Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: wian
Met het snelle kabelinternet hebben steeds meer mensen kabel + sat.

Maar het is met de AZbox niet mogelijk om een satkanaal te kijken en kabel opnemen of andersom.

Ben benieuwd hoeveel abonnees CD heeft verloren, nu de kabelaars steeds meer HD kanalen in het standaard pakket stoppen en goedkope alles-in-1 pakketten en snel internet aanbieden, maar dat is weer een heel ander topic.


Lees je nou echt niet wat bliksem schrijft?

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb hier ook een elite versie en heb hem wel degelijk als vervanger/opvolger van mijn DM 7025 (twin S-tuner) gekocht. mad

Ik vind dit gewoon oplichting van de eerlijke burger die te goeder trouw op de spec's van de fabrikant en distributeur/leverancier afgaat. Er is continue geroepen dat de extra insteektuners er kwa levering aan zaten te komen, zelfs in de zomer toen als eerste de c en t tuners leverbaar waren, niet gehoort dat de 2e S-tuner er niet in zat. En nu is ineens al een + versie zo goed als op de markt. Ze maken mij niet wijs dat ze niet al een poos weten dat ze een fikse blunder gemaakt hebben! En de schade gewoon lekker op de eindgebruiker afwentelen...

 

Nog maar afwachten of we uberhaupt onze elite versie wel kunnen "inruilen" want daar heb ik nog niets over gehoord.

 

Ben benieuwd wanneer we wat van Smart Inovations horen...

wink

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net als jij, teleurgesteld als ik de huidige AZbox Premium vergelijk met de verwachting die ik had toen ik 'm kocht.

 

Toen ik de box kocht waren mijn belangrijkste wensen:

 

- twintuner HD

- snel zappen

- CCcam client/server

 

Iedereen weet wat de huidige stand van zaken is. Toch vind ik nog steeds dat de box het leuk doet, dat er steeds verbeteringen komen.

Dat ik zou willen dat het sneller ging? Ja! Rupsje nooit genoeg toch! smile

Dat ik zo vergevingsgezind ben komt misschien door de lage prijs en dat het mijn eerste HD ontvanger is.

 

Als de Premium+ komt wil ik die zeker hebben. Mijn wensenlijstje zal misschien nog wat geduld moeten hebben, maar stom hè, ik vind het gewoon leuk.

 

Objectief gezien zal ik veel klagers gelijk geven, want ik ken ook de gebreken van de hard- en software.

Subjectief bekeken moet ik zeggen dat een groot deel van de lol juist komt omdat ik weer een hobby box heb.

M'n Topfield (om zomaar even een naam te noemen) gaat daarom voorlopig nog steeds niet de kamer uit.

 

Een Premium+ komt er bij mij direct in huis als die leverbaar is, ik ben daar erg benieuwd naar.

Voor mijn huidige box is dan in huis ook nog een goede plek beschikbaar, voor m'n huidige huiskamer box denk ik niet.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De elite heeft altijd in de schaduw gestaan van de Premium en ook wel begrijpelijk denk ik. (minder op te verdienen)

Hij is mij verkocht als zijnde een premium zonder ingebouwde Harddisk mogelijk maar met de voeding daarentegen in de behuizing. Vormgeving daarop aangepast maar voor de rest identiek.

 

Maar goed ik wacht af: Verwacht dat de Nederlandse distibiteur op zijn minst ook zijn verantwoordelijkheid neemt.....

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thisone
De elite heeft altijd in de schaduw gestaan van de Premium en ook wel begrijpelijk denk ik. (minder op te verdienen)
Hij is mij verkocht als zijnde een premium zonder ingebouwde Harddisk mogelijk maar met de voeding daarentegen in de behuizing. Vormgeving daarop aangepast maar voor de rest identiek.

Maar goed ik wacht af: Verwacht dat de Nederlandse distibiteur op zijn minst ook zijn verantwoordelijkheid neemt.....


Dan heeft de shop je verkeerd voorgelicht, de Elite is nooit omschreven als dual/twin/combo receiver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
combo gaat werken al duurt het mij iets te lang

Hoe weet je dat? Nu ik deze berichtgeving lees, ben ik het een beetje kwijt. Ik vind het teleurstellend dat Opensat alle "twin-tuner" kopers met het oog op 2xDVB-S2 "dwingt" tot het kopen van een Premium+.

Waarom vind ik jouw mededeling dus belangrijk? Het tegelijkertijd kunnen kijken van sat en opnemen van de kabel en visa versa is voor mij de allerbelangrijkste feature.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Dan heeft de shop je verkeerd voorgelicht, de Elite is nooit omschreven als dual/twin/combo receiver

Meerdere shops hebben deze box aangeboden als "de premium zonder wifi en HD inbouwmogelijkheid". Maar verder dus dezelfde features als de premium.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik hem gekocht hebben (als opvolger voor mijn SD twin tuner) als er mee geadverteerd zou worden dat het een single tuner of een combo tuner zou zijn geweest? Denk het niet wink

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het verstandig is, zoals Bliksem ook al aangaf, geen overhaaste beslissingen te nemen.

 

De omruilactie is een initiatief van Impex-Sat, niet van OpenSat.

 

Sowieso is het verstandig eerst te wachten op wat ervaringen met het nieuwe + model, maar ook af te wachten wat er nog in t vat zit voor de huidige modellen.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet voorstellen dat er iemand is die reeds een azbox heeft, een nieuwe aanschaft of dat een bezitter 129 euro aftikt voor een ontvanger.

 

Hopelijk worden ze eens wakker en komt er snel fatsoenlijke FW. Ik was lange tijd een 'believer' maar begin nu toch wel erg sceptisch te worden tav Opensat. Mijn advies is in ieder geval: blijf van alles af wat OpenSat aanbiedt en geloof niets van wat ze zeggen tot je het zelf waargenomen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@caddy:

 

Ik ben het in grote lijnen met je eens hoor. Ik heb aan de AZBox een prima stabiele ontvanger, die in grote lijnen doet wat ie moet doen. De firmware updates komen nog steeds regelmatig, en voor de meeste vervelende problemen zal wel een soort oplossing komen.

 

Waar de actuele onrust over gaat is natuurlijk met name het feit dat er nu aangegeven is dat de receiver zoals deze verkocht is, geen twin-tuner ondersteuning zal gaan bieden.

Dat is natuurlijk best een desillusie voor een boel mensen.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De firmware updates komen nog steeds regelmatig


Ja dat mag wel ook want volgens mij is het nog allemaal beta.
We zijn nog steeds ver van versie: 1.0

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Ja dat mag wel ook want volgens mij is het nog allemaal beta.
We zijn nog steeds ver van versie: 1.0

Ach, onder aan de streep is het beeld top. Daar gaat het om. Het zou alleen zo fijn zijn als opensat de roadmap tot versie 1.0 zou communiceren inclusief planning. Dan zou je tenminste weten waar je aan toe bent... (hint, hint smile )

(ohnee, free the sources now ... :))

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even contact gehad met de importeur, onderstaand zijn reactie.

 

[citaat]

 

Beste Martie,

 

Wij zijn ook volledig verrast en op dit moment proberen wij van Opensat meer duidelijkheid te krijgen. Zodra ik meer weet zal ik contact met u zoeken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Herbert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...