Ga naar inhoud


Geen EPG beschikbaar op NED 1,2 en 3


Donkeyman

Aanbevolen berichten


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Gerard 76
Snap hier geen ruk van
want hier werkt de EPG prima tot 2 dagen vooruit..

Nou die "ruk" is heel simpel:
1-soms wordt (tijdelijk) geen MHW data uitgezonden (of je dat merkt is maar de vraag, hangt er van af of je buffer nog gevuld was/je toevallig naar een "gat" kijkt;
2- MHW data verspringt soms: de opname planner doet dan natuurlijk rare dingen;
3- aanvullende info is soms aanwezig en soms ineens weer weg;
4- in de afgelopen maanden is er twee (of drie?) keer ineens aan de uitzendnorm gerommeld: sommige ontvangers hadden daar last van
5- CD weigert continu op de storingspagina op hun site te melden dat/als er problemen zijn (hebben ze dat zelf wel in de gaten?).

Aangezien een EPG nu net het enige functionele extraatje is dat digitale TV ons heeft gebracht (en dat met name voor opnames onmisbaar is), doet CD ons, en daarmee zichzelf, behoorlijk tekort.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Waarom, waarom blijft CD dat systeem houden?? Als het dan toch niet werkt, waarom zou je het dan willen hebben en niet overstappen op iets dat wel werkt zoals in Duitsland?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stepdriver,

 

Ik heb dat op een forum gevraagd waar CanalDigitaal een eigen vertegenwoordiging heeft.

 

Het "Duitse" systeem zou veel bitjes vergen zo schrijft CanalDigitaal.

Bij navraag blijkt het betrekkelijk weinig te zijn, ongeveer 10 Kilobit per seconde.

Oftewel ongeveer 0,03% van de bandbreedte van de CanalDigitaal transponder.

 

Tenslotte komt CanalDigitaal met een verklaring die op mij nogal cryptisch overkomt... blush

Origineel bericht van: Klantenservice CanalDigitaal
Misschien moet men zich maar eens afvragen waarom er geen EIT/DVB EPG informatie is wanneer je bij een zender kijkt die zich op een andere transponder bevindt dan waar je op dat moment bent afgestemd.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

Het "Duitse" systeem zou veel bitjes vergen zo schrijft CanalDigitaal.
Bij navraag blijkt het betrekkelijk weinig te zijn, ongeveer 10 Kilobit per seconde.
Oftewel ongeveer 0,03% van de bandbreedte van de CanalDigitaal transponder.

En dat zou nog wel minder mogen zijn ook: dan stroomt de data wat langzamer binnen, maar dat lijkt me geen enkel probleem.


Origineel bericht van: Stepdriver
Waarom, waarom blijft CD dat systeem houden?? Als het dan toch niet werkt, waarom zou je het dan willen hebben en niet overstappen op iets dat wel werkt zoals in Duitsland?????

Ik vermoed dat dit, afgezien van de algehele onwil van CD om klanten tevreden te maken en zo te behouden, de wet van de remmende voorsprong is. Toen (de voorganger van) CD dit systeem op de markt bracht, was het erg modern. Veel van de door CD verkochte ontvangers kunnen geen ander systeem aan: men kan het dus niet los laten zonder dat een groot deel van de huidige klanten helemaal geen EPG meer heeft.
Hoewel dit natuurlijk niet zou uitsluiten om de EPG tevens in de open standaard uit te zenden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Wat CD's redenen nu ook weer mogen zijn: sinds gisteren op veel zenders geen MHW-EPG meer. Je wordt er moedeloos van.


Ze zijn gewoon aan het oefenen voor de wintertijd omschakeling. Kijk je moet goed oefenen om er zo'n puinhoop van te maken en ze willen natuurlijk bij de omschakeling naar de wintertijd zichzelf weer overtreffen ;-)

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eigenlijk een systeem moeten hebben die regelmatig de EPG ophaalt. Bij mijn topfield moet ik zelf handmatig eerst de mediahighway epg uitschakelen en dan weer inschakelen om weer data op te halen (wat de laatste tijd steeds vaker wederom lege data is)

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dus niet hoe het Duitse systeem werkt, maar het werkt in ieder geval perfect. Als ik de epg knop indruk dan is het inderdaad een zooitje op de zenders 1 t/m 20 waar hier de nederlandse zenders en de regionale omroepen zitten, zap ik in de lijst door naar 21 en verder waar de duitse omroepen zich bevinden dan kan ik er geen fouten in ontdekken en werkt het op alle zenders even goed. Ook al heb ik geen duitse zender in beeld gehad maar staat de box nog steeds op een nederlandse zender. Dus regelmatig data ophalen hoeft niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MegaTronics
Je zou eigenlijk een systeem moeten hebben die regelmatig de EPG ophaalt. Bij mijn topfield moet ik zelf handmatig eerst de mediahighway epg uitschakelen en dan weer inschakelen om weer data op te halen (wat de laatste tijd steeds vaker wederom lege data is)


Op de Dreambox zijn we gelukkig verlost van die ellendige MHW epg, daar wordt de epg via een plugin extern opgehaald.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Op de Dreambox zijn we gelukkig verlost van die ellendige MHW epg, daar wordt de epg via een plugin extern opgehaald.

Ja......., ik weet het: de volgende ontvanger zal waarschijnlijk ook een DM zijn.
Beetje off-topic, maar toch: heb je daar ook, zonder van internet afhankelijk te zijn, EPG op de Engelse en de Nederlandse zenders?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn ipboxje had ik de mhw emulatie aanstaan, die heb ik nu dus uitgezet. Voor de engelse kanalen gebruik ik crossepg. De makers van crossepg zijn druk in de weer om neuro epg en mediahighway epg en nog wat andere varianten erin te programmeren.

 

Voor de engelse kanalen gebruik ik nu dus de epg van sky, en die is verdomd goed. Elke nacht download die plugin de epg info en die wordt gesynchroniseerd met de interne epg.

 

Ik ga maar weer over op een externe datasource en dan met wepepg die epg wekelijks inporteren. Ik was net zo blij dat ik daar vanaf was voor de engelse kanalen, maar goed, elke keer shit met de Canal Digitaal EPG dat gaat op den duur ook goed vervelen.

 

Wel jammer dat Canal Digitaal zich er zo makkelijk van af maakt qua EPG.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...