daltonagf Geplaatst: 27 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2009 c2456(lekte prut goed schoongemaakt),c2471,c2473 al vervangen, ook c2367 en c2466. mvg rob Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boarder Geplaatst: 28 september 2009 Delen Geplaatst: 28 september 2009 c3525 dient voor het regelen van de beeldbreedte; controleer de spanning op de loper van de regelaar. Deze trimmers gaan graag defect. NAmeten en indien defect vervangen Zie schema hieronder gr21_afb.doc Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daltonagf Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2009 trimmertje vervangen beeld is nog steeds te breed, mvg rob Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daltonagf Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2009 ik heb twee foto`s van het beeld zoals het nu is (onder goed boven te breed) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
columbo Geplaatst: 30 september 2009 Delen Geplaatst: 30 september 2009 Je oost west correktie werkt niet,dit zijn de vertkale lijnen links en rechts van het beeld.Controleer het gehele cicquit.zo nodig vervangen,meet de elco's na in het desbetreffende gedeelte,indien meer als 10% verlopen? vervangen dus evt. door 105graat elco's ....OP je schema pos.5.5 onderaan potm. kontroleren en elco + diodes.simpel toch? pictogram staat er bij met de beeld corektie instelling. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 30 september 2009 Moderator Delen Geplaatst: 30 september 2009 Zit er geen o/w diode modulator in? Controleer ook eens of de kern van de transductor nietr los zit.( te grote luchtspleet.) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jeevanhoof Geplaatst: 30 september 2009 Delen Geplaatst: 30 september 2009 Controleer zeker tr7533 en tr7530 controleer ook c2546 en r3551, r3552 en r3553 mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daltonagf Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2009 weerstandje 3585 is kapot, ik hoop dat ie het dan weer doet. de weerstanden 3551t/m3553 heb ik al vervangen, waren er twee van uitgefikt. c2546 met veel andere condensators ook waren allemaal lek. mvg rob Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daltonagf Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2009 weerstand vervangen , beeld nog steeds bagger. iemand nog een sugestie ? diodes meten allemaal goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
columbo Geplaatst: 4 oktober 2009 Delen Geplaatst: 4 oktober 2009 bagger is een heel ruim begrip,als de O/W nog steets niet werkt,heb je de potmeter gekontroleerd?reageerd het toestel als je er aan draait?heb je het transistor circuit voor de o/W vervangen?,vooral de Bc types :stuur circuit: gaan nog al eens kapot,het beste is alles in een keer te vervangen.ik heb geen schema hier van,wel van de 2.2a,maar die is anders.dat gedeelte wat op de side staat zijn de letters niet of nauwelijks leesbaar.kijk wat achter die weerstand geschakeld is,dus waar om is hij defect gegaan!anders kom je er nooit uit.Let wel op,als er een ESF type beeld buis in zit,dan loop je het risico dat je alles voor de kat zn K.. gedaan hebt,deze zijn zeer snel opgebrand.ik zal even kijken of ik een schema kan krijgen,dan kan ik je een wat nauwkeuriger antwoord geven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daltonagf Geplaatst: 4 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2009 ik heb de transistors 7533,7530,7534 wel gemeten ,maar deze meten geen sluiting. het zou natuurlijk kunnen dat ze toch defect zijn maar hoe meet je dat , kan ze ook gewoon vervangen, mvg rob Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jeevanhoof Geplaatst: 4 oktober 2009 Delen Geplaatst: 4 oktober 2009 Om zeker te zijn dat ze niet stuk zijn kan je ze er best uitsolderen en dan nameten. Best kan je ze vervangen, ik dacht dat het transistors waren die iedereen wel liggen heeft. Dus misschien best meteen vervangen. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boarder Geplaatst: 4 oktober 2009 Delen Geplaatst: 4 oktober 2009 Je kan ze ook in de schakeling op spanning nameten. Deze spanningen vind je terug op het schema. Hieronder een betere copie van het schema. Wens je de volledige manual, geef dan een email adres door met een grotere mailbox +11Mb Groeten, Boarder Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daltonagf Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2009 schema is duidelijk , op 7534 zit bij mij niets, ik kan de positie wel vinden op de print maar daar hebben ze geen transistor in gezet. als ik aan de potmeter 3525 draan dan gebeurd er ook niets. ga morgen de transistors 7533 en 7530 maar vervangen, mvg rob Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
columbo Geplaatst: 6 oktober 2009 Delen Geplaatst: 6 oktober 2009 Heb je de voedingsp. -26 gekontroleerd? Controleer ook c2506/c2520/r3522/r3524.de BC848 mag je ook een 847zijn,is beter (SMD)o ja die 2diodes 4148 moet je vervangen niet meten,deze verlopen wel eens vandaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen