Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik moet nu spontaan denken aan de thread over de Azbox toen die nog niet eens gelanceerd werd.

Ik was toen sterk aan het overwegen om hem te kopen, want die specs zagen er echt uit om de DM8000 van de kaart te vegen!

 

Toen was Toxicq al op zijn hoede:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1656493/8

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Mijn mening is dat je heeeeeeel erg voozichtig moet zijn met beloftes van dergelijke aard.

Op diverse websites die dat ding verkopen staat dat het nu nog niet werkt, maar in de toekomst gaat werken. Dat geldt ook voor een aantal andere functies.

Over 100 jaar is ook in de toekomst. Welke garanties heeft de klant?

Ik vind 16MB flash behoorlijk weinig voor een twin reciever. Niemand heeft die tweede tuner al zien werken. Niemand weet of processor en geheugen groot en krachtig genoeg is om ook daadwerkelijk SD en HD te kunnen opnemen, terwijl je naar wat anders (SD of HD) kijkt.

Ik zeg daarom altijd; eerst zien dan geloven.

Ron

 

WIJZE WOORDEN heb je toen gesproken cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satfreaks,

 

Laten we nu eens met zn alle proberen ons gemak te bewaren en rustig afwachten wat er gaat gebeuren.

 

Ik kan me niet voorstellen dan AZbox het hierbij laat zitten en ze zullen best met een top oplossing komen.

 

Want wees nou eerlijk bij een TOP product hoort natuurlijk ook een TOP oplossing.

 

Greetz,

 

Joepie78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satede
hierom misschien
"Relook 5000 en AZbox zijn dezelfde productontwikkeling. In Nederland en Belgie zullen deze ontvangers AZbox Premium en AZbox Elite heten."

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1585797/Re_AzBox_HD_Premium#Post1585797

Dus niet echt offtopic whistle


Die is nooit van de grond gekomen dus erg off topic

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de ophef ook niet, dit is toch oud nieuws.

 

Ik heb begin dit jaar een alle HD twin ontvangers op een rijtje gezet en alleen de dreambox 8000 kon mij alleen bekoren, deze deed wat vermeld werd, maar voor de gemiddelde hobbyist echt te duur.

 

De Azbox was niet verkeerd qua specs, maar bij bestudering van de specs van de chipset was duidelijk dat het nooit een twin-tuner ontvanger kan worden zonder dat men truuks á la relook 400 moest gaan toepassen. Opensat heeft simpelweg op de verkeerde chipset van Sigma gewed en ondanks het nieuwe ontwikkelteam geen oplossing kunnen aanbieden. Ze zijn nu de sigaar. Ik heb hier in het verleden voor gewaarschuwd.

 

Ik ben blij dat men kennelijk nu eindelijk afscheid neemt van de chipset en een nieuwe ontvanger gaat introduceren. Ik ga ervan uit dat men nu wel de Sigma SMP8644 chipset gaat gebruiken, die hardwarematige dual decoding ondersteund.

 

 

Ik kan niet voorstellen dat de handelaren deze box aan elke klant zonder enig voorbehoud als volwaardige twin receiver verkocht hebben. Ik ben benieuwd welke consument het gaat lukken om op grond van dwaling de overeenkomst te beëindigen.

 

Een kortingsregeling zal een hele kluif worden voor de importeur en deze zal haar kosten ook moeten verhalen. Maar goed Opensat is nu aan zet in deze.

 

Ik vind het positief nieuws, eindelijk kan er dan nu een volwaardige HD twin aangeboden worden terwijl er op zich al goede firmware ontwikkeld is.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het ook is. IK heb spijt als alle haren op mijn hoofd dat ik deze machine gekocht heb.

Na zo'n lange tijd nog steeds heel veel bugs in de software en hij doet nog steeds niet wat ik wil.

Ik mag hem naar de importeur sturen om hem aan te passen voor de Diablocam. Maar heb daar geen zin meer in.

Ik ga wel sparen voor een echte ontvanger.

 

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Re: Macguinness

 

Als ik zie dat Opensat aankondigd dat eea in december op de markt komt, dan denk ik wel dat dit op basis van de nieuwe chipset moet zijn. Dan kan men op basis van een goedkope chipset eindelijk een volwaardige Twin-HD ontvanger op de markt brengen.

 

Opensat heeft verklaard, medio 2009, dat men geen complete info had gekregen van sigma design oa. iz dual encoding en men zelf werkte aan een oplossing, wat nu dus gefaald heeft.

 

Zie ook de press-release van Sigma.

 

System-on-chip for second generation set-top boxes

 

Blu-ray, IPTV and IP cable ready

By Nick Farrell

Wednesday, 1 October 2008, 11:24

SIGMA DESIGNS has released a new SMP8644 media processor system-on-chip, designed for feature-rich consumer products including next generation IPTV set-top boxes, IP cable set-top boxes, and Blu-ray players.

According to the company the SMP8644 is a much better performer and can manage a wider range of interfaces.

Sigma chips find their way into IPTV set-top box and Blu-ray players and the SMP8644 is targeted at consumers looking for lots of features and decent video quality.

The chip uses high definition video decoding, including H.264 (MPEG-4 part 10), Windows Media Video 9, VC-1, MPEG-2 and MPEG-4 (part 2), and the new AVS standard.

It can manage high-performance graphics acceleration, multi-standard audio decoding with three on-chip DSP engines which can handle DTS-HD MA 7.1, advanced display processing capabilities, and HDMI 1.3 output.

Sigma said that security comes through a dedicated secure processor, on-chip flash memory, and a range of DRM engines for high-speed payload decryption.

The outfit claims that the chip's VXP Image Processor enables studio-quality video output. VXP technology uses advanced image processing algorithms including professional grade deinterlacing, scaling, and noise reduction to create natural looking, artefact-free pictures on any sized displays, the company says.

The SMP8644 has a multi-core media processor that features a 667 MHz MIPS main CPU, providing 1330 DMIPS.

A second MIPS processor called the IPU manages real-time interrupt operations and offloads system tasks such as networking and graphics to further free up the CPU.

A third MIPS processor manages all system security functions including decryption and key generation.

The chip has two 32-bit DDR-2 memory controllers which support double-data-rate memories up to 667 Mbps as well as an improved arbitration engine to maximise the efficiency of accesses.

The chip hits the shops in December with no word on price yet.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is nu het probleem?Eerst kopen dan zeuren,zo ken ik er nog wel een paar,iedereen wist dat de AZ in ontwikkeling was dus een BETA ommaar is wat te zeggen.IK ben maar een gewone man maar zelfs ik begrijp dat wat verkopers beloven niet altijd de waarheid hoeft te zijn.Ik zelf ben niet ontevrede over de box,en ik gebruik `m ook als twin,bv sbs opnemen net5 kijken,of een rtl zender dus al met al valt het allemaal wel mee.en het kan alleen maar beter worden.Dank voor de aandacht.Jim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is weer zo'n typisch onzin verhaal.

Een winkelier en ook een importeur moet gewoon de juiste informatie vertrekken en is als hij dat niet doet, 100% verantwoordelijk.

Het zou wat zijn als we als consument altijd van het slechste uit moeten gaan omdat de verkopers toch altijd liegen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als wij ons nu tot de feiten beperken is het zo dat de duitse importeur aangeeeft dat men alle ontvangers verkocht voor 18/11/09 bij een van haar dealers zal omruilen tegen de Premium Plus. Met een extra DVB-S(2) tuner zou dit euro 129,00 kosten incl verzending of Euro 60,00 zonder extra tuner. De uitlevering zal miv volgende week plaatsvinden.

 

De consument wordt dus tegen een schappelijke vergoeding een allerzins redelijke oplossing aangeboden. Ik denk dat iedereen daar gebruik van moet maken. Ik weet wel dat het in Sat land een unicum is dat men een probleem op deze wijze gaat oplossen. Bedenk wel dat Opensat pas tijdens de verdere ontwikkeling geconfronteerd werd met de problemen in de Sigma chipset en dat men het nu op deze wijze oplost verdiend toch alle lof.

 

Als ik de specs bekijk zou het inderdaad alleen gaan om een omwisseling van het moederbord met de nieuwe chipset.

 

De NL importeur is nu dus aan zet om op korte termijn ook voor haar dealers een dergelijk omruilprogramma op te starten.

 

Ik weet wel dat als de Twin tuner functies echt werken zoals het hoort, deze box bovenaan mijn wishlist gaat komen. Nu kan het ontwikkelteam zich eindelijk storten op het volwassen maken van de firmware. Met de laatste versie van de firmware is de zapsnelheid flink toegenomen, dus nu is het werken aan de bugs en de Twin functionaliteit.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic
Dit is weer zo'n typisch onzin verhaal.
Een winkelier en ook een importeur moet gewoon de juiste informatie vertrekken en is als hij dat niet doet, 100% verantwoordelijk.
Het zou wat zijn als we als consument altijd van het slechste uit moeten gaan omdat de verkopers toch altijd liegen.

Ron


Een goeie verkoper zal je nooit worden :D.

Alleen als er expliciet door een verkopende partij (persoon of website) is gemeld dat 2 DVB-S2 tuners tegelijkertijd gaan werken, sta je in je recht. Aannames die een koper heeft gedaan n.a.v. verhalen op het internet -anders dan de site van de verkopende partij- zijn niet rechtsgeldig. Indien een leverancier van een product andere specs vermeldt dan de verkopende partij en je hebt het product om die specs gekocht en niet nagevraagd bij de verkopende partij, dan is de leverancier je partij en niet de verkoper (die heeft je immer niet onjuist voorgelicht en die mag alle claims afwijzen).

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de wijze waarop het toestel is aangeboden daar wel voor garant staat.

Als je als importeur en als winkelier op je website zet dat het apparaat twee DVB-S2 tuners ondersteund en de software hiervoor binnenkort verwacht wordt, je best wel fout bent als je dat niet waar kunt maken wink

Consuwijzer (en dus de wetgever) is daar best duidelijk over dus ik denk niet dat dit ter discussie hoeft te staan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...