel. Genieten en gemak dus op reis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor diegenen, die precies willen weten hoe het zit >>hier<< nog even een linkje naar de Tüv Nord, voor alle regeltjes.

 

Voor een personenwagen, die op de Autobahn 20 Km/u te snel onderweg is berekent de duitse overheid op dit moment een boete van € 30,00!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satharry
Stabiel is ons aanhangwagentje zeker.Ik werk in een bedrijf van industriéle voertuigen en heb het karretje zelf gemaakt.
Heb het al eens getest en in Vlaanderen eens zonder problemen aan 140 mee gereden.


Volgens mij geschikt voor bermbommen.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...