Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten

helemaal mee eens! Als je besluit een box te kopen met beta software weet je dat het de eerste tijd hobbyen word. Dat vind ik ook een uitdaging en dat is denk ik ook wat dit type boxen zo leuk maakt.

 

Wat ik en met mij vele anderen (denk ik) in het verkeerde keelgat schiet is de misleidende communicatie vanuit het verkoopkanaal:

Je een twintuner HD-box verkopen en na een lange tijd gerekt te hebben, als de magazijnen van de leverancier bijna leeg zijn, melden dat het toch eigenlijk geen twintuner is maar een combotuner. Gelukkig is er een oplossing voor slechts € 139, - euro.

 

crazy Krijgen we straks als de software naar alpha status gaat (versie 1.0) ook korting als we deze willen aanschaffen? :D

 

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: chrisch
Origineel bericht van: Satlook
Ja dat mag wel ook want volgens mij is het nog allemaal beta.
We zijn nog steeds ver van versie: 1.0

Ach, onder aan de streep is het beeld top. Daar gaat het om. Het zou alleen zo fijn zijn als opensat de roadmap tot versie 1.0 zou communiceren inclusief planning. Dan zou je tenminste weten waar je aan toe bent... (hint, hint smile )

(ohnee, free the sources now ... :))


Dat zou inderdaad een goed idee zijn! Geeft wat meer vertrouwen vooral in tijden wanneer de updates elkaar niet zo snel opvolgen als de laatste 2 week bijvoorbeeld..

als het maar geen "road (map) to nowhere" wordt :D

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap dat er mensen zijn die teleurgesteld zijn dat niet waargemaakt wordt wat er gezegd is,maar ik ga er van uit dat het goed opgelost wordt

als je de box gekocht hebt als twin kun je toch terug naar de verkoper die kan dan samen met jou naar een oplossing zoeken

en als je de box hebt gekocht als combo heb je een leuke en stabiele box voor een leuke prijs

en het blijft natuurlijk een hobbybox dus laten we het positief blijven bekijken

m.vr.gr.

berenhuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens jongens jongens, wat een enorme storm in een glas water weer zeg!!

 

Ik heb de eer om vanaf één van de allereerste dagen een zéér goed contact te hebben met de importeur en inderdaad is er bij de introductie (aan de hobbyisten!!!) gezegd, dat het een twin tuner apparaat ging worden.

 

Door externe invloeden (hou dit op een ingewikkelde rechtenkwestie) is het niet mogelijk dat de software officieel als twintuner wordt uitgebracht.

 

ZODRA dit bekend werd, heeft de importeur ALLE dealers hiervan op de hoogte gesteld. Sterker nog, tijdens de produkt presentatie van de AZBox in Almere is aan ALLE aanwezige duidelijk verteld dat noch de premium, noch de elite officieel een twintuner zullen worden, maar dat de ontvanger ALTIJD een combo zal zijn en blijven.

 

Nu zijn er natuurlijk dealers in het land die wat moeite hebben om dit soort zaken te begrijpen, dat kan en dat mag. Ook de duitse distributeur heeft moeite met duits en is wat beter met exotische talen dan 'onze' importeur. Dealers die de AZBox als twin tuner hebben verkocht moeten eenvoudig op hun plichten worden gewezen en moeten zorg dragen voor een correcte oplossing van hun 'probleem'.

 

Aangezien men in duitsland tot zéér kort geleden nog steeds brulden dat het twin tuner zou worden, voelt men zich, terecht, verplicht om iets te doen. Zo ze het al niet voelen zijn ze het rechtstechnisch waarschijnlijk zelfs verplicht. Als je een koop sluit met betrekking tot een diesel auto en je krijg er een op benzine zul je als verkoper je fout moeten herstellen, hoe je dat doet is iets dat te maken heeft met redelijkheid en billikheid.

 

Maar let er wel op, dat er uitsluitend een overeenkomst tot stand is gekomen tussen consument (jullie dus) en leverancier (degene bij wie je het apparaat hebt gekocht dus), nooit met de importeur rechtstreeks, want die verkoopt dus niet aan particulieren, zowel hier, als in portugal of duitsland niet.

 

Ik benadruk nogmaals met klem dat de nederlandse importeur slechts kort (ergens eind 2008?) heeft gesteld dat de premium en elite een twintuner zouden worden, daarna heeft men ALTIJD gezegd dat het uiterlijk een combo zou worden.

 

Daarbovenop wil ik nog even kwijt, dat wat mij betreft de nederlandse importeur van de AZBox één van de meest open, realistische en eerlijke distributeurs is die ik ken! Mensen die bij de open dag zijn geweest zullen dit be-amen: er werd meer gesproken over wat de box allemaal NIET zou kunnen, dan wat hij WEL allemaal zou gaan doen. Wie doet dat na? Ik heb hier een topfield 7710 staan, een soort van canaldigitaal 'gekeurd' apparaat, wie in staat is om voor mij de kanalen te sorteren is een grote vent, want dat kán dus gewoon niet en de nederlandse importeur? die verschuilt zich achter canaldigitaal en laat mensen gewoon afsterven met huid en haar. En waar is de importeur van humax? en DGstation? Ga ze maar zoeken, want ze zijn er officieel niet, aangezien koreanen normalerwijze uitsluitend exclusive import garanderen aan iedereen die hun spullen willen kopen.

 

Nee, petje af voor de inzet van de mannen uit het zutphense, maar ook de portugezen zijn goed bezig, want (en wie het daar niet mee eens is is bij deze uitgenodigd om het tegendeel op tafel te gooien) ik heb nog nooit gehoord dat een AZBox gebruiker aan z'n lot wordt overgelaten, ook al heeft men een poolse, parrallel via duitsland geimporteerde AZBox gekocht en gaat 'ie kapot. Heel andere verhalen zijn bekend van andere linux ontvangers die niet met de zuigfles door een lokale vertegenwoordiger naar nederland zijn gehaald.

 

En om af te sluiten nog een paar kleine gewetensvraagjes... De hoogste prijs ooit betaald voor een premium is 379,- incl. btw. Welke ontvanger kan daar tegenop? Clarktech (combo) 350,-, inverto scena 5(1sat) 350,-, alleen de mvision hd200 is met ca. 200,- de enige ontvanger die daar iets in kan betekenen, maar dan heb je ook wel een iets ander caliber ontvanger.

 

En als de premium+ voor onder de 500,- wordt verkocht, welke ontvangers zijn dan concurerend? de vantage 8000 is de goedkoopste voor ca. 600,-! of de dm8000 met een adviesprijs van bijna 1000,-? De dgstation/ipbox twin van ca. 700? Topfield 7700/7710 van ca. 600,-?

 

Ik zou bijna zeggen zet de premium in de slaapkamer of in de kinderkamer en zet er een p+ bij in de huiskamer, ben je nog steeds dik onder de 1000,- kwijt en kun je bijna oneindig veel programma's opnemen en 2 tegelijkertijd kijken...

 

Waar hebben we het eigenlijk over? :-)

 

Het zou pas echt lastig worden als de ontvanger DSB-Box was genoemd ipv AZBOX :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satdokter

 

Jij hebt de beker, beste verhaal tot nu toe.

Met 1 aanmerking.

 

De "eerste" presentatie waarbij ik aanwezig was werd de Elite voorgesteld als single tuner. (was overigens niet in Almere)

 

Voor de rest klopt je verhaal 100%

Ik zie daarom persoonlijk ook uit naar de + versie

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prachtig marketingtechnisch goed verantwoord verhaal. En dat van iemand met één heel bericht op zijn naam wink

Valt wel nog even op te merken dat de importeur op deze site zelf verkondigde dat er in juni een twintuner software versie zou komen en dat op de website van de azbox zelf wel degelijk twin tuner (2 x DVB-S2) gestaan heeft en dat ook vrijwel alle dealers zowel op hun site als in hun marketingcampagnes op diverse fora (waaronder hier op sat4all, maar ook op een Belgische clone) verkondigden dat er in juni een final release zou komen die twee DVB-S2 tuners ondersteund en er rond die tijd ook losse DVB-S2 tuners te koop zouden zijn.

Mooi verhaal of niet, dat zijn feiten die niemand kan ontkennen. De Nederlandse importeur leest overal zeer regelmatig mee. Wat heeft hij dan bijvoorbeeld hier op Sat4all of de Belgische clone gedaan om deze "geruchten" te ontkrachten? Niets. In ieder geval niet hier op sat4all, terwijl hij hier wel lid is en meermaals hier geschreven heeft als het hem zo uit kwam.

Laat de importeur voor deze klanten dan netjes een kostenloze oplossing zoeken, dat is het namelijk niet langer alleen een mooi verhaal, maar ook een mooie daad!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een handelaar die 2 april 2009 zelf ook nog steeds stug bleef beweren dat het een twin tuner zou zijn: wink

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1656207/Re_Azbox_HD_Premium_Gebruiker

 

Citaat:

D_liver

Sat4all Fan

 

De Elite zal straks ook gaan werken met 2 tuners.

Er komt maar 1 fw uit voor zowel de Premium als voor de Elite.

Leuke is dat het RAM geheugen gewoon uit te breiden is dmv het vervangen van de dom module ( max 4gb ).

 

Dan heb je ff wat ruimte over

 

Voordelen Premium:

 

interne hd ondersteuning

wlan aan boord

AB is multifunctioneel ( al denk k dat die ab ook op de elite zal werken NIET GETEST door mij ).

 

En idd gezien de beta fw draait de box al best goed op zowel mbox-mgcamd-newcs en incubus, ook de multicas 157b herkend de nieuwe seca kaart van C+ en werkt er goed mee ook de updates.

_________________________

Wave T55 - 28,2E-23,5E-19,2E-13E-9E-7E-5E-1W-5W ( nu 16E nog ;-) )

 

En een importeur die op dit forum dit soort foute uitlatingen nooit heeft tegengesproken en wel degelijk heeft beweerd dat deze box met twee tuners zou gaan werken in juni 2009!

 

Ik kan hier met name erg pissig over worden omdat ik van een aantal lui nogal wat extreem brutaal tegengas kreeg en behoorlijk beledigd ben omdat ik DURFDE te beweren dat een axbox twin tuner pas echt een twin tuner is als dit daadwerkelijk ook werkt en ik fabeltjes niet geloof. Eerst zien dan geloven schreef ik toen letterlijk en werd daarna keihard door een aantal personen volledig onterecht afgemaakt.

 

Wie had er nu gelijk?

 

Ron

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was anders wel volstrekt duidelijk dat het hier om twee DVB-S2 tuners ging.

Lees anders dit topic ook nog even door.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1668294/Re_Azbox_HD_Premium_Gebruiker

Daar zie je meer onwaarheden en ook dat ik nogal afgemat werd omdat ik kritisch was over twin tuner DVB-s2 ondersteuning.

Ik kreeg commentaar omdat ik geen azbox wilde kopen op basis van mooie beloften en eerst wel eens wilde zien dat het echt zou gaan werken......

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...