Ga naar inhoud


Stuur print liebherr diepvries


ad123

Aanbevolen berichten

Op het internet kan ik geen gegevens vinden over het ic op de print.

Steca V3/0

T11/610

9907 san

De vriezer blijft door lopen,de voeler is goed en de temp is -30 graden.

Op het witte blokje zit de ntc wanneer de ingestelde temp. bereikt wordt moet het relais spanning krijgen om de motor uit te schakelen.

De spanning die op het relais komt is 12 volt maar het is een 24 volts relais dus wordt het niet bekrachtigd.

De ledjes geven de temp. aan en dit werkt goed.

post-935-1318260378,3006_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ken het IC niet maar mijn zwager heeft hetzelfde een paar maanden geleden gehad met hetzelfde merk koelkast.

Via internet is deze print te bestellen voor circa 60 euro.

(Website is me niet bekend)

Via de witgoeddealer zou de print 130 euro kosten.

Misschien heb je wat aan deze informatie.

 

Gr. Rene

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad graag het type van deze vriezer

 

ben zelf ook bezitter van een Liebherr en deze lijkt verbazend veel actief te zijn, ook al in het voorjaar toen het nog veel kouder was.

Ben bang dat het printje bij mij het begeven heeft. Dus type vriezer is welkom om te zien of we hetzelfde probleem hebben

 

Overigens maakt deze liebherr regelmatig een soort gorgelend geluid, alsof er een langzaam draaiende ventilator met een los vinnetje inzit of zo

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je niet gewoon een eenvoudig temperatuur bouwpakketje van een paar euro gebruiken?

 

Ben je voor max 20 euro klaar. NTC van de vriezer is mischien zelfs nog bruikbaar op dat bouwpakketje. Scheelt dan zelfs nog aanpassen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik zou het volgende doen.

 

Het IC is waarschijnlijk niet defekt. Dat soort halfgeleiders is uiterst betrouwbaar en gaat naar mijn ervaring niet stuk.

 

Check even de 2 elko´s met een capaciteits meter of gelijk vervangen. Kost niet veel.

Maar meet vooral het relais door. Daarmee bedoel ik de kontakten. Als die een induktieve last (= motor) moet in en uitschakelen, is er altijd vonkvorming op de kontakten. Heb je pech, dan branden de kontakten aan elkaar vast en zal de motor/compressor nooit meer uitgaan.

Heb je een beetje verstand van elektronika, dan heb je een relais snel doorgemeten.

Kans is groot dat daar het euvel te vinden is.

 

Ook de verdere komponenten, weerstanden en diode´s zijn snel doorgemeten. En kijk ook even aan de onderkant van de printen op slechte verbindingen en breuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

Het relais is niet defect de elko"s zijn vervangen, de weerstanden zijn goed en de diode"s ook.

Alles gesoldeerd.

Het relais is 24 volt en er komt 12 volt op als de vriezer op temp. is.

Het type nummer is niet belangrijk voor de gene die dit willen weten want deze print wordt in meerde type nummers gebruikt,als je denk de zelfde te hebben dan kan je het al aan de buiten kant zien als je goed naar de uitvoering kijk waar de ledjes zitten en de knopjes.

gr. ad

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je ook een goede afb. van de onderzijde van de print plaatsen ? kunnen we wat baantjes volgen .

Dat relais word waarschijnlijk door een transistor aangestuurt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...