Ga naar inhoud


[Satelliet] Foxlife vervangt Schlager-TV bij CDS


Gast Paullo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: spongebob
hier ook. Hoop alleen dat FoxLife snel ook op reguliere uren kan uitzenden.


Oranje TV opdoeken?


Dat hoop ik niet. TV Oranje is nu juist een origineel station.
Beter dan al die tmf's en mtv's. Die mogen per morgen stoppen wat mij betreft.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sluit ik me bij aan de TMF & de teveel MTV zenders mogen per direct weg 2 zijn wel genoeg en 1 VH1 zender.

 

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: spongebob
hier ook. Hoop alleen dat FoxLife snel ook op reguliere uren kan uitzenden.

 

Oranje TV opdoeken?

 

Dat hoop ik niet. TV Oranje is nu juist een origineel station.

Beter dan al die tmf's en mtv's. Die mogen per morgen stoppen wat mij betreft.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze weg halen bij CDs die MTV zenders maar reken maarniet op vervangende zenders.

MTV zend die zender via hun zelf gehuurde transponders uiten geven de zenders door aan meerdere providers.

Mooi dat ze ook beschikbaar zijn voor nederland en vlaanderen.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
Je kan ze weg halen bij CDs die MTV zenders maar reken maarniet op vervangende zenders.
MTV zend die zender via hun zelf gehuurde transponders uiten geven de zenders door aan meerdere providers.
Mooi dat ze ook beschikbaar zijn voor nederland en vlaanderen.


Dat klopt ook wel. Waarom zendt TMF trouwens niet anamorph breedbeeld uit? Zelfde geldt voor Nickelodeon. Dat ziet er niet uit op mijn HD ontvanger.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher

Dat klopt ook wel. Waarom zendt TMF trouwens niet anamorph breedbeeld uit? Zelfde geldt voor Nickelodeon. Dat ziet er niet uit op mijn HD ontvanger.

Dat schijnt heel-erg-moeilijk te zijn (cynisme...)

Bij Discovery (science en lifestyle) maken ze er helemaal een potje van. Daar gaan ze eerst hun 16:9 materiaal van zwarte balken onder en boven voorzien, want iemand denkt dat ze 4:3 uitzenden. Ergens verderop in het proces denkt er weer iemand dat ze 16:9 uitzenden en dus plakken ze er ook nog eens links en rechts zwarte balken tegenaan. En dan op het allerlaatste moment wordt ook nog de ondertiteling in het beeld gebrand, uiteraard dwars door de zwarte balken heen.

Eindresultaat: je houdt een beeld over van postzegelformaat, zeker de helft van de resolutie wordt verkwanseld aan zwarte balken, effectief zouden ze net zo goed in 352x288 kunnen uitzenden, scheelt weer ruimte op de transponder.

En als nou de ondertiteling ietsje hoger zou zitten OF niet ingebrand, dan zou je nog kunnen inzoomen. Het beeld wordt er niet beter van, maar je bent dan wel die irritante balken kwijt.

Kortom: ze hebben het voor elkaar gekregen de combinatie uit te zoeken / implementeren van ALLE slechtste opties. Ik denk regelmatig dat de techneuten bij de CDS prutsers zijn, maar die van Discovery spannen de kroon.

Hebben ze overigens bij CDS nog wel techneuten? Ik heb een zeer sterk vermoeden dat ze, net als bij KPN twintig jaar geleden, alle techneuten eruitgegooid hebben ("want die kosten immers alleen maar geld") en daarvoor marketeers in dienst hebben genomen ("want die brengen geld op"). Recent nieuws van CDS lijkt mijn angstige vermoeden te bevestigen...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...