Ga naar inhoud


Geen EPG beschikbaar op NED 1,2 en 3


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: una
kan ik samen ontvangen hotbird 13E, Eutelasat W2 16E en Thor met wavefrontier T55.


Vind je het nu nodig om in 5 verschillende topics precies dezelfde vraag te stellen?? shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na een korte opleving afgelopen dinsdag is het nu weer huilen met de pet op: op bijna geen enkele zender meer MHW-EPG. Dat wordt weer een weekeinde zonder opnames.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Ik heb nu toch maar de xmltv import geinstalleerd op mijn dreambox.

Off-Topic
Kan je daarmee naast de meerdaagse Nederlandse ook de meerdaagse Engelse EPG bekijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn diverse plugins beschikbaar om op de dreambox de engelse (en andere) epg op te halen. en ik meen dat enigma2 ook rechtstreeks de freesat epg kan inlezen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Invertist
Na een korte opleving afgelopen dinsdag is het nu weer huilen met de pet op: op bijna geen enkele zender meer MHW-EPG. Dat wordt weer een weekeinde zonder opnames.......


Dat snap ik niet. Dus omdat je EPG het niet doet kan jij niet meer opnemen? Zelfs met een Inverto kan je gewoon met de hand in de planner het kanaal selecteren, start tijd - stop tijd, datum enzo programmeren. En de meeste seriematige dingen die staan toch allemaal nog in je planner?
Oke, het is even iets meer moeite, maar kom aan zeg, de wereld vergaat niet omdat we even geen EPG hebben.

Of heb je ze allemaal EPG gebonden geprogrammeerd?


groet,

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je hoeveel werk het is? Eerst ergens opzoeken wat je zou willen opnemen (heb je b.v. internet nodig, is niet altijd bij de hand), vervolgens alles met het handje inkloppen? Kom, dat doe ik dus echt niet. En als het nu eens een keertje was, maar het probleem duurt nu al meer dan 8 dagen! Zelfs in het VHS-tijdperk ging dat al beter dan dat, dat valt toch niet goed te praten! En al helemaal niet, omdat de achterliggende reden zo klungelig is.

En nee: sinds de laatste firmware van de Inverto's (maar het kan ook heel goed aan de regelmatig verkeerde EPG-data liggen) wordt er nooit meer iets EPG-gebonden geprogrammeerd. En seriematig wordt er zeer weinig opgenomen: bovendien moet je ook die data controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de moeite die het kost om te programmeren, is het toch echt wel fijn om te weten wat er zoal gedurende de avond aan programma's op de buis komt. Met alleen now/next of helemaal geen epg moet je via een andere bron erachter zien te komen wat er uitgezonden wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Weet je hoeveel werk het is? Eerst ergens opzoeken wat je zou willen opnemen (heb je b.v. internet nodig, is niet altijd bij de hand), vervolgens alles met het handje inkloppen? Kom, dat doe ik dus echt niet. En als het nu eens een keertje was, maar het probleem duurt nu al meer dan 8 dagen! Zelfs in het VHS-tijdperk ging dat al beter dan dat, dat valt toch niet goed te praten! En al helemaal niet, omdat de achterliggende reden zo klungelig is.
En nee: sinds de laatste firmware van de Inverto's (maar het kan ook heel goed aan de regelmatig verkeerde EPG-data liggen) wordt er nooit meer iets EPG-gebonden geprogrammeerd. En seriematig wordt er zeer weinig opgenomen: bovendien moet je ook die data controleren.



Je hebt volkomen gelijk,een goede epg is voor mij ook goud waard.
Daarom heb ik uit armoe maar een dsr 8121 aangeschaft.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Je hebt volkomen gelijk,een goede epg is voor mij ook goud waard.
Daarom heb ik uit armoe maar een dsr 8121 aangeschaft.

Dat is idd armoede: omdat het ene systeem van CD niet werkt, koop je een ontvanger waarop (op dit moment) hun andere systeem wel werkt! Het lijkt welhaast koppelverkoop!
Maar serieus: het is toch te gek voor woorden dat CD zijn eigen systeem, nadat er in het voorjaar enkele servers zijn vervangen, niet meer op gang krijgt? En dat schept toch ook geen vertrouwen in hun opvolgende systeem.
Als je dan bovendien kijkt naar de manier van antwoorden van CD (zowel de klantenservice "op het andere forum" als ook persoonlijk in antwoordt op mijn klachten-e mail, dan kan je ook niet volhouden dat CD zijn klanten serieus neemt. En dat is een veel ergere verstoring dan instel fouten in EPG-servers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Golfdiesel
Ik heb nu toch maar de xmltv import geinstalleerd op mijn dreambox.

Off-Topic
Kan je daarmee naast de meerdaagse Nederlandse ook de meerdaagse Engelse EPG bekijken?


Off-topic
Ik heb het gewoon geinstalleerd en ik heb zowel op de Nederlandse als de Engelse zenders meerdaagse EPG. Op de Engelse zenders had ik al een meerdaagse EPG voordat ik xmltv geinstalleerd heb dus ik weet niet of daar iets veranderd is.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

voor de engelse kanalen gebruikt mijn ipbox de sky epg. En ik moet zeggen dat die sky EPG gewoon super goed is. Dus het kan wel. Het is jammer dat de belangrijkheid van EPG door Canal Digitaal enorm wordt onderschat.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat voor omruilregeling dan ook zal je in dit geval zeer veel ontevreden klanten krijgen: het gaat om heel veel mensen met heel veel wensen die niet door CD-aparatuur worden vervuld.

En met de "moderne"Nagraguide krijg je over een aantal jaren exact hetzelfde als nu met de MHW.

 

Je zou haast zegen dat CD van de geschiedenis met de MHW veel had kunnen leren: voldoende om niet weer hetzelfde proces in te gaan. Maar ja......

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net ook maar mijn klacht bij CD klantenservice gedeponeerd. Hopelijk klaagt iedereen die problemen met de MHW EPG informatie heeft zodat CD er misschien uiteindelijk wel wat aan gaat doen.

 

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...