Ga naar inhoud


[Televisie] Nu ook native HD op NL3-HD een feit, Championsleague voetbal


Apple740

Aanbevolen berichten

wordt een beetje moe van mensen die naar geupscalde voetbal wedstrijden kijken op de kabel bij ned2 of 3 hd en dan beweren dat het native hd uitzendingen zijn.

 

lees nou eens de berichten van de npo en denk na:

 

1) wk atletiek niet in hd uitgezonden want ze hadden geen budget voor link van berlijn naar hilversum. en dan wel geld hebben voor dure championsleague uitzendingen???

2) berichtje dat in dit onderwerp wordt gebruikt van de npo. wat is de logica om wel over serie van beagle en de uitmarkt te praten en vervolgens te vergeten te melden dat de championsleague ook in hd wordt uitgezonden..

 

het is heel erg duidelijk: de nos heeft geen geld voor hd sport uitzending na de tour de france. we zullen het tot volgend jaar met sporadische initiatieven van omroepen moeten doen. dus kabel kijkers wees tevreden met de upscaled voetbal programmas maar zeur niet richting de satelliet zonder feiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Amager95
Ik ben benieuwd wanneer ze dan de reclame in HD gaan uitzenden. Reclame is toch zoveel te zien dat het een belangrijk bestandsdeel is geworden van de publieke omroep en de doorsnee vormt van het uitzendpakket. :D

Dat valt wel mee, probeer SBS en RTL eens.


Maar voor NPO betaal ik belastingen, al heb ik totaal geen idee hoeveel.
Bij de RTL'en en SBS'en betaal ik alleen maar iets als ik een produkt koop die reclame heeft gemaakt op deze zenders (door kosten omrekening in produkt).

Ik vind dat NPO wel idioot veel reclame maakt. Niet alleen STER reclame maar ook van de omroep zelf: eigen reclame, wat er na de ster is te zien, wat er binnenkort komt.

Of wat denk je van dit rondom NOVA;

net voor 10 uur: vanavond in NOVA;
na journaal: straks na ster in NOVA;
na de ster van 10 uur: vanavond in NOVA;
halverwege in NOVA: verder nog in NOVA;
einde van NOVA: morgen in NOVA

Nou ik noem dit heel veel troep en eigen reclame. Bagger dat de NPO grandioos over de kijker heen stort en doet alsof zij simpel is en niet kan onthouden wat er straks komt en alleen maar tijdvulling is.
Er waren nog eens tijden dat de omroep hiervoor een boete kregen voor eigen reclame.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Amager95
Ik ben benieuwd wanneer ze dan de reclame in HD gaan uitzenden. Reclame is toch zoveel te zien dat het een belangrijk bestandsdeel is geworden van de publieke omroep en de doorsnee vormt van het uitzendpakket. :D

Dat valt wel mee, probeer SBS en RTL eens.


Maar voor NPO betaal ik belastingen, al heb ik totaal geen idee hoeveel.
Bij de RTL'en en SBS'en betaal ik alleen maar iets als ik een produkt koop die reclame heeft gemaakt op deze zenders (door kosten omrekening in produkt).

Voor RTL en SBS betaal je ook een abonnement. Of je moet geen abonnement hebben maar dan kan je ze ook niet zien..
Citaat:
Ik vind dat NPO wel idioot veel reclame maakt. Niet alleen STER reclame maar ook van de omroep zelf: eigen reclame, wat er na de ster is te zien, wat er binnenkort komt.

Of wat denk je van dit rondom NOVA;

Da's wel veel, is mij tot nu toe nog nooit ergens bij opgevallen. Maar er schakelen natuurlijk ook mensen nèt in die ze naar het programma willen trekken. En ik loop altijd weg als er reclame komt (voedsel zoeken etc), dus ik zie ook niet ieder spotje. En wat er de volgende dag komt is om de kijker ook de volgende dag weer naar het programma te trekken.

De NPO onderbreekt geen programma's voor reclame, dat is wel een enorm verschil met de commerciëlen. En wat wij betalen aan kijk- en luistergeld (in de belasting) is vermoedelijk wel een stuk lager dan in andere landen.

Je kan er ontevreden over zijn, maar alles bij elkaar doet de publieke omroep het echt niet slecht vergeleken met de commerciëlen. Ze vergeten alleen wel eens dat ze een publieke omroep zijn.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Voor RTL en SBS betaal je ook een abonnement. Of je moet geen abonnement hebben maar dan kan je ze ook niet zien..

Waarom betelen we abonnement bij Digitenne, minstends een SetTop pakket bij CanalDigitaal of een Basis pakket bij de kabel? Vroeger was het inderdaad zo dat RTL de kabelaars betaalde per aansluiting. Inmiddels sinds een aantal jaren geleden is dat andersom als ik het goed begrepen heb. Dus die commercieele kwaak is in Nederland inmiddels ook al betaal TV(!) Want in Nederland is er geen enkele mogelijkheid ze gratis te zien. Op welke manier dan ook je betaald er altijd voor. In andere Europesche landen zit dit vaal heel anders en eigenlijk zoals het hoort. De Nederlandse overheid zou eigenlijk moeten eisen dat deze omroepen alleen een licentie kunnen krijgen als ze gratis te ontvangen zijn in geheel Nederland (Digitenne en Satelliet) - anders mag je geen reclame maken. (Dan kan meteen de Satelliet weer de bron worden)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satchmo
wordt een beetje moe van mensen die naar geupscalde voetbal wedstrijden kijken op de kabel bij ned2 of 3 hd en dan beweren dat het native hd uitzendingen zijn.


Hoe kom je hier bij? De laatste CL wedstrijd op NL3-HD was gewoon 100% native HD.

Citaat:
1) wk atletiek niet in hd uitgezonden want ze hadden geen budget voor link van berlijn naar hilversum. en dan wel geld hebben voor dure championsleague uitzendingen???


Jij weet blijkbaar zeker dat ze duur zijn?

Ondertussen kunnen alle omroepen in Europa aangeleverd HD materiaal op eigen houtje downscalen naar SD. Het zou dus zomaar kunnen dat de leverancier van de championsleague wedstrijden er voor heeft gekozen (uit kostenbesparing) om nog slechts één feed aan te bieden, namelijk de HD feed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Hoe kom je hier bij? De laatste CL wedstrijd op NL3-HD was gewoon 100% native HD.

Hoe weet jij dat zo zeker. Over de eerste halve wedstrijd is nog twijfel en de PO geeft niet eens aan als het echt Native is.... Of heb je ze toevallig allemaal bekeken?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Hoe kom je hier bij? De laatste CL wedstrijd op NL3-HD was gewoon 100% native HD.

Hoe weet jij dat zo zeker. Over de eerste halve wedstrijd is nog twijfel en de PO geeft niet eens aan als het echt Native is.... Of heb je ze toevallig allemaal bekeken?


Bij Eurosport staat er onderaan op het scherm native HD zo weet men met zekerheid dat het HD is.

Dat zouden ze ook moeten melden bij de Nederlandse hd-zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Hoe weet jij dat zo zeker


Moet ik nou echt Jarco Kriek's verhalen hieromtrent opzoeken, die lees jij toch ook?
Verder een kwestie van Chello en Ziggo forums lezen. Er lopen er daar een paar rond die dondersgoed het verschil weten tussen native HD en upscaled.

De laatste CL wedstrijd én UEFA Supercup finale waren volgens de kenners (waaronder Jarco) in native HD te zien bij de NOS op NL3-HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet nog meer logos in beeld.

 

Ik vind die twee logos wat de publieke omroep gebruikt ook afschuwelijk. Veels te groot en niet transparant.

 

Ik vind alle logos eigenlijk alleen maar grote beeldvervuiling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Nee, niet nog meer logos in beeld.

Ik vind die twee logos wat de publieke omroep gebruikt ook afschuwelijk. Veels te groot en niet transparant.

Ik vind alle logos eigenlijk alleen maar grote beeldvervuiling.


Daarom zeg ik: kijk eens naar het logo van één HD, dat is zeer verfijnd, transparant en absoluut niet storend.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten ze het logo maar gebruiken van BBC HD, dat valt zeker niet op. En bij films is het logo helemaal weg:)

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Nee, niet nog meer logos in beeld.

Ik vind die twee logos wat de publieke omroep gebruikt ook afschuwelijk. Veels te groot en niet transparant.

Ik vind alle logos eigenlijk alleen maar grote beeldvervuiling.


Bij programma On-topic staan er zelfs drie logo's in beeld.

Alleen rechtsonder kan er nog een logo er bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...