Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satdokter
Jongens jongens jongens, wat een enorme storm in een glas water weer zeg!!

Ik heb de eer om vanaf één van de allereerste dagen een zéér goed contact te hebben met de importeur en inderdaad is er bij de introductie (aan de hobbyisten!!!) gezegd, dat het een twin tuner apparaat ging worden.

Door externe invloeden (hou dit op een ingewikkelde rechtenkwestie) is het niet mogelijk dat de software officieel als twintuner wordt uitgebracht.

ZODRA dit bekend werd, heeft de importeur ALLE dealers hiervan op de hoogte gesteld. Sterker nog, tijdens de produkt presentatie van de AZBox in Almere is aan ALLE aanwezige duidelijk verteld dat noch de premium, noch de elite officieel een twintuner zullen worden, maar dat de ontvanger ALTIJD een combo zal zijn en blijven.

Nu zijn er natuurlijk dealers in het land die wat moeite hebben om dit soort zaken te begrijpen, dat kan en dat mag. Ook de duitse distributeur heeft moeite met duits en is wat beter met exotische talen dan 'onze' importeur. Dealers die de AZBox als twin tuner hebben verkocht moeten eenvoudig op hun plichten worden gewezen en moeten zorg dragen voor een correcte oplossing van hun 'probleem'.

Aangezien men in duitsland tot zéér kort geleden nog steeds brulden dat het twin tuner zou worden, voelt men zich, terecht, verplicht om iets te doen. Zo ze het al niet voelen zijn ze het rechtstechnisch waarschijnlijk zelfs verplicht. Als je een koop sluit met betrekking tot een diesel auto en je krijg er een op benzine zul je als verkoper je fout moeten herstellen, hoe je dat doet is iets dat te maken heeft met redelijkheid en billikheid.

Maar let er wel op, dat er uitsluitend een overeenkomst tot stand is gekomen tussen consument (jullie dus) en leverancier (degene bij wie je het apparaat hebt gekocht dus), nooit met de importeur rechtstreeks, want die verkoopt dus niet aan particulieren, zowel hier, als in portugal of duitsland niet.

Ik benadruk nogmaals met klem dat de nederlandse importeur slechts kort (ergens eind 2008?) heeft gesteld dat de premium en elite een twintuner zouden worden, daarna heeft men ALTIJD gezegd dat het uiterlijk een combo zou worden.

Daarbovenop wil ik nog even kwijt, dat wat mij betreft de nederlandse importeur van de AZBox één van de meest open, realistische en eerlijke distributeurs is die ik ken! Mensen die bij de open dag zijn geweest zullen dit be-amen: er werd meer gesproken over wat de box allemaal NIET zou kunnen, dan wat hij WEL allemaal zou gaan doen. Wie doet dat na? Ik heb hier een topfield 7710 staan, een soort van canaldigitaal 'gekeurd' apparaat, wie in staat is om voor mij de kanalen te sorteren is een grote vent, want dat kán dus gewoon niet en de nederlandse importeur? die verschuilt zich achter canaldigitaal en laat mensen gewoon afsterven met huid en haar. En waar is de importeur van humax? en DGstation? Ga ze maar zoeken, want ze zijn er officieel niet, aangezien koreanen normalerwijze uitsluitend exclusive import garanderen aan iedereen die hun spullen willen kopen.

Nee, petje af voor de inzet van de mannen uit het zutphense, maar ook de portugezen zijn goed bezig, want (en wie het daar niet mee eens is is bij deze uitgenodigd om het tegendeel op tafel te gooien) ik heb nog nooit gehoord dat een AZBox gebruiker aan z'n lot wordt overgelaten, ook al heeft men een poolse, parrallel via duitsland geimporteerde AZBox gekocht en gaat 'ie kapot. Heel andere verhalen zijn bekend van andere linux ontvangers die niet met de zuigfles door een lokale vertegenwoordiger naar nederland zijn gehaald.

En om af te sluiten nog een paar kleine gewetensvraagjes... De hoogste prijs ooit betaald voor een premium is 379,- incl. btw. Welke ontvanger kan daar tegenop? Clarktech (combo) 350,-, inverto scena 5(1sat) 350,-, alleen de mvision hd200 is met ca. 200,- de enige ontvanger die daar iets in kan betekenen, maar dan heb je ook wel een iets ander caliber ontvanger.

En als de premium+ voor onder de 500,- wordt verkocht, welke ontvangers zijn dan concurerend? de vantage 8000 is de goedkoopste voor ca. 600,-! of de dm8000 met een adviesprijs van bijna 1000,-? De dgstation/ipbox twin van ca. 700? Topfield 7700/7710 van ca. 600,-?

Ik zou bijna zeggen zet de premium in de slaapkamer of in de kinderkamer en zet er een p+ bij in de huiskamer, ben je nog steeds dik onder de 1000,- kwijt en kun je bijna oneindig veel programma's opnemen en 2 tegelijkertijd kijken...

Waar hebben we het eigenlijk over? :-)

Het zou pas echt lastig worden als de ontvanger DSB-Box was genoemd ipv AZBOX :-))


Toch blijf ik me misleid voelen, ik zal proberen uit te leggen waarom:
Ik heb voordat ik besloten heb om een azbox aan te schaffen heel internet afgespeurd naar info over deze box. Zowel nederlandse sites, duitse sites alsook diverse forums. Nergens heb ik kunnen lezen dat mijn elite een single tuner zou moeten zijn/blijven. Zou ook een beetje raar zijn toch, die 2e plek voor een tuner zit er niet voor de gein.
Het wachten was alleen op de extra insteek tuners.
Zelfs in testen werd niet gerept over het feit dat het een single of combo box zou zijn/blijven.
Jammer genoeg heb ik nergens gelezen dat de importeur duidelijk aangaf dat de verwachte tuners alleen voor combo gebruik zouden zijn.
En natuurlijk was de aanschafprijs voor de AZbox niet zo hoog als bijv. voor een dreambox. Maar daar krijg je dan ook een heel ander box voor. Juist vanwege die prijs ben ik voor Azbox gegaan.
Misschien moet ik maar eens contact opnemen met de importeur zelf, ik zit ook nog met "gammele" CI sloten die de diablo cam niet goed initialiseren en met een te lage netwerkperformance waardoor ik met mijn elite geen HD kanalen betrouwbaar kan opnemen naar een netwerkschijf.
Ik ben ervan overtuigd als ik het goed gelezen heb dat ik er met hem dan wel uit moet komen laugh

ohja, wat betreft dat gewetensvraagje:
Mocht ik er toch niet uitkomen met de dealer/importeur dan zeg ik AZbox voorgoed vaarwel en koop ik me lekker een REBOX RE-9000 HD of RE-8000 HD voor € 399, - cq. € 315,-- heb ik er lekker ook meteen 2 DVB-S2 tuners in zitten. wink

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik me niet vergis heeft de importeur smart innovations in mei of juni 2009 nog in een email beloofd dat de losse DVB-S2 tuners zeer binnenkort binnen zouden komen.

In die email stond volgens mij ook dat de premium en elite eigenlijk gewoon hetzelfde waren, op het ontbreken van wifi en interne hdd inbouwmogelijkheid na. In beide zou je een tweede DVB-S2 tuner kunnen plaatsen.

Ik moet dit voor de zekerheid bij de oorspronkelijke ontvanger van die email even navragen, maar ik durf bijna te zweren dat ik dat toen gelezen heb.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK jij noemt tenminste nog de juiste importeur.

 

Het woord twin heb ik tot blad 14 ff gezocht 2 vermeldingen:

 

Sattaz - dat het nog niet werkt/beschikbaar is

 

En die andere mag jezelf zoeken.

 

Onthou ook even dat jou principe:

 

"Eerst zien en dan geloven"

 

Ook opgaat voor de eventuele oplossing die door Smart innovations zal worden geboden.

 

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de tweede keer, hopelijk lees iedereen het eerst voor dat men hier verder gaat met discussiëren.

 

Vandaag even contact gehad met de importeur, onderstaand zijn reactie.

 

[citaat]

 

Beste Martie,

 

Wij zijn ook volledig verrast en op dit moment proberen wij van Opensat meer duidelijkheid te krijgen. Zodra ik meer weet zal ik contact met u zoeken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Herbert (Smart innovations)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar eens opnieuw zoeken dan. Het is op dit forum alleen al, maar ook op andere fora en zelfs het officiele azbox forum meermaals geschreven, beloofd etc. Niet alleen twin tuner support hoor, maar ook mooie verhalen over release software versies in Juni terwijl nu mensen met een toch op vele punten mager werkende receiver met slechte netwerk snelheid en slechte cam support zitten kijken.

Het valt me enorm van je tegen dat je zelfs je eigen berichten waarin je in Mei nog schrijft dat beide boxen (elite + premium) twin tuner support zullen krijgen ontkent.

Twin tuner is niet combo.

Twin is tweeling en in dit geval dus 2 x DVB-S2.

Het is vervelend genoeg dat de beide toestellen heel duidelijk als toekomstige "Dreambox killer" twin tuner op de Nederlandse markt gezet zijn, maar dat het dan nu ook nog eens een soort van ontkend wordt is helemaal te belachelijk voor woorden.

Dat Dreambox killer is overigens niet afkomstig van de importeur. Die heeft altijd gezegd dat het een totaal ander concept is. Dat "Dreambox killer" kwam meer van een aantal overenthousiaste winkeliers die terechte kritiek niet konden verdragen.

Jammer dat het concept Azbox langzaam maar zeker wat verder uitgekleed wordt en er nog steeds geen release waardige software is.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor maar ik voel mij goed beetgenomen. mad

Daarbij laat ik het er niet bij zitten.

Dat verhaal van een eerlijke en oprechte importeur

lap ik al helemaal aan mijn laars.

Wat een verhaal zeg.

Ik heb een twin gekocht daar ook voor betaalt!!!!!!

 

Zolder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Jammer dat het concept Azbox langzaam maar zeker wat verder uitgekleed wordt en er nog steeds geen release waardige software is.

Ron


gaat anders wel hard op het moment, alweer een nieuwe fw:

nieuwe firmware versie 0.9.3877 smile

dat is dan toch wel weer positief!

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat even los van de azbox, maar het zo enorm vaak releasen van nieuwe firmware, vrijwel zonder enige nieuwe belangrijke features, maar meer als poging tot bugfixing is niet positief hoor.

Dat wil eerder zeggen dat er geprobeerd wordt problemen op te lossen en men die pogingen door consumenten laat testen.

Een serieuze fabrikant zet niet om de twee dagen een nieuwe firmware op het net, maar test het eerst goed, vat meerdere nieuwe features en bugfixes samen in een betrouwbare release en laat de zogenaamde stable release vervolgens pas bij de consument uitkomen.

Ik kan alleen maar hopen dat de officiele importeur/distributeur met een nette oplossing komt waarbij de consument niet nogmaals zijn portemonnee moet trekken om dat te krijgen wat hen beloofd is.

Dan kan deze officiele importeur meteen het koren van het kaf scheiden en zo bewijzen dat je beter je spullen via de officiele weg kunt kopen.

Het blijft allemaal maar een raar verhaal dat er zeer belangrijke zaken beloofd zijn waarvan men helemaal niet zeker wist dat men het waar kon maken. Nu het overduidelijk niet waar te maken blijkt steken toch wel een aantal mensen die hier maanden geleden nog het hoogste woord hadden, behoorlijk hun kop in het zand.

Ik zeg nogmaals heel duidelijk: Koop geen spullen waarvan het absolut onduidelijk is of het wel waar gaat maken wat er beloofd is.

Ik heb zelf ook maanden gewacht met het kopen van een Dreambox DM800, omdat simpelweg Dream Multimedia eerst maar eens moest gaan bewijzen dat ze een goed product op de markt gezet hebben.

Ik heb vervolgens pas gekocht toen met zekerheid bleek dat het allemaal "as advertised" werkte.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt prima die nieuwe firmware! Zeker weer toegevoegde waarde.

Ik ben blij dat AZbox ons serieus neemt, dat blijkt wel uit de enorme grote hoeveelheid firmware updates.

Het mooie is, je hoeft ze niet te gebruiken, je kan altijd een paar overslaan totdat je het zelf nodig vindt...maar ze zijn wel beschikbaar.

 

Zou de + versie dezelfde firmware gebruiken? Ik hoop het wel, dan blijft de versie zonder de + gewaarborgd van nieuwe updates en features.

 

Daarbij, laten we asjeblieft alles aan de positieve kant bekijken ipv met een negatieve inslag. Ik word er zo moe van....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog even nagevraagd voor de zekerheid, maar Smart Innovations heeft 27 April van dit jaar nog per email geschreven dat de losse DVB-S2 tuners voor zowel de Elite als de Premium nog niet binnen waren, maar wel zeer binnenkort verwacht werden.

Daarmee zou er dan een twin tuner van gemaakt kunnen worden.

Ik zou niet weten waarom je zoiets zou willen schrijven als je dan al weet dat je dit misschien wel helemaal niet waar kunt maken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit nu ook meer als een jaar..

Ik krijg tot nu toe de indruk dat de AzBox meer aandacht krijgt als MediaPlayer waar die dus in uitblinkt...En dat het satelliet gebeuren op de 2e plaats staat..Want volgens mij missen ze de deskundigheid om de box Twin tuner(sat)draaiend te krijgen...

 

En de box draait na een jaar ook nog steeds niet feilloos met 1 of andere Emu.

 

 

 

Nee ik ben nog steeds opzoek naar een goede vervanger voor mijn DM7025 maar helaas nu naar een jaar is er nog niet één serieuze speler op de markt verschenen met een Twin tuner.(helaas heb ik de centjes niet voor een DM8000)

 

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik heb het nog even nagevraagd voor de zekerheid, maar Smart Innovations heeft 27 April van dit jaar nog per email geschreven dat de losse DVB-S2 tuners voor zowel de Elite als de Premium nog niet binnen waren, maar wel zeer binnenkort verwacht werden.
Daarmee zou er dan een twin tuner van gemaakt kunnen worden.
Ik zou niet weten waarom je zoiets zou willen schrijven als je dan al weet dat je dit misschien wel helemaal niet waar kunt maken.

Ron


Hopelijk op korte termijn een reactie van Herbert zelf,
hij is toch ook sat4all lid?

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mediaplayer blinkt hij ook niet echt uit.

Er zijn vaak problemen met diverse formaten die niet lekker of helemaal niet afspelen.

Ik denk dat je mag stellen dat het een redelijk goede mediaplayer is en als de firmware beter gaat werken, er fatsoenlijke (snel werkende) hard/software cam ondersteuning is en de netwerk performance omhoog gaat, het best een redelijke single tuner PVR zal worden.

Ik zou het echter OOK geen combo durven noemen, want als combo receiver heeft hij (in ieder geval nu nog steeds) te veel beperkingen want Combo PVR zou in mijn beleving moeten betekenen dat ik probleemloos op de ene tuner moet kunnen opnemen, terwijl ik op de andere tuner wat kijk, op beide tuners moet kunnen opnemen, terwijl ik op een van beide live kijk en op twee tuners op wil kunnen nemen, terwijl ik een eerdere opname of mediabestand bekijk.

En dat gaat niet toch?

Ik ga toch weer even vergelijken met twee receivers waarmee door andere mensen in dit forum ook regelmatig de vergelijking getrokken wordt en waarover ik heel goed kan oordelen omdat ik ze beide heb.

De Dreambox DM800 zapt wel als een speer en kan wel 8 gecodeerde opnames maken, terwijl ik een eerdere opname, DivX of een DVD kijk. Ook kan ik binnen dezelfe transponder naar wat anders kijken, terwijl ik 1,2,3,4,5,6,7 of 8 andere uitzendingen opneem.

De Dreambox DM8000 kan 8 gecodeerde opnames maken en nog een 4-5 ongecodeerde uitzendingen opnemen, terwijl ik naar een 12e of 13e uitzending, DixX, MKV of DVD, of eerder gemaakte opname kijk.

In de DM8000 zitten standaard al twee DVB-S2 tuners en ik kan er probleemloos 2 DVB-S tuners bij plaatsen, maar zoals ik mijn geval ook twee DVB-C tuners bij proppen en zo'n beetje alles wat op TV komt opnemen, om het zelfs tijdens de opname al af te gaan spelen zodat ik alle reclame makkelijk kan overslaan.

Ik heb 5 tot 7 dagen internet EPG informatie op Sky UK, Freesat en Canal Digitaal/TV vlaanderen. Ik kan You Tube filmpjes probleemloos afspelen en ik kan het ding zelfs als NAS gebruiken omdat het netwerk redelijk vlot is voor een set-top-box.

Ook kan ik de box boven bedienen met de box beneden en zelfs beeld van de ene box naar de andere streamen met één druk op de knop. Zels kabel TV van de box beneden op de box boven bekijken. Ik kan ook boven films afspelen die ik beneden heb opgenomen en andersom.

Ik hoorde vanmorgen dat je met een Iphone zelfs je Dreambox volledig kunt bedienen en timers kunt programmeren en zelfs images kunt flashen. Nu nog een Iphone:-))

Ik denk al met al dat ik blij ben dat ik alles bij elkaar 1380 euro voor een DM800 + DM8000 + 2 x DVB-C tuner uitgegeven heb en een goed werkend systeem heb en mij niet zorgen hoef te maken over een fabrikant die veel beloofd maar tot nu toe weinig gedaan heeft.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie het nog steeds als een hobby en dat is het ook als je iets koopt dat nog aan het ontwikkelen is

en dat er niet altijd uitkomt wat er verwacht wordt is één van de dingen die daar bij hoort

als er dingen belooft zijn die niet waargemaakt kunnen worden moeten deze natuurlijk gecompenseerd worden, maar ook dit is een risico(al is dit voor de verkoper)

voor een ieder die een box wil die alles kan en waar niets aan mankeert koop dan geen beta versie

voor de rest hoop ik dat de concurentie wat dichter bij elkaar komt zodat wij daar weer van kunnen profiteren dus laten we blij zijn met elke serieuze speler op deze markt

en het blijft zo dat een ieder zijn eigen voorkeur heeft,en de echte hobbyist alle boxen wil zien

kortom laten we ophouden met zeuren over wie wat heeft beloofd of gezegd dit komt onze hobby niet ten goede

m.vr.gr.

berenhuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we maar stellen dat het vastlopen ligt aan de firmware die je er opgezet hebt, de configuratie ervan of eventuele gebruikte expirimentele skins en plugins.

Ik heb met de dreamboxen nooit vastlopers, behalve als ik ga expirimenteren met alpha of beta software, plugins en skins.

De DM7025 was voor mij de stabielste satellietontvanger ooit en de DM800 en DM8000 zijn de zeer geslaagde HDTV opvolgers.

Misschien heb ik nooit vastloper omdat ik vrijwel niet expirimenteer en niet steeds altijd maar ongeteste software op min box knal.

Voor mij zijn het kijkdozen die gewoon moeten werken.

Verder vergelijk ik geen appelen met peren want een DM7020 is een achterhaald oud SDTV ontwerp van jaren geleden en dat kan je niet vergelijken met de nieuwe HDTV kijkdozen van welk merk dan ook.

Maar goed, dit gaat weer verrder en verder off-topic.

Wat was het onderwerp ook al weer? Er kwam een premium+ die de eerder gedane beloften nu moet gaan waarmaken en waar iedereen dus opnieuw voor in de buidel moet tasten om dat te krijgen wat hem of haar eigenlijk verkocht en beloofd was?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...