Ga naar inhoud


pc-kast systeem aansluiten op laptop


sattos

Aanbevolen berichten


Laptops hebben alleen maar Video Out poorten. Daarom zal dat niet lukken.

 

Ik weet niet of er een of ander stukje hardware bestaat waar mee je een USB poort kunt gebruiken als Video In, maar dat kunnen ze je wel vertellen bij de lokale hardware store. Misschien googlen?

 

Ik denk niet dat je het eerste mens ter wereld bent die dit wil doen dus misschien bestaat er wel wat voor.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp wil je je laptop als monitor voor je desktop gebruiken. Dit is zonder omwegen niet mogelijk omdat, zoals Sjattuh al aangeeft, je laptop daar geen ingang voor heeft.

Als je desktop een TV-out heeft dan zou je de laptop kunnen voorzien van een USB video capture apparaat. b.v Easycap. Als je de laptop dan de software daarvoor start kun je het beeld van de desktop zien. De kwaliteit hangt af van de kwalitiet van het capture device.

Een andere mogelijkheid is die die Matchless al aangaf, nl de laptop als remote terminal gebruiken. Daarvoor moet je een netwerk verbinding maken tussen de desktop en de laptop en een remote controll programma draaien waarbij de PC als server ingesteld wordt en de laptop als client. Google hiervoor maar eens op remote desktop, VNC, teamviewer of PC- anywhere. Er zijn veel mogelijkheden hiervoor.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattos

 

Begin eens niet met een oplossing, maar leg eens uit wat je wil gaan doen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal een vga uitgang zijn, daar kun je een monitor op aansluiten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sattos, doe ons een plezier en geef eerst eens antwoord op de vraag wat je precies wilt. Als het simpelweg gaat om je laptop als monitor voor je desktop te gebruiken, dan gaat dit niet. Laptops hebben geen ingang om de monitor uitgang van een andere pc op aan te sluiten. Via wat omwegen en met extra apparatuur en/of software is er wel het een en ander mogelijk, maar dat hangt helemaal af van de uitrusting van je desktop en je laptop.

Je zult altijd op je laptop software moeten installeren, configureren en starten om iets mogelijk te maken. In veel gevallen zal dit ook op je desktop moeten gebeuren.

Een simpele oplossing door simpelweg een kabeltje aan te sluiten is er dus niet.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Albert_H
sattos, doe ons een plezier en geef eerst eens antwoord op de vraag wat je precies wilt. Als het simpelweg gaat om je laptop als monitor voor je desktop te gebruiken, dan gaat dit niet. Laptops hebben geen ingang om de monitor uitgang van een andere pc op aan te sluiten. Via wat omwegen en met extra apparatuur en/of software is er wel het een en ander mogelijk, maar dat hangt helemaal af van de uitrusting van je desktop en je laptop.
Je zult altijd op je laptop software moeten installeren, configureren en starten om iets mogelijk te maken. In veel gevallen zal dit ook op je desktop moeten gebeuren.
Een simpele oplossing door simpelweg een kabeltje aan te sluiten is er dus niet.

Albert_H.


Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk waar... je zou hem open kunnen schroeven en iets op de kabel kunnen monteren zodat je alleen het scherm als monitor kan gebruiken... maar het blijft buiten de catagorie 'makkelijke oplossing' laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
iets op de kabel kunnen monteren

 

LOL..dat wordt dan een behoorlijk iets.

Een LCD controller bijv.

 

Citaat:
maar het blijft buiten de catagorie 'makkelijke oplossing'

 

Denk het ook.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo vrienden,

 

Ik wil die harde-schijf(kast van desktop) als opslag gebruiken.

Thuis heb ik een netwerk,deze bestaat uit laptop en dreambox.Nu wil ik die harde schijf ook bij zetten,zodat ik bijv fotos of software of films daar op kan slaan.

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt een oude PC-behuizing, met een daarin reeds aanwezige voeding voor meerdere zaken gebruiken/misbruiken

 

puur een kast, behuizing vooreen vaste schijf (hdd) met een esata connector naar je dreambox

puur een kast, behuizing voor een vaste schijf (hdd) met een IDE-USB connector naar je dreambox

 

of je gaat nog verder en maakt van een oud PC'tje met

+ MOBO

+ CPU

+ geheugen

+ netwerkkaart

een echte NAS(network attached storage)

dus een server voor klanten zoals laptop of dreambox op basis van CIFS of NFS mounts

hetgeen meestal een freenas (linux) OS zal zijn, wegens gratis support

 

je bent als je tijd hebt, inderdaad "groen" bezig door hergebruik van kast voeding en PC onderdelen.

 

er zijn al meerdere vragen geweest over een mini servertje zelf maken voor dit of dat <> maar een maxi servertje met die mogelijkheden die jij vraagt is eigenlijk POEPIE simpel

 

ciao

 

You Shook Me Al Night Long

The Rock Masters

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Volgens mij kan ie veel beter een streamertje aanschaffen.

 

Verbruikt waarschijnlijk ook nog eens stukken minder energie dan zo'n ouwe pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...