Ga naar inhoud


[Satelliet] 3 nieuwe HD zenders starten binnennkort op 23.5 oost


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Braintje
Het gaat om 3 zenders, 2 familiezenders en 1 muziekzender. D1 & D2. Ze komen in het pakket van Telenet en Belgacom. Aangezien ze op satelliet zitten, zullen ze ook wel bij TvVl komen. Standaardtaal is Nederlands maar er worden ook andere audiokanalen aangeboden. Ze willen zich profileren tot een echte familiezender met programma's zoals 'Rad van Fortuin'... Ook komt er een variant van 'Tien om te zien' met bezieler Jos Van Oosterwijck die bij VTM aan de deur is gezet. Er zijn elke dag films ook 's nachts. Ze willen van start gaan op 23.5° om later op 19.2° te gaan. FTA is onbekend. Verdwenen BV's bij de openbare omroep en VTM krijgen een plaats bij die zender. Meer weet ik ook nog niet. Het gaat om een Belgisch/Spaanse firma.


goed om dergelijke aanvullende informatie aangeleverd te krijgen

als je het in HD verpakt MOET je 't zien

prettig dat we zelf kunnen kiezen of we binnenkort of nooit zo'n zenders kijken.
wink

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Drs. IJzerbout

Hadden we dat al niet eens? Europa TV heette dat geloof ik.

Vanuit Hilversum. In het begin van het satellieten tijdperk.

 

Ging vrij snel ter ziele...meertalig is nooit een succes geweest, tenzij er steun van de overheid achter zit zoals Arte in Duitsland en Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Hadden we dat al niet eens? Europa TV heette dat geloof ik.
Vanuit Hilversum. In het begin van het satellieten tijdperk.

Ging vrij snel ter ziele...meertalig is nooit een succes geweest, tenzij er steun van de overheid achter zit zoals Arte in Duitsland en Frankrijk.


Europa TV is een aantal maanden voor de start van Nederland 3 opgedoekt. Laatste uitzending van Europa TV was een videoclip in duo met Kate Bush en Peter Gabriel: Don't give up.

De apparatuur voor de teletekst van Europa TV is door de NOS vervolgens gebruikt voor de zender Nederland 3. Ach dat apparaat lag toch niets meer te doen...

Volgens mij was Europa TV niet meertalig. Maar wel via de teletekst werden er meerdere talen aangeboden voor onder titeling, zoals o.a. het Portugees.

Als ik naar het huidige BVN kijk, herken ik soms een beetje vluchtig de programmmering van Europa TV.

De NOS voelde zich in de steek gelaten door de partners die betrokken waren bij Europa TV, dat zij besloot om niet meer zo actief in andere zenders te gaan, als Euronews en ook wel Arte.
In Arte is de NPS (toen nog gewoon onderdeel van de NOS) wel een beetje actief met aanbieden van allerlei producties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Europa TV dat was toch op 16 graden oost in D2mac

Ik kan me van toen herinneren dat het beeld veel mooier was als gewoon PAL was er ook niet sprake toen van HD MAC

 

Na mijn weten hadden we een aantal jaren ervoor ook een andere sat op 5 WEST in D2mac in hoge kwaliteit met een europeese zender Olympia Tv dat was echt europees en ja mensen met schotels van 25cm op 2 satellieten max 8 zenders en toen ik dacht van 25 radio zenders echt in super kwaliteit DSR

ze waren toen de tijd ver vooruit, de schotel heb ik nog de DSR receiver ook.

 

Kortom de geschiedenis herhaald zich weer er is iets moois maar er word niks mee gedaan.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Europa TV was midden 80er jaren te ontvangen via ECS1, de voorloper van de HotBird op 13° oost.

Een consortium van

 

ARD West-Duitsland

NOS Nederland

RAI Italie

RTE Ierland

RTR Portugul

 

Met zit in Genéve en zenderafwikkeling in Hilversum.

Het project was al bij de geboorte ten dode opgeschreven vanwege een te gering financieringsconcept en het dwarsliggen van o.a. de Nederlandse regering.

 

Het werd uitgezonden in normaal PAL, niet in D2-MAC.

Met Duits, Nederlands, Engels, Portugees en Italiaans als geluidsspoor.

 

Ik herinner me het nog heel goed, want het was de tijd dat ik mijn eerste satellietontvanger zelf bouwde en op de geluidssporen van deze transponder perfekt kon afregelen. Moet zo in 1983-1984 geweest zijn.

De schotel daarvoor heb ik nog steeds en staat nog als op de eerste dag zo mooi te glimmen op mijn dak. Geen spatje roest. :D

 

Pan Europese uitzendingen zijn uiterst moeilijk en hebben geen grote kans van slagen. Helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Citaat:
op 19 west ik was het even kwijt.

 

Op 19° west stond Olympus.

Die kreeg later een havarie en moest opgegeven worden.

 

Europa TV zond uit via ECS1 op 13° oost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs IJzerbout ik was het even kwijt soms vergeet je dingen gewoon daar is niks vreemds aan.

 

de ECS1 Eutelsat 1F1 daar kon je ook Filmnet op kijken zonder decoder in echt perfecte kwaliteit altans voor toen dan ik heb pas de Echostar 4500 die ik toen gebruikte weg gegooid de 5500 en de Chaparal montery 40 staan hier nog.

De Primefocus 1,5 meter is er allang niet meer.

 

Ja erg jammer dat Pan Europese nooit slagen.

Net zoals Later heel kort op 19 west Olympus

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Chaparal montery 40


Dat was wel de allerbeste analoge ontvanger die ooit is gemaakt, maar hij was peperduur.

Je kunt hem nog steeds gebruiken voor de analoge ontvangst op 19° oost, 13° oost en 8° west.
En niet te vergeten, als externe (stand-alone) positioner kan die nog vele jaren dienst doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Het werd uitgezonden in normaal PAL, niet in D2-MAC.
Met Duits, Nederlands, Engels, Portugees en Italiaans als geluidsspoor.


het meertalig zijn wist ik niet, waarschijnlijk hadden wij helemaal geen stereo televisie thuis.
verder destijds alleen ontvangst via een al toen 15 jaar oude centrale antenne inrichting
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...