Ga naar inhoud


'Te veel reclame werkt averechts'


Amager95

Aanbevolen berichten

TV-kijkers krijgen zoveel reclame voor hun kiezen, dat de boodschap soms amper nog overkomt. Dat moet anders, zegt brancheorganisatie VEA in de kranten van de GPD.

 

Het gaat van kwaad tot erger, zegt een expert. Mensen zappen steeds vaker weg bij reclame. Maar omdat de spots door een bepaald aantal mensen gezien moeten worden, zijn er meer herhalingen, met nog meer ergernis tot gevolg.

 

Mensen storen zich overigens ook flink aan de soms eindeloos herhaalde promo's voor bepaalde programma's, met name op commerciële zenders.

 

© ANP

 

+ RTL

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Mensen zappen steeds vaker weg bij reclame.

Ik zap al niets meer weg: beter nog, ik kijk al helemaal niet meer.
Tenminste niet naar die commerciele rotzooi waar je ook nog voor betalen moet via dvb-t.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 to 5x reclame in een film vind ik wel wat vaak, zo vaak moet zelfs ik niet pissen of bouten

ik vind het soms wel handig, ff sanitaire stop, roken, vreten en drinken scoren, telefoontje plegen.

 

dat ze daar nu al achter komen dat reclame's niet werken, zozo, snel hoor

 

en die promo's, inderdaad, zit je niet op te wachten die knijter van Joling door je beeld, gadverdegadver.

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar reclame is niet alleen bij de commerciele omroep, maar ook bij de publieke omroep - die ik sponser via de belastingen - en zelfs veelvuldig. Net zoals promo's voor programma's wat straks, morgen of overmorgen komt.

 

Je kan gewoon niet alles opnemen. Irritant zijn de aankondigingen van nieuwsprogramma's zoals NOVA. Net voor het journaal, net na het journaal, en dan na de ster de aankondigingen wat er vanavond in NOVA komt. Ze denken volgens mij dat de kijker seniel is geworden en een uiterst korstondig geheugen heeft en alles snel vergeet. Ik vind het beledigend en kwaliteitsverlagend van de programmering bij de (publieke) omroep.

 

De commerciele omroepen kunnen mij gestolen worden, maar de publieke....

Zelfs midden in de nacht is er nog reclame en denken ze nog dat je kijkt naar de reclame. Nee dus, dan kijkt ik wel naar de Duitse televisie, hebben zelfs nog "verse" nieuwsuitzendingen.

Voor mij is de publieke omroep duidelijk visieloze rotzooi aan het worden. Dit onderzoek blijkt dat mijn gevoel ook te bevestigen. In ieder geval al dat er teveel reclame is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
4 to 5x reclame in een film vind ik wel wat vaak, zo vaak moet zelfs ik niet pissen of bouten . . .merDe


Reclame is goed voor de blaas, deze wordt dan regelmatig ontspannen.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ergernis is zo groot geworden dat ik bepaalde merken

NIET koop.( ja ik doe de boodschappen). Bovendien zitten ze in die reclames nog keihard te liegen ook.

B.v. de reclame voor een vlekkenwasmiddel. Pizza en andere vlekken verdwijnen als bij toverslag. Maar als je oplet zie je gedurende een halve seconde, onder in beeld, met kleine lettertjes de tekst:

Na 6 uur inweken.

 

Boycotten die rotzooi !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Van mij mogen ze de erotische reclames voor 0900 nummers 's nachts wel weglaten.
Laatst was oma 60 er nog op,topless helaas cry
Als je dan net wakker bent,en naar je werk gaat is dat niet echt fijn...


Dat kan ik me voorstellen. Met een strakke plasser op de fiets is niet alles.
Of begrijp ik je verkeerd ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pestvogel
Origineel bericht van: Gerard 76
Van mij mogen ze de erotische reclames voor 0900 nummers 's nachts wel weglaten.
Laatst was oma 60 er nog op,topless helaas cry
Als je dan net wakker bent,en naar je werk gaat is dat niet echt fijn...


Dat kan ik me voorstellen. Met een strakke plasser op de fiets is niet alles.
Of begrijp ik je verkeerd ?


Krijg jij van een topless oma van 60 jaar een erectie?
Smaken verschillen crywink


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...