Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: caddydriver
Je begrijpt het schijnbaar niet ,,,,de azbox premium is door zowel de fabrikant als de importeur en de winkels als twin bekend gemaakt (kijk maar eens op de site van totaal tv daar is een test)ze hebben later er een combo van gemaakt dus toen hadden veel mensen hem al als toekomstig twin gekocht en dat is nog steeds vaak zo.

Groeten de Caddydriver

Hallo,

Begrijp het wel eerst als Twin gepromoot daarna als combo. Maar om het moment dat er bekend is gemaakt dat het een combo is en hij word als twin verkocht door een winkel dan ligt dat toch niet aan de importeur maar aan de winkel toch. Maakt mij verder ook niet uit ik heb er een DVB-S en een DVB-T inzitten en ik ben te vreden.

Groetjes
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Satfan, je begeeft je op het randje van wat ik bereid ben te accepteren.

Kan jij mij even vertellen waar ik de vergelijking met de dreambox maak in dit topic? Ik heb het woord dreambox niet in de mond genomen. Dat maak jij er van.

Ik heb sowieso de laatste weken uitsluitend gereageerd op andere mensen die het nodig vonden in dit Azbox forum de Azbox met een dreambox te vergelijken en daar dan vaak ook nog vreselijke onzin aan het verkopen waren. Een reactie op een actie dus zogezegd. Ik pas er voor door mensen als jij te laten beschuldigen van zaken waar ik mij niet schuldig aan maak. Jij hebt hier sowieso geen enkele moderator te beschuldigen. Zélfs al zou je gelijk hebben. Een moderator heeft namelijk per defititie altijd gelijk en als je echt van mening bent dat deze te ver gaat of toch ongelijk heeft, meldt je dat via PM of email aan deze moderator of aan een collega moderator, maar je gaat geen forum vrijwilligers, ofwel mensen die vrijwillig hun vrije uren opgeven teneinde jou gratis dit forum te bieden, beschuldigen.

 

Ruim een jaar geleden kwam hier de importeur (en trouwens ook een stel van zijn wederverkopers) vertellen wat we van deze box moesten verwachten. Dat waren allemaal een soort verkapte reclameberichten. Niet erg, maar als het niet klopt of niet waarschijnlijk is wat men schrijft, mag ieder lid (ook een moderator) daar (wel netjes uiteraard) kritisch over zijn.

Dat bericht van de importeur op dit forum (en ook op andere sites) is met het grootste gemak terug te vinden. Er werd letterlijk geschreven dat er in juni een eerste release software versie zou verschijnen en dat er dan ook DVB-S twintuner support zou zijn.

Ik heb toen al geschreven dat ik niet zo gevoelig ben voor dergelijke beloften en dat altijd maar de vraag is of dergelijke beloften wel met software waargemaakt kunnen worden.

Ook toen moest ik al enig commentaar van bepaalde leden met commerciele belangen incasseren!

Nu een jaar later is er:

1. Nog steeds geen release software versie

2. Nog steeds geen DVB-S2 twintuner support en die gaat er naar grote waarschijnlijkheid ook nooit meer komen.

Ik heb dus gewoon snoeihard gelijk gehad. Niets meer en niets minder.

Het is overigens lachwekkend dat zo'n tijdschrift als Totaal TV waar je van mag verwachten dat het zich neutraal opstelt en over gedegen kennis op het gebied van satelliet TV zou moeten beschikken, dergelijke waardeloze testberichten schrijft. Ze nemen gewoon klakkeloos over wat een importeur schrijft en beloofd en moeten nu met de billen bloot.

Nu gaat het mij niet om het gelijk hebben, maar treurig is het wel dat mensen die, op basis van wat nu blijkt loze beloften van een importeur en zijn wederverkopers en roze kleurige testberichten van een waardeloos blad, toen een azbox kochten er WEL vanuit zijn gegaan dat deze informatie klopt. Die mensen hadden verwacht in juni over een release versie te kunnen beschikken waarmee je dan bovendien ook 2 DVB-S tuners zou kunnen gebruiken. Deze mensen zijn nu voor een groot deel teleurgesteld en kopen wat anders of blijven met een single tuner zitten die nog lange van perfect werkt.

Dan kan je honderd keer zeggen dat je het niet erg vind dat het geen twin tuner is, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het was gewoon een klassiek stukje misleiding destijds (waar overigens meer fabrikanten en importeurs zich schuldig aan maken), waar ik terecht kritisch over ben geweest en ook nog nog steeds terecht kritisch over ben.

Er zit echter een groot verschil tussen kritisch zijn over hardware en gewoon onbeschoft andere mensen beledigen.

De eerste de beste die mij (of welk ander lid van dit forum dan ook) ongestraft denkt te kunnen beledigen of zich op andere wijze niet weet te gedragen en hier de sfeer aantast is dan ook definitief exit!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoooooooo, wooooooow, boeiend!

 

En nu weer on topic, ik wordt wel nieuwsgierig naar die AZbox Premium +.

De AZbox Premium die ik heb vind ik al een leuke box waar je volop mee kan hobbien, maar een vernieuwde hardware moet natuurlijk nog meer mogelijkheden gaan geven.

 

Als de nieuwe hardware een soort 'verdubbeling' van de huidige zou zijn, dan kunnen er misschien naast de twee HDsat tuners ook nog een DVB-T en een DVB-C tuner in!

 

De 'oude' AZbox Premium hoeft bij mij niet de deur uit, maar als ik een Premium + kan voorbestellen dan weet ik het wel!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: Toxic[Q
] de laatste weken toch wel gebleken dat er hier een moderator nodig is en een geschikte moderator in bezit van een azbox is er niet.

je zult het dus met mij moeten doen.

 

 

Ron

 

 

en als je er nog 1 zoek stel ik me beschikbaar.

 

 

de Azbox heeft nog wat bugs, dat is bekent ik heb de laatste maand 3 x contact gehad met de importeur en ik ben er van overtuigt dat de azbox nooit een dreambox 8000 kan zijn of worden maar hij komt dicht in de buurt van de 800 met wat extra.

 

 

- punten die verholpen moeten worden.

 

Zap tijd is te lang

Menu is niet makkelijk (of ik ben verwent met de 8000)

Tegelijk opnemen met sat en digi/kabel

 

+ punten

zeer goede turner (beter dan de 8000)

instelling sat is een koud kunstje

zeer stabiel zonder vastlopers

 

 

ps nu gaat ieder hier zitten vitten dat ik ze toch vergelijk maar dat kan ik ook want ik heb de dreambox 8000 en de azbox .

 

 

 

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het stabiele box is is zeker waar, wat ik ook een plus punt vind is nieuwe software in de box laden zonder dat je al je instellingen kwijt bent.

 

@Bliksem

Wat ik niet begrijp van die min punten die je opnoemt.

 

- Zap tijd is te lang, is al wat beter geworden maar waarom is de zaptijd nog niet supersnel? daar is toch geen andere hardware voor nodig?

Volgens mij is dat een van de eerste dingen die je moet fixen voordat je verder gaat.

Wat heb ik aan een box die wel ip tv ondersteund maar langzaam zapt?

 

- Menu is niet makkelijk, nee inderdaad en wat ik ook niet makelijk vind is dat je teveel keren moet drukken voordat je van de ene zaplijst in de andere kan komen.

Dit is toch ook een van de eerste dingen die goed moeten werken?

 

- Tegelijk opnemen met sat en digi/kabel, ja als dat niet werkt heb je zelfs niets aan een combo.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat Toxic[Q] gelijkt heeft.

Ik heb ook een azbox gekocht +/- 1 jaar geleden als twin tuner alleen dat werkt dus niet, en gaat dus ook niet werken anders komen ze niet met een + versie.

Nu kan je hem omruilen voor een + versie tegen een meerprijs van 129,00 terwijl zij gewoon een product op de markt hebben gezet wat toen gewoon niet goed werkte.

Nu staat deze gewoon niks te doen in de kast, omdat hij nog steeds spontaan reboot of vast loopt. Nu kijk ik gewoon met de sab ultimate hd.

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satede
Ik vind dat Toxic[Q] gelijkt heeft.
Ik heb ook een azbox gekocht +/- 1 jaar geleden als twin tuner alleen dat werkt dus niet, en gaat dus ook niet werken anders komen ze niet met een + versie.
Nu kan je hem omruilen voor een + versie tegen een meerprijs van 129,00 terwijl zij gewoon een product op de markt hebben gezet wat toen gewoon niet goed werkte.
Nu staat deze gewoon niks te doen in de kast, omdat hij nog steeds spontaan reboot of vast loopt. Nu kijk ik gewoon met de sab ultimate hd.


ik weet niet hoelang hij in de kast staat maar vast lopen/reboot is er niet meer bij hij draait perfect hier inclusief charing (in huis :-)

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Dat het stabiele box is is zeker waar, wat ik ook een plus punt vind is nieuwe software in de box laden zonder dat je al je instellingen kwijt bent.

@Bliksem
Wat ik niet begrijp van die min punten die je opnoemt.

- Zap tijd is te lang, is al wat beter geworden maar waarom is de zaptijd nog niet supersnel? daar is toch geen andere hardware voor nodig?
Volgens mij is dat een van de eerste dingen die je moet fixen voordat je verder gaat.
Wat heb ik aan een box die wel ip tv ondersteund maar langzaam zapt?

- Menu is niet makkelijk, nee inderdaad en wat ik ook niet makelijk vind is dat je teveel keren moet drukken voordat je van de ene zaplijst in de andere kan komen.
Dit is toch ook een van de eerste dingen die goed moeten werken?

- Tegelijk opnemen met sat en digi/kabel, ja als dat niet werkt heb je zelfs niets aan een combo.



zaptijd vind ik nog te lang 1 a 2 sec maar dat komt nog wel goed denk ik
de combo komt nog wel goed de eerste testen zien er goed uit ( ik krijg beta versies om te testen, en nee die mag/wil ik niet door sturen )

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

zaptijd vind ik nog te lang 1 a 2 sec maar dat komt nog wel goed denk ik
de combo komt nog wel goed de eerste testen zien er goed uit ( ik krijg beta versies om te testen, en nee die mag/wil ik niet door sturen )


Wat heb je precies getest dan? Kijken op 1 zender en opnemen op de ander? met een combo? Als dat gaat werken dan word ik weer wat blijer smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een Elite en moet zeggen deze werkt goed en ik gebruik hem waarvoor hij bedoelt is Satkijken dat hij niet snel zapt is inderdaad waar maar vergelijk dat eens met andere HD decoders (geen dreambox want die is altijd erg snel geweest vind ik)en sharing gaat ook goed met multicas en CCcam server (intern)

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eerder teleurgesteld dan blij. Tweede sat tuner op de huige AZbox kunnen we dus wel vergeten. Opnemen van tuner a en afspelen van tuner b tegelijk werkt ook niet.

 

Eigenlijk is de AZbox+ wat de AZbox had moeten zijn (zelfde kastje, nieuwe versie van het moederbordje) en ik zie het dan ook niet als positief dat we nu een nieuwe ontvanger kunnen (moeten) kopen om de features te krijgen die vanaf het begin beloofd zijn.

 

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tomlissen
Citaat:

zaptijd vind ik nog te lang 1 a 2 sec maar dat komt nog wel goed denk ik
de combo komt nog wel goed de eerste testen zien er goed uit ( ik krijg beta versies om te testen, en nee die mag/wil ik niet door sturen )


Wat heb je precies getest dan? Kijken op 1 zender en opnemen op de ander? met een combo? Als dat gaat werken dan word ik weer wat blijer smile



combo gaat werken al duurt het mij iets te lang

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
Origineel bericht van: tomlissen
Citaat:

zaptijd vind ik nog te lang 1 a 2 sec maar dat komt nog wel goed denk ik
de combo komt nog wel goed de eerste testen zien er goed uit ( ik krijg beta versies om te testen, en nee die mag/wil ik niet door sturen )


Wat heb je precies getest dan? Kijken op 1 zender en opnemen op de ander? met een combo? Als dat gaat werken dan word ik weer wat blijer smile



combo gaat werken al duurt het mij iets te lang


Ja wat heb je aan een combo als je hem gekocht heb voor de twin functie.
Want er zijn denk ik niet veel mensen die zowel kabel als satelliet naast elkaar hebben.

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het snelle kabelinternet hebben steeds meer mensen kabel + sat.

 

Maar het is met de AZbox niet mogelijk om een satkanaal te kijken en kabel opnemen of andersom.

 

Ben benieuwd hoeveel abonnees CD heeft verloren, nu de kabelaars steeds meer HD kanalen in het standaard pakket stoppen en goedkope alles-in-1 pakketten en snel internet aanbieden, maar dat is weer een heel ander topic.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...