Ga naar inhoud


40inch? 46inch? of toch maar die 50inch?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@spongebob

 

Citaat:
@psychosammie: het is hier alvast de bedoeling om die hele tv-kast-mikmak op de schop te doen en de pioneerplasma netjes aan de muur te hangen, zodat ie niet ergens op hoeft te staan en dus één wordt met de witte muur eromheen.

 

Kastje maakt niet zoveel uit. Ik heb ook veel audio en dat moet ook ergens staan.

 

Maar of die nou op het kastje staat of aan de witte muur hangt. Het blijft één grote zwarte lompe glasbak. Hij gaat echt niet één worden met jouw witte muur!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Als je je nog zorgen maakt om een dikte van 15 cm?

Je kan even een stuk karton nemen, dat op maar snijden en 15 cm van de muur houden.
Je zult dan merken, dat (mijn mening) dat niet storend is.
Ik heb indertijd echt staan twijfelen tussen 43 en 50", en heb nu spijt, dat ik indertijd voor de 43" gekozen heb.


Wat je ook kan doen is even met tape een frame maken op de muur die zo groot is als de plasma, weet je ook hoe groot hij zal zijn op de muur.

Dat hij wat naar voren komt hou je toch als je dat niet mooi vindt zet je er een grote plant naast.

Ik heb zelf even gemeten hier, ik zit 3.0 meter van mijn 42inch plasma en vindt hem nu eigenlijk al te klein, maar in het begin had ik wel zo iets van WOW.
Ook staat de plasma 20cm vanaf de muur op een tv meubel, en deze afstand stoort me niet, je let er later toch niet meer op.
Als ik nu 1.5 meter vanaf mijn plasma ga zitten denk ik ja dit is ook wel leuk kijken :D

Je kan natuurlijk ook afspreken met de zaak dat je hem mag ruilen als je hem na een week te groot of te klein vindt.


VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb intussen reeds een en ander opgemeten en met de vrouw doorgesproken en die vond de 50 inch toch écht wel te groot. Wellicht wordt het dan de 46 inch, een aanvaardbaar compromis voor beiden van ons. Het zal ook met dit formaat sowieso even schrikken worden voor mijn vrouwtje.

 

Dus ja, ook hier is het vrouwtje toch een vrij beslissende factor tired

 

Het zal sowieso een hele verandering zijn van het huidige naar het volgende beeld. Eens we de 46inch helemaal gewoon zijn en helemaal kapot uiteraard, kan het beeldformaat misschien nog opgeschroefd worden naar 50inch, maar dan zijn we wel weer minstens 5 jaar verder.

 

Ik heb er een foto bijgezet waarbij het grijze vlak aangeeft hoe groot de nieuwe 46inch-tv zal zijn tegenover de huidige opstelling. Let op: het grijze vlak is dus wel opgemeten op de witte muur en dus is het grootteverschil wat je ook echt ziet vanop de bank/zetel waarop we zitten.

 

ps :let op: het grijze vlak is dus de grootte van de 46inch-televisie. Het beeld zelf is dus wat kleiner, want de kader is hierbij gerekend.

 

Geef gerust commentaar, want ik heb echt heel veel waarde aan jullie bedenkingen.

afb5.jpg

 

post-2175-1318260375,5176_thumb.jpg

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeacht welke grootte je koopt: als ze hem thuis komen bezorgen en je de doos ziet, zul je schrikken hoe groot die doos is.

 

Maar...

 

een groter scherm went héél snel! Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat mensen een plasma van 37 of 42" kopen, het in eerste instantie heel groot vinden (maar wel gaaf) en dan al na een paar dagen zeggen dat 'ie eigenlijk nog wel een maatje groter had gemogen. En onderschat ook niet het effect van het feit dat er geen 'kast' meer achter het scherm zit. Dat is in je beleving echt een aanzienlijk verschil.

 

Persoonlijk denk ik dat 46" een perfecte maat is in jouw situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, beamertje voor de koof, elektrisch wit designschermpje aan het plafond.

Schermpje zakt netjes voor de tv naar beneden, zodat je op ooghoogte kijkt..

Moet je zien hoe groot dat kan worden.

 

M.a.w. een niet te groot scherm voor alledaags werk en een beamer voor de films.

 

Het is maar een idee.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie

En dan zet je dat ding op de TV kast neer. Mijn hemel wat een lompe glasbak!
Wij zitten net zo ver als jij en 32 inch is echt groot genoeg.
Groot, groter grootsts IS echt allemaal onzin. Een kennis van ons heeft een 50 inch. Geloof me, geen gezicht zo'n ding in huis. Misschien leuk als je een hometheater ruimte hebt.



@Psychosammie,

Ik neem aan dat je bedoelt dat JIJ het onzin VINDT.

Ik vind het geen onzin.
Mijn ervaring is dat je trouwens heel snel went aan een groter formaat televisie.
Zelf heb ik een 47 inch lcd maar zou hem zonder mankeren omruilen tegen een exemplaar van 52 inch (of groter).
Maar ja, de portemonnee is hierin helaas de beperkende factor.
Ik vind zo'n groot formaat televisie schitterend en zou niet meer terug willen naar eentje van 32 inch of zo.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat wij allemaal in de jaren steeds een maatje groter zijn gegaan qua beeldgrote en nu HD meer en meer komt zal die maat echt wel naar 50+ inch gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Nou hier staat hij dan spongebob :D

afb5.jpg



Hahaha, leuk gedaan Happy2000!

En zo zie je al dat het heel erg meevalt met die grootte, het misstaat absoluut niet. Laat dit maar eens aan je vrouw zien, een foto zegt meer dan duizend woorden nietwaar?

De echte beperking is eerder waar enkele anderen ook al op wezen, namelijk de kwaliteit van het signaal. Hoe groter het scherm, hoe slechter de beeldkwaliteit van analoge kabel. Zorg dus wel voor een digitale bron. HDTV is natuurlijk om te smullen op dit formaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto zie je trouwens ook dat het scherm qua breedte mooi matcht met het kastje. Dat staat toch net effe iets beter dan dan het een stuk uitsteekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@happy2000: bedankt voor jouw megabijdrage aan dit draadje. Jouw foto trekt me hélemaal over de streep en dus wordt het hier een 46inch! Het staat gewoonweg prachtig! De voet mag zelfs weg en ook het kastje gaat eruit, want dit toestel zal aan hier aan de muur hangen.

 

@allen: ik heb hier wel nog een praktisch vraagje voor de kenners: de tv weegt 29kg en de muur die jullie zien is een gipswand met daarachter 5cm isolatie en een stenen muur. Is het verstandig om de tv+muurbeugel aan die gipswand aan te brengen? Of is het verstandiger om in de gipswand een gat ter grootte van de tv, de isolatie weg te nemen en de beugel dus rechtstreeks op de stenen muur te bevestigen, zodat de tv goed bevestigd is (met bijkomend voordeel dat de tv 5cm minder uitsteekt).

 

 

 

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijkomend voordeel met een gat in de gipswand is dat de kabels dan ook netjes achter de gipswand kunnen gestoken worden.

 

Ik kijk enkel digitaal via de schotel en heb een abo op CDS, TVV en SKY UK HD. Ik heb een DM8000 (in bestelling) waarmee ik vooral naar Film1, maar ook Sky Movies HD kijk.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
met bijkomend voordeel dat de tv 5cm minder uitsteekt.





Denk aan de warmte die deze produceert en ook kwijt moet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een 52" toestel gekocht waar ik in het begin spijt van had omdat ik hem wel heel erg groot vond..

Die spijt duurde ongeveer een minuut of tien, daarna vond ik hem geweldig, na een weekje was het goed en nu een klein maandje later had hij van mij nog wel een paar maatjes groter gemogen, 60" inch of zo!! :D

Zo'n toestel valt gewoon in het niet tegen de muur en neemt geen ruimte in beslag, hoe groot hij ook is!

 

Over een tijdje heb je ook de zogenoemde 55" LED-tv's op de markt, wat eigenlijk geen echte LED-tv's zijn, maar waar alleen de achtergrondverlichting uit LED's bestaat in plaats van lichtbuizen.

Deze toestellen zijn daardoor wel energiezuinig en zijn ongeveer een centimeter of twee dik, dus dan valt het toestel helemaal weg.

 

Om een kort verhaal lang te maken, kun je zeggen wat anderen al hebben ervaren, zo'n tv went ontzettend snel!

Bovendien kun je je tv altijd netjes in de doos weer retourneren wanneer hij niet bevalt...

 

...maar geloof mij, je krijgt absoluut geen spijt van een 52" TV.

De argumenten over het SD-bloksignaal slaan echt nergens op.. tenminste, voor nu dan even wel, maar over een jaar is het wellicht helemaal anders en heb je veel meer HD aanbod.

Die technologie gaat heel snel, dus neem de nadelen van SD nu maar gewoon op de koop toe, over twee jaar ga je zeker spijt krijgen dat je geen grotere tv hebt gekocht.

 

Bovendien is blue-ray kijken op een grote TV een genot !!!!!!!!!!!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...