Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten

Hmm. Ik heb ook een DM800 en Azbox Premium. Raad eens welke box mijn vrouw door het venster wil gooien? Idd. De azbox want hij zapt veel trager dan de DM800 en sommige kanalen krijg je gewoon niet open (Acht en VTMKazoom). Gebruik je hem dan als mediabox, dan stopt hij halverwege plots met afspelen. Er zijn zo nog tal van frustaties wat bij een DM evident is, maar bij een azbox ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gaan we weer zullen we het topic maar Dream vs Azbox noemen.

 

Ok en nu de reactie van Smart Innovations:

 

Citaat:
Het aantal gedupeerde kopers van de AZBox Elite/Premium die hem als twintuner hebben aangekocht ligt volgens Herbert Verheijden van Smart Innovations rond de 100. “We gaan ons best doen om voor deze groep kopers een oplossing te zoeken. Daarbij willen wij als importeur zeker ons steentje aan bijdragen. Echter moet ook OPENSAT zijn verantwoordelijkheden nemen. We zijn daarover in gesprek met OPENSAT” aldus een aangeslagen Verheijden die pas twee dagen geleden door OPENSAT officieel van het onheilsbericht op de hoogte werd gebracht. Hierbij gaat de importeur uit dat men 80 procent van de gedupeerde kopers eigenhandig kan opsporen. Smart Innovations ziet volgens Verheijden veel tijd en geld dat men in het afgelopen jaar in de AZBox heeft gestoken in één klap in rook opgaan.

 

Achttv en Kazoom werkt hier gewoon check je instellingen.

En net Wally 1080P uitgekeken die op de interne schijf staat.

 

Oww en voor de mensen die denken dat SSC importeur is, sorry maar dat is niet zo

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

 

 

OPENSAT maakt slipper met AZBox en komt belofte niet na

 

De Portugese decoderfabrikant heeft de afgelopen week schoorvoetend en onder zware druk van mopperende importeurs en consumenten toegegeven dat men gemaakte beloften met de nieuwe HD ontvangers van het merk AZBox niet kan nakomen. Het gaat hier om de modellen AZBox Elite en AZBox Premium. Al enige tijd waren er van diverse kanten, waaronder ook het Nederlands satellietforum Sat4All, geluiden te horen dat deze ontvangers hardwaretechnisch niet in staat waren om als satelliet twintuner DVB-S2 te fungeren. Dit werd echter wel lange tijd volgehouden door fabrikant OPENSAT. De Nederlandse importeur van de AZBox, Smart Innovations, had naar aanleiding van de geruchten diverse malen om opheldering gevraagd. Toen op vragen tijdens de ANGA beurs, die in mei van dit jaar in het Duitse Köln werd georganiseerd, geen duidelijke antwoorden van OPENSAT werden gegeven heeft men besloten de AZBox Elite en Premium niet meer als twintuner maar als combotuner te gaan vermarkten. Dit verklaart Herbert Verheijden, mede-eigenaar van importeur Smart Innovations, desgevraagd aan een online Satelliet Magazine.

BRON: een online satelliet magazine

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caddydriver

Dit zie je verkeerd :ze gebruiken dezelfde hardware (deels)maar het ze is nooit bedoeld als een twin .
Zo heeft mijn Caddy ook wielen en veel ongebruikte stekkertjes echter het zal geen formule 1 auto worden daar hoef ik bij VW ook niet mee aan te komen .
Dat je verkeerd voorgelicht bent bij je dealer over deze ontavanger is duidelijk je moet bij hem zijn.
Wat de azbox premium betreft toen ik hem kocht (15 oktober 09) zei de dealer het is een twin er komt een tweede tuner wat dus niet waar blijkt dat is dus een ander verhaal want ook de importeur heeft dit erg lang gepromoot.

Groeten de Caddydriver.


CITAAT:

Toen op vragen tijdens de ANGA beurs, die in mei van dit jaar in het Duitse Köln werd georganiseerd, geen duidelijke antwoorden van OPENSAT werden gegeven heeft men besloten de AZBox Elite en Premium niet meer als twintuner maar als combotuner te gaan vermarkten. Dit verklaart Herbert Verheijden, mede-eigenaar van importeur Smart Innovations, desgevraagd aan een online Satelliet Magazine.

Vreemd dan dat herbert dan toch bovenstaande heeft verklaard wink

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid. Dat verklaard hij nu, dat hij dat gedaan heeft, maar toen (mei 2009) heb ik er niets over gelezen en gehoord. De meeste dealers (ook zijn dealers) verkochten gewoon nog door als twin tuner. Er zijn de afgelopen week ook in allerijl diverse websites aangepast wink

In ieder geval staat nu onomstotelijk en wel middels een officiele verklaring van de importeur vast dat pas NA mei 2009 besloten is de boxen als combo te vermarkten.

Alle aankopen tot minimaal halverwege mei 2009 zouden dus op basis van misleidende informatie tot stand zijn gekomen en daar moet dan maar een nette oplossing voor komen.

Na die tijd is het zeer twijfelachtig want alleen de tekst op de website wijzigen en 5 dealers vragen het product niet meer zo opvallend als twin aan te bieden is niet voldoende om deze misleidende informatie goed te praten.

Ik heb overigens wel een beetje te doen met smart innovations, want die hebben zich door opensat laten foppen, maar ze zijn daar wel zelf ingetrapt en hadden beter moeten weten dan de beer zijn huid te verkopen voordat ie geschoten is, ofwel een box als twin tuner te verkopen, zonder je dat ooit hebt zien werken en 100% zeker weet dat het goed komt.

Eindverantwoordelijk is dus wel de importeur + winkelier en niet Opensat. De winkeliers en importeur moeten dan samen maar voor alle officieel gedistribueerde exemplaren een nette oplossing zoeken. Bijvoorbeeld de mainboards van de premiums en elites omruilen voor een mainboard waarmee het wel werkt.

Dit tegen uitsluitend een kleine bijdrage in de portokosten bijvoorbeeld.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Even voor de duidelijkheid. Dat verklaard hij nu, dat hij dat gedaan heeft, maar toen (mei 2009) heb ik er niets over gelezen en gehoord. De meeste dealers (ook zijn dealers) verkochten gewoon nog door als twin tuner. Er zijn de afgelopen week ook in allerijl diverse websites aangepast wink
In ieder geval staat nu onomstotelijk en wel middels een officiele verklaring van de importeur vast dat pas NA mei 2009 besloten is de boxen als combo te vermarkten.
Alle aankopen tot minimaal halverwege mei 2009 zouden dus op basis van misleidende informatie tot stand zijn gekomen en daar moet dan maar een nette oplossing voor komen.
Na die tijd is het zeer twijfelachtig want alleen de tekst op de website wijzigen en 5 dealers vragen het product niet meer zo opvallend als twin aan te bieden is niet voldoende om deze misleidende informatie goed te praten.
Ik heb overigens wel een beetje te doen met smart innovations, want die hebben zich door opensat laten foppen, maar ze zijn daar wel zelf ingetrapt en hadden beter moeten weten dan de beer zijn huid te verkopen voordat ie geschoten is, ofwel een box als twin tuner te verkopen, zonder je dat ooit hebt zien werken en 100% zeker weet dat het goed komt.
Eindverantwoordelijk is dus wel de importeur + winkelier en niet Opensat. De winkeliers en importeur moeten dan samen maar voor alle officieel gedistribueerde exemplaren een nette oplossing zoeken. Bijvoorbeeld de mainboards van de premiums en elites omruilen voor een mainboard waarmee het wel werkt.
Dit tegen uitsluitend een kleine bijdrage in de portokosten bijvoorbeeld.

Ron


Kijk daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb de mijne in april 2009 gekocht en toen was het een twin tuner dat van die combo is pas later gekomen. En wanneer was die Anga beurs precies dan ?

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weet wel iedereen dat er een nieuwe azbox op de markt gaat komen, want ik denk niet dat er mensen zijn die dit topic kunnen negeren :-) Wil ik nog benadrukken dat met de P+ de goedkoopste en meest uitgebreide multimedia super-twin tuner op de markt wordt gebracht van dit moment?

 

Ik heb de ideale oplossing!

 

Smart Innovations gaat voor de P+ een reëel bedrag vragen, dat zou conform de duurste (1000,-) en goedkoopste (500,-?) theorie en een gemiddelde daarvan 750,- zijn. Vervolgens krijgt iedereen die dat wil 300,- terug voor z'n 'oude' premium en betaalt dus 450,- bij.

 

En om de slagroom op de cake te smeren mogen mensen hun 'oude' premium ook nog eens HOUDEN! gratis! Voor nix!! :D

 

Ohjee... wat zeg ik nu.. zoals het er naar uitziet betalen mensen met deze constructie dan toch nog een paar euro te veel... want de P+ gaat waarschijnlijk minder kosten dan 450,- JIKES!!!

 

Toch maar eens dit voorstel naar Opensat sturen, denk ik volgens mij zijn dan alle problemen uit de wereld?

 

En alweer vraag ik u af, waar gáát het hier nu eigenlijk over!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag het met mij oneens zijn, maar de winkelier is voor de wet eindverantwoordelijk en die moet het weer claimen bij de importeur.

Kan de importeur het bij opensat niet claimen, heeft die pech gehad.

De importeur kan zich niet op overmacht beroepen, want hij had geen zaken moeten verkopen die (nog) niet werken. Datzelfde geldt ook voor de winkelier. Ga je expirimentele hardware als een eindproduct verkopen, moet je ook ook de blaren zitten als het naderhand niet in de haak blijkt te zijn.

De winkelier is in ieder geval juridisch eindverantwoordelijk.

Dat is geen kwestie van mee eens/oneens zijn, dat is gewoon de wet.

Ik ga er vanuit dat al die winkeliers nu ook hun verantwoordelijkheid nemen.

Het bericht hierboven kun je beter gewoon volledig negeren. Het eerste bericht kwam al niet veel zinnigs uit, maar dit tweede bericht gaat helemaal nergens over.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]

De importeur kan zich niet op overmacht beroepen, want hij had geen zaken moeten verkopen die (nog) niet werken.


Nu ik nog door de tranen van het lachen heen kan typen zou ik graag merk en type van één ontvanger die 'klaar' is en gewoon doet wat ie zou moeten doen, zoals beloofd in de specificaties van iemand horen :D

Misschien de pace 500? Die doet precies wat men in 1998 heeft beloofd: beeld geven. Of werkt die misschien ook niet meer met de nieuwe irdeto-kaartjes, ik weet het niet meer, heeft iemand nog zo'n ding?

Canaldigitaal gekeurde ontvangers hoef je niet te noemen want de epg werkt niet, misschien dat de topfield 4000 wel de enige ontvanger is die ik zo kan bedenken die het dichtst bij een perfect werkende ontvanger komt... maarja, als c.d. de pids wijzigd zul je je lijst moeten wissen en hem opnieuw in moeten laden anders doet ie ook niet.. wat blijft er dan over?

Nee, ik kan er geen bedenken, wie biedt!?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen mag verkopen wat hij wil. Als echter naderhand blijkt dat het product niet aan de gewekte verwachtingen voldoet, kan je als winkelier het product omruilen voor iets dat wel aan de verwachting voldoet, of het aanschaf bedrag terug betalen. Dat is simpelweg de Nederlandse wet.

Ofwel als je er voor kiest lucht te verkopen en je naderhand je belofte niet waar kan maken, moet je de gevolgen dragen. Dat is een risico dat deze importeur en zijn winkeliers zelf genomen hebben.

Ik ben er 1 jaar geleden toen deze "beloften" gedaan werden al heel erg kritisch over geweest. Ik koop niets waarvan nog onzeker is dat het doet wat op de doos of in de folder staat. Blijkt het naderhand toch niet te doen wat in de folder stond, breng ik het terug en vraag mijn geld terug. Of dat nu een azbox, een dreambox of een fietsbel is, maakt niet uit.

Voordat je nu nog verder onzinnige en feitelijk onjuiste opmerkingen gaat plaatsen, raad ik je aan consuwijzer.nl maar eens te gaan lezen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overheids website consuwijzer.nl zegt:

 

Uw rechten als een product niet goed is

 

Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. U hebt met de verkoper namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. Wat u mag verwachten van een goed product, hangt af van de volgende dingen:

de prijs; het soort product; het soort winkel; wat de verkoper gezegd heeft over het product; de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking. U kunt aan de fabrikant of aan een deskundige vragen hoelang het product mee kan gaan. Als uw product dan kapot gaat, kunt u bepalen of u dat had kunnen verwachten.

 

Wanneer is een product niet goed?

 

Als het niet compleet is. Als het beschadigd is. Als het kapot is, of het niet goed doet. Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.

 

Wat zijn mijn rechten en plichten?

 

Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

 

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen.

 

Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt.

 

Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt kunnen gebruiken, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen. Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan me ook niet voorstellen dat Smart inovations de boxen als (toekomstig) twin-tuner zou zijn gaan verkopen, als OpenSat ze zou hebben geleverd als single of combobox only! m.a.w. het stinkt daar in portugal bij opensat, en waar rook is is vuur toch?

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Voordat je nu nog verder onzinnige en feitelijk onjuiste opmerkingen gaat plaatsen, raad ik je aan consuwijzer.nl maar eens te gaan lezen.


Er staat geen verwijzing aan wie dit bericht is gericht, maar gezien het bericht staat opgesloten tussen 2 berichten van mij, voel ik me toch iets aangesproken. Mocht deze opmerking aan mij gericht zijn, is het dan te veel gevraagd om te vertellen welke opmerking onzinnig is, dan wel feitelijk onjuist? Zo niet, dan bij deze, ik ben namelijk zeer serieus dus als iemand het idee heeft dat iets onjuist is, dan wel onzinnig, heb ik mij waarschijnlijk niet juist uitgedrukt en dan zou ik graag de kans zien dat te herstellen (vaak wordt het als vorm van fatsoen gezien, dat men in de gelegenheid gesteld moet worden fouten te herstellen, maar dan is het vrijwel noodzakelijk dat beide partijen weten waar het over gaat).
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dus is het een verhaal tussen jouw( de consument ) en hun ( de verkoper/shop ).

 

Al het volgende is tussen verkoper/shop ---> importeur/distrubiteur----> fabrikant.

 

Premium Elite voor mei aangeschaft? Dan zou je dus in je gelijk staan.

 

Na mei aangeschaft? Dan had de verkopende partij je er op moeten wijzen dat het geen twin-tuner was.

 

En daar zit um nou net het probleem, ook de Azbox heeft last van schaduw-import. Dus boxen die niet via Smart-innovations zijn geimporteerd/gedistrubiteerd.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satdokter,

 

Als je gewoon even in de titelbalk van zijn reply kijkt, kun je zien op wie Toxic reageert. Daar is hij normaal gesproken heel precies in. En boven die bewuste reply staat [Re: satdokter]

 

Zijn reactie was dus aan jou gericht en slaat ongetwijfeld op deze uitspraak van jou:

Citaat:
Nu ik nog door de tranen van het lachen heen kan typen zou ik graag merk en type van één ontvanger die 'klaar' is en gewoon doet wat ie zou moeten doen, zoals beloofd in de specificaties van iemand horen

 

Hij zegt alleen dat voor de wet de winkelier verplicht is om een deugdelijk apparaat te leveren. Jij reageert daar dan op met deze vreemde argumentatie die geen steek houdt.

 

Het feit (volgens jou tenminste) dat vrijwel geen enkele fabrikant een "af" product levert, ontslaat geen enkele winkelier van de verplichting om te leveren wat hij belooft. Je kunt je simpelweg niet verschuilen achter anderen die het net zo slecht of nog slechter doen. Daar hebben wij nou eenmaal wetten voor. Gelukkig.

 

Dus deze opmerking van jou mag met recht onzinnig worden genoemd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...