Ga naar inhoud


[DM800HD] koeler inbouwen in de DM800HD


YUGI

Aanbevolen berichten

Wat mij eigenlijk op viel, is het volgende :

De eerste versie van dm800 met de eerste versie gemini erop.

De box werd nooit warm.

(is een box van een collega).

 

Nu hebben we daar de laatste openpli erin gezet, aangezien ik het bij mij een super image vind.

 

En nu wordt die box wel warm, raar...

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben er wel achter dat mijn box dus ook een warmte probleem heeft.

Heb er nu een week een klein hd koelertje in hangen, helemaal geruisloos.

Deze doet goed zijn werk. Vandaag nog ff een koelvinnetje op maat gemaakt en deze met pasta op de processor geplakt en ook weer het koelertje laten draaien. Dat was geen succes, de box liep gelijk weer vast als ik maar even iets anders wilde doen dan gewoon tv kijken.

 

Die koelvin dus direct maar weer verwijderd(was behoorlijk heet geworden) pasta netjes weggehaald en nu heb ik dus weer alleen het koelertje er in.

Kon direct het verschil weer merken.

 

Mijn advies dus...... geen koelblokje gebruiken maar een klein koelvinnetje. Bij mij zuigt hij de warme lucht uit het apparaat.

 

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je eens een fotootje maken hoe je die fan gemonteerd hebt, en wat voor fan is het?

Mijn DM800 wordt nu aanvaardbaar warm, maar ik denk dat het in de zomer wel eens TE warm in dat apparaat kan worden dus ik denk er over om er eentje in te bouwen.

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen hd in zitten dus ik heb de koeler op die bracket gelegd. Op 3 punten onder de koeler heb ik zacht (neopreen) rubber geplakt zodat hij geen trillingen over brengt. Hij ligt nu zo hoog dat hij net vrij onder de kap zit.

 

Ik heb de dm 800 net weer geinstalleerd, als ik er een foto van wil maken ben ik ff bezig. Zodra ik er toch nog weer ff bij moet maak ik een foto.

 

Wat ik belangrijk vond is dat de koeler in ieder geval vlak onder de sleuven zit. En ik heb hem zo ver mogelijk boven de processor gelegd. En zoals gezegd zuigt hij de lucht van onder en zijkant door de box heen.

 

Ik heb de koeler met zijn originele stekker aangesloten op de hd voeding.De stekker heb ik een beetje moeten bewerken met een messie. Hij blijft nu wel draaien als hij stand by gaat maar dat vindt ik niet interresant. deze koeler is gewoon niet te horen ook al is het helemaal stil in de kamer.

 

Vooralsnog ben ik hier erg tevreden over.

Er zijn ook wel schematjes die er voor zorgen dat hij uit gaat in stand by maar dan heb je tijdens een opname ook geen koeling.

http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/th...er=0&page=1

 

 

Voor wat betreft die koelblok, daar had ik een heel klein beetje pasta tussen. Het koelblokje was ook erg heet, bij mij werkte het in ieder geval niet afdoende.

 

Wat ik me eigenlijk wel af vraag is of ik nog met de box terug zal gaan voor garantie, want het lijkt mij niet normaal dat dit nodig is. Bij mij draait de box echter zeer slecht zonder deze mod.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ook iets soortgelijks gevonden maar dan wat voordeliger: even googelen op "PC SATA IDE 3.5 HARD DISK DRIVE HDD COOLER 2 FAN" en dan vind je wel zoiets..... wink

Je kunt dit geval mooi onder je DM800 plaatsen, en door de 5 V uit de USB te gebruiken ipv. 12 V draaien de ventilatoren geruisloos.

 

post-6224-1318260699,7905_thumb.jpg

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nog niet in huis (gisteren pas besteld) maar ik wil inderdaad de luchtstroom 'naar boven' hebben. Als ik hem binnen heb zal ik eens kijken hoe ik het ga aanpakken.

In ieder geval lijkt dit wel een geschikte oplossing, de regulier verkrijgbare laptop koelers zijn vaak veel te groot.

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
a8n_sli_fan_chipset_bridge.jpg

Geen fannetje er op, gewoon een dun laagje koelpasta op de proc.,( een druppeltje in het midden), het blokje even goed aandrukken is voldoende voor een lange tijd plezier...

..maar ja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?? :D


Heb je van bovenstaande eventueel ook nog een paar voorbeeldfoto's? Zou leuk zijn! Dan kan ik bijpassende koelblokjes opzoeken & pasta :), heb 't beide wel in huis, maar ik moet even de maat ongeveer weten om te zien wat ik nodig heb.

Bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Zelf ben ik ook maar eens aan het tweaken gegaan van mijn dreambox en ik heb mijzelf ook een oud moederbord opgezocht.

Hier heb ik een klein alublokje gehaald wat weerder heeft gedient voor de northbridge 'denk ik'. Vervolgens aan beide zeiden de buitenste lamellen eraf gezaagd en aan de zijkant even geschuurd met een stukje schuurpapier.

Onderkant is nog 't zelfde als origineel, voordeel was dat je de oude koelpasta er zo af kon pielen.

 

't blokje is nu in oppervlakte c.a. 1 cm2 en wat hoogte betreft 2,5 cm. Het blokje neemt inmiddels lekker de warmte op (tv staat op NL1HD en heeft nog geen 1x gehaperd) Ondertussen ook even mijn printplaat van de dreambox bestudeerd, hierbij vielen mij 2 dingen op, ten eerste dat ik de 84 versie heb en ten tweede dat er rechts voorin een soort 'simkaart' zit, iemand enig idee wat hiervan de functie is?

 

Zie foto's voor het resultaat en de misterieuze sim-kaart.

 

Tot slot, mocht het met het koelblokje niet werken dan zal ik waarschijnlijk bovenop nog een Case FAN (100 x 12) Scythe Kaze Jyu Slim - 1000 plaatsen.

 

034au.jpg

By null, shot with iPhone 3G at 2010-02-12035dz.jpg

By null, shot with iPhone 3G at 2010-02-12

 

P.s. de volgende koelpasta heb ik gebruikt: Arctic Silver 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm 'k heb de dreambox nu al die tijd op een HD kanaal staan, case kun je prima aanraken en wat voor mij het belangrijkste is, sinds deze tweak nog geen een x haperingen gehad..

Voordeel is dat zowel de tuner als ook mijn blokje vlak tegen de behuizing aanzitten. De warmte wordt dus zowel door de omgeving als ook de behuizing geabsorbeerd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...