Ga naar inhoud


40inch? 46inch? of toch maar die 50inch?


Aanbevolen berichten

een babelonische spraakverwarring

hopelijk zijn de lezers paragnost en kunnen raden

 

beeldgrootte ???

plasma<>LCD<>LED ???

wat is er nu uiteindelijk gekocht (niets aan informatie wordt gegeven) ???

hoeveel gipskartonnen platen en isolatie je ook in die woning hebt, hangt het of staat het (merken met of zonder ventilator)???

 

wat heeft SD of HD nu met een beeldgrootte keuze te maken, wetende dat alles full HD wordt en momenteel nog 95% SD is?

 

enkel je kijkafstand:beeldformaat is relevant !!!

 

beduvel de mensen niet met je SD blok******* , vooral inzake wat er is en ? komt.

 

ciao

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Tonskidutch


enkel je kijkafstand:beeldformaat is relevant !!!


ehm, ja en nee.

Met SD ( oude rommel signaal ) zit je zover mogelijk van je tv af, met HDTV is dat juist andersom, daar moet je dus weer dicht bij je TV zitten om te genieten van alle details!

Vergeet alles maar wat je vroeger geleerd hebt met betrekking tot tv kijken, met HDTV is alles veranderd..

..en de lezers die niet helderziend zijn kunnen even googelen en of wikipedia raadplegen...
(leuk voor op een regenachtige zondagmiddag) laugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
een babelonische spraakverwarring
hopelijk zijn de lezers paragnost en kunnen raden

beeldgrootte ???
plasma<>LCD<>LED ???
wat is er nu uiteindelijk gekocht (niets aan informatie wordt gegeven) ???
hoeveel gipskartonnen platen en isolatie je ook in die woning hebt, hangt het of staat het (merken met of zonder ventilator)???

wat heeft SD of HD nu met een beeldgrootte keuze te maken, wetende dat alles full HD wordt en momenteel nog 95% SD is?

enkel je kijkafstand:beeldformaat is relevant !!!

beduvel de mensen niet met je SD blok******* , vooral inzake wat er is en ? komt.

ciao



@Tonskidutch,

Zo te zien reageer je op drz (Re: drz), je maakt in ieder geen melding dat dat niet zo is.
Als ik door een bericht in verwarring raak dan is het toch eerder
door jouw bericht dan het bericht van drz.
Het bericht van drz komt bij mij duidelijk over en het veelvuldig gebruik van jouw vraagtekens,
uitroeptekens en sterretjes snap ik weer niet helemaal...

Je zegt bijvoorbeeld dat er NIETS aan informatie wordt gegeven over wat er gekocht is.
Nou, ik zie toch in ieder geval duidelijk de informatie staan dat er een 52 inch scherm gekocht is.

En waarom zou drz iets moeten gaan vertellen over of zijn televisie hangt of staat?
Waarom zou drz moeten vertellen of er een ventilator wel of niet gebruikt wordt?

De kern van het betoog van drz is dat een grote televisie heel snel went.
Ik vind het een duidelijk verhaal waarmee ik het eens ben (uit eigen ervaring).


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien sattaz,

was ik TE snel met mijn reactie en commentaar

 

en creeer daarmee ook spraakverwarring door de reactie op DRZ's bericht te geven.

sorry

 

spongebob heeft iets nieuws, maar wat weet ik niet

ook zijn "hints" wat een gipskartonwand ermee te maken hebben, begrijp ik niet

 

vooral niet in relatie tot de beeld resolutie en afmeting van het display

 

er waren eerder op dit forum heel informatieve schema's (a*) te vinden aangaande de formaten en resoluties (gewogen tov de kijkafstand)

 

een foto van woonkamer met een grijze plaat erin gemonteerd, zonder maat aanduiding is gewogen aan (a*) niet echt een houvast voor de doorsnee lezer

dus ook niet voor mij, vandaar al die vraagtekens.

 

 

Citaat:
ik heb intussen reeds een en ander opgemeten en met de vrouw doorgesproken en die vond de 50 inch toch écht wel te groot. Wellicht wordt het dan de 46 inch, een aanvaardbaar compromis voor beiden van ons. Het zal ook met dit formaat sowieso even schrikken worden voor mijn vrouwtje.

 

dat DRZ een 52" heeft kan ik achterhalen, maar Spongebob blijft een vraagteken.

 

ik zal trachten niet in een bericht op twee voorgangers (vragen en commentaren) te reageren...

 

misschien is mijn Babel-taal daarmee ook voor jullie duidelijk.

 

ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem minimaal een maat groter dan de formules of adviezen aangeven! Beter nog 2 maten groter.

In de woonkamer een 40"(kijkafstand 3,5 mtr) en in de slaapkamer een 32" (kijkafstand 2 mtr) gekocht. Een verademing na de oude TV's. Maar, het went heel snel. De koppen van de omroepers zijn groter dan ooit en lijken dichterbij. Je wilt nog meer en de prijs maakt het mogelijk. Op kijkafstand moeten ze lijken alsof ze echt in je kamer aanwezig zijn.

De 40" in de slaapkamer gezet en die is nu prima. Dat betekent in de woonkamer minimaal 46/48 of nog groter.

Zoek nog naar het juiste toestel. De 32" wordt een mooie monitor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

ik wil dit draadje toch nog eens omhoog schoppen, want sinds enkele dagen staat er bij mij thuis een flinke 47inch LG 47SL9000.

 

De "ouwe" 32inch beeldbuis televisie was helemaal nog niet kapot, maar ik had sinds nieuwjaar ook wel eens zin om ons eigen gezinnetje es flink te verwennen.

 

Heb overigens bijzonder lang getwijfeld tussen 42inch en 47inch en uiteindelijk toch aangedurfd om de 47inch-variant aan te kopen.

 

Ondanks de 3,5m afstand en het toch wel behoorlijk grote scherm, valt het heel goed mee. Zelfs mijn vrouw was onmiddellijk tevreden met het grote scherm. Ze was zelfs sneller dan ikzelf overtuigd. Ik ben heel blij dat ik niet voor de 47inch-variant ben gegaan.

 

Ik kan dan ook de hierboven staande uitspraken "dat je een grote tv heel snel gewoon bent" en "dat je best opteert voor de grootste maat bij twijfel" alleen maar bijtreden!

 

Intussen staat de televisie een halve week te spelen (op het oude tvkastje). Morgen hangen we 'm aan de muur. Ik zal dan een aantal foto's trekken, zodat jullie kunnen zien wat het uiteindelijk geworden is.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de brildragers is er een makkelijke methode.. Ik zat laatst in de bioscoop, en dacht.. Ik ga denkbeeldige streepjes op mijn bril zetten, daar waar het beeld stopt. Toen ik eenmaal weer thuis was, bleek dat mijn tv nog wel wat groter kan om in de buurt van de "bios markers" te komen smile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK kijk de laatste 6 mnd naar sd zenders vooral duitse,en dan denk ik wat een goede opnames in sd.hoe krijgen ze het voor

elkaar ,het is haast hd.ik denk ook dat de nieuwe camera,s

daar debet aan zijn .en wat kijkafstand van grote schermen

betreft 42/50 inch dat is verleden tijd ,je kunt met een hd tuner rustig 2 tot 3 mtr dichtbij kijken.dat was 5jr geleden

wel anders!

bij mij in de fam.willen de meeste mannen allemaal grote schermen,maar de vrouwtjes gaan daar absoluut niet in mee,

het is ja ook hun huisje ,niet dan!

maar de grapjes terzijde,in de usa heeft mushibusi of zo,de eerste laser tv gepresenteert, lcd plasma led en 3d is daarbij oud ijzer ,we wachten maar af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je bereid bent om een iets hogere energie factuur te krijgen ga dan voor groot ,

de ervaring die je beleeft is stukken beter , MAAR zorg dan wel voor een bijpassende geluidsinstallatie

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
ik wil dit draadje toch nog eens omhoog schoppen, want sinds enkele dagen staat er bij mij thuis een flinke 47inch LG 47SL9000.

De "ouwe" 32inch beeldbuis televisie was helemaal nog niet kapot, maar ik had sinds nieuwjaar ook wel eens zin om ons eigen gezinnetje es flink te verwennen.

Heb overigens bijzonder lang getwijfeld tussen 42inch en 47inch en uiteindelijk toch aangedurfd om de 47inch-variant aan te kopen.

Ondanks de 3,5m afstand en het toch wel behoorlijk grote scherm, valt het heel goed mee. Zelfs mijn vrouw was onmiddellijk tevreden met het grote scherm. Ze was zelfs sneller dan ikzelf overtuigd. Ik ben heel blij dat ik niet voor de 47inch-variant ben gegaan.

Ik kan dan ook de hierboven staande uitspraken "dat je een grote tv heel snel gewoon bent" en "dat je best opteert voor de grootste maat bij twijfel" alleen maar bijtreden!

Intussen staat de televisie een halve week te spelen (op het oude tvkastje). Morgen hangen we 'm aan de muur. Ik zal dan een aantal foto's trekken, zodat jullie kunnen zien wat het uiteindelijk geworden is.

Gaaf he, zo'n grote tv.
Ik ben nog steeds tevreden met mijn Sony Bravia 52W5500 tv!
In de eerste uren was het even wennen, omdat het zo'n aso wat-moet-ik-in-hemelsnaam-met-zo'n-ding gevoel gaf, maar eigenlijk wil ik hem nog een maatje groter hebben.
Zo'n toestel valt helemaal weg tegen je muur en qua ruimte inname merk je niets tussen een 32"of een 52" tv.
..alleen als hij uit staat, dan is het zwarte vlak wat groter aan je muur....dus tv gewoon aan laten staan! :D:D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Voor de brildragers is er een makkelijke methode.. Ik zat laatst in de bioscoop, en dacht.. Ik ga denkbeeldige streepjes op mijn bril zetten, daar waar het beeld stopt. Toen ik eenmaal weer thuis was, bleek dat mijn tv nog wel wat groter kan om in de buurt van de "bios markers" te komen smile.


En waar zat je in de zaal? Dus hoe verder naar achteren, hoe kleiner het scherm?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: soktic
Voor de brildragers .. te komen smile.


Ik vind dit een geweldige discussie omdat.... wij ook nadenken over een grotere tv (is nu 42")........

Maar wij moeten eerst beide naar de opticien omdat wij beiden een bril nodig hebben maar niet dragen ;-) Wij hebben dus zonder bril eigenlijk een 200" nodig op 3 meter afstand ;-)))

Toch mooi dat er uiteindelijk iemand de knoop heeft doorgehakt ! Ik moet het nog doen

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...