Ga naar inhoud


40inch? 46inch? of toch maar die 50inch?


Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik een crt beeldbuis van 5 jaar oud die officieel 82cm (maar als ik zelf meet is het eigenlijk 77cm). Hij werkt perfect, geeft een mooi beeld en ben er zeer blij mee. Alleen, het beeld vinden we toch wel aan de kleine kant. We kijken heel veel naar films (via Sky Movies, Film1, enz), dus zouden we heel graag wat groter willen kijken.

 

Maar waar we ons het meest aan storen, is dat deze beeldbuis een "achterste" heeft van maar liefst 62cm!! Het achterste staat nu TEGEN de muur.

 

Graag zou ik een 'platte' plasmatelevisie aan de muur hangen, zodat deze 'dikke' beeldbuis wegkan en ook het televisietafeltje waarop de tv staat. Op die manier zou onze zithoek (die relatief klein is) heel wat ruimer kunnen worden.

 

Toch schrik ik telkens weer van de grootte van het beeld als ik in de winkels rondkijk. Graag had ik een 50inch (127cm) plasma-panasonic gekocht om aan de muur te hangen, maar als ik in de winkel sta, vind ik 'm eigenlijk wel HEEL groot. Toch denk ik ergens dat het wel zou passen, want de televisie komt toch ruim een halve meter naar achteren.

 

Maar ik vrees dat ik misschien een TE grote televisie zou kopen. Dus overweeg ik dan weer de 46inch (117cm) of zelfs de 40inch (107cm)-variant. Maar die laatste vind ik dan weer wat klein worden.

 

Dus, wat is wijs? Rekening houdend met het feit dat de volgende televisie toch dik 50cm naar achteren zal hangen. Toch maar gaan voor de 50inch met het gevaar dat ie echt wel te groot is? Of toch maar voor de 46inch die eigenlijk amper goedkoper is dan de 50inch...

 

Hebben anderen ook dit dilemma gehad? Hoe hebben jullie dit opgelost? Alle reacties zijn welkom!

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

even ter aanvulling: wij zitten 3,6 meter van de muur vandaan. Dus op dit moment 2,90 meter van het huidige beeld en zo 3,50 meter van het toekomstige beeld vandaan.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 46" waar ik ongeveer 3m vandaan zit.

Die grootte is net te doen voor het gewone satelliet SD signaal.

Kijk ik naar mijn blurays dan zou het van mij nog veel groter mogen.

Trouwens, niets word je zo snel gewoon als een grote TV.

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je met "de grootte is net te doen voor SD-signaal"? Bedoel je dat je vindt dat je tv hiervoor te groot of net te klein is?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de grootste gaan hi, heb hier een 42inch en vindt die eigenlijk alweer te klein.

Een grote tv wendt snel.

 

Hoe groter het beeld hoe eerder je de onvolkomenheden van het sd beeld ziet, dus ook maar een hd ontvanger :D

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 3.60 zou ik echt voor een 50'' gaan, ik zit op 2.20 met 40'' en vind dat het al groter kan, 46'' had ik eigenlijk meteen moeten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zelf naar een 40 inch lopen kijken. Dat zag vriendin niet zitten. Dus dan maar een 37 inch. Uiteindelijk vanwege het prijsverschil van de aanbieding een 32 inch gekocht.

 

En dan zet je dat ding op de TV kast neer. Mijn hemel wat een lompe glasbak!

 

Wij zitten net zo ver als jij en 32 inch is echt groot genoeg.

 

Groot, groter grootsts is echt allemaal onzin. Een kennis van ons heeft een 50 inch. Geloof me, geen gezicht zo'n ding in huis. Misschien leuk als je een hometheater ruimte hebt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

50"!!

Ik heb indertijd een 43" gekocht, omdat de 50" toen nog ruim € 1.500,-- duurder was.

 

Maar ga voor een full HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitgezonderd psychosammie, zouden jullie dus allen voor de 50inch versie gaan... En inderdaad, die grote is inderdaad wel GROOT shocked

 

ik had graag de Panasonic Plasma TX-P50V10 gekocht want die is 5cm dik, maar zit dan wel vol poespas die ik niet hoef (DVB-T, viera cast, enz), want ik zal 'm gewoon als monitor gebruiken.

 

@psychosammie: het is hier alvast de bedoeling om die hele tv-kast-mikmak op de schop te doen en de pioneerplasma netjes aan de muur te hangen, zodat ie niet ergens op hoeft te staan en dus één wordt met de witte muur eromheen.

 

@ceesv: de DM8000 is intussen al onderweg, dus de HD-receiver komt er sowieso.

 

@allen: waar ik me nog zorgen om maak is de dikte van de televisie: 10cm en dan nog zo een muurbeugel van circa 5(?)cm, steekt dat ding toch ook weer 15cm uit je muur...

 

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je je nog zorgen maakt om een dikte van 15 cm?

 

Je kan even een stuk karton nemen, dat op maar snijden en 15 cm van de muur houden.

Je zult dan merken, dat (mijn mening) dat niet storend is.

Ik heb indertijd echt staan twijfelen tussen 43 en 50", en heb nu spijt, dat ik indertijd voor de 43" gekozen heb.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een foto zegt zoveel meer dan woorden en om te verduidelijken, stuur ik jullie daarom een foto van de situatie. Aan de inkerkant zie je de poes liggen en daar zitten we te kijken. Aan de rechterkant zie je de huidige "dikke" beeldbuis-tv. De plasma-tv zou aan de witte muur daarachter moeten komen. Kijkafstand tussen zetel (vanaf je hoofd als je in de zetel zit) en muur is dus 3,5 meter.

 

Vinden jullie met deze opstelling een 50inch verantwoord of is dit écht te groot?

post-2175-1318260372,0354_thumb.jpg

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou persoonlijk best wel 50" durven in die situatie, vooral als je veel films kijkt.

Wat ik eerder bedoelde met "SD is net te doen".

Daarmee bedoel ik dat met een goede bron bv. BBC het beeld gewoon goed is, maar met een te lage bitrate bv. VH1 de blokjes nogal zichtbaar kunnen worden.

Bij een grote TV wordt de kwaliteit van de bron dus belangrijker.

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Spongebob

 

Mischien heb je hier wat aan;

Wat is de juiste kijkafstand voor uw HDTV

 

Bron:http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/

 

En smaken verschillen, ikzelf heb 42" en zoals vele idd zeggen de grootte went snel!

Maar ben er wel van overtuigd een TÉ groot scherm kijkt

ook niet prettig als je er niet voldoende vanaf zit.

Als ik de foto zie zou ik voor de 46" gaan.

VU+ UNO 4K DVB-C OpenPLi ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...