Ga naar inhoud


Ontvangst Amerikaanse zenders


Gast JPG

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een vraagje : is het mogelijk in Europa (België) Amerikaanse zenders via satelliet te ontvangen ?

Zo ja, wat is hiervoor minimum noodzakelijk en via welke satelliet kan dit ?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee via satellliet niet maar je kunt wel een slingbox gebruiken en die bij iemand in de states neerzetten en zo hier de amerikaanse TV kijken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Amerikaanse zenders liggen onder het niveau van SBS6.

Ja, je leest het goed...het kan nog erger dan SBS6.

 

Deze vraag komt met grote regelmaat iedere keer weer terug.

Toch interessant om vast te stellen op welk niveau in NL graag TV gekeken wordt. :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin! Er is daar een groot aanbod zenders die je kan vergelijken met SBS6 en ja sommigen liggen nog onder het niveau van SBS6, maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen goede zenders zijn. PBS Thirteen New York is bijvoorbeeld een goede zender.

 

Het komt er dus op neer dat de markt daar veel groter is en er dus veel plaats is voor zenders als SBS6 en daardoor worden de leuke zenders zoals PBS en anderen vaak vergeten of simpelweg niet gevonden. Moest Nederland een grotere markt zijn dan denk ik dat we ongeveer hetzelfde aanbod zouden hebben als in de VS. Het enige wat wel stoort is de reclame constant, gelukkig kan je alles gewoon opnemen en die troep doorspoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
en AFN, die amerikaanse soldatenzender zit die ergens op een satteliet en is dan hier te ontvangen?


AFN zit gewoon op de Hotbird dus hier prima te ontvangen helaas gecodeerd in PowerVu. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satter
Wat een onzin! Er is daar een groot aanbod zenders die je kan vergelijken met SBS6 en ja sommigen liggen nog onder het niveau van SBS6, maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen goede zenders zijn. PBS Thirteen New York is bijvoorbeeld een goede zender.

Het komt er dus op neer dat de markt daar veel groter is en er dus veel plaats is voor zenders als SBS6 en daardoor worden de leuke zenders zoals PBS en anderen vaak vergeten of simpelweg niet gevonden. Moest Nederland een grotere markt zijn dan denk ik dat we ongeveer hetzelfde aanbod zouden hebben als in de VS. Het enige wat wel stoort is de reclame constant, gelukkig kan je alles gewoon opnemen en die troep doorspoelen.


Dat is wat ik al eerder heb gezegd, ik hoop dat er een Europese aanbieder komt, dat zou prijs en kwaliteits discussies heel wat gemakkelijker maken.

En als je het aanbod van Filmnet, Sky Germany, Sky UK, Sky Italië etc vergelijkt, lijkt een Europese sat aanbieder helemaal niet zo gek. Ieder met zijn eigen taal/ondertitels, vooral in HD mét surround, en ik ben absoluut van de partij.

En dan gaan we het niet meer over die achterlijke prijspolitiek van CD hebben, want an hebben we een geweldig pakket dat door de schaalgrootte vanzelf aantrekkelijk wordt. Al moeten er twee of drie Europese aanbieders komen...

Dát lijkt me de ideale Sat wereld!


P.S. volgens mij wordt de "load" op de transponders dan vanzelf zoveel kleiner dat we echt alle zenders in HD kunnen uitzenden en nog capaciteit overhouden ook. En dan gaan we het dus ook niet meer hebben over een meerprijs voor HD!!!

Als we allemaal in Europa op vrijdagavond om half 9 naar Saw 5 kijken, hoeven ze het tenslotte niet 23x apart voor ieder land uit te zenden. Scheelt een hele hoop capaciteit.

En alle "lokale" zenders blijven lekker uitzenden wat ze willen, als gezegd, capaciteit genoeg.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...