Ga naar inhoud


scarlet sagem 3464 port forward problemen


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

gisteren is een technieker van Scarlet mijn Scarlet box komen vervangen door een Sagem f@st 3464 VDSL2 modem, blijkbaar ook bekend als een Belgacom B-Box2. Blijkt uiteraard dat hij daarmee heel mijn netwerk om zeep geholpen heeft (verkeerde ip, dns en dhcp instellingen) maar dat kon ik dan wel terug herstellen.

wat ik echter NIET aan de praat krijg zijn is port forwarding van dat ding. Ik ben er intussen achter dat dit via "advanced > lan servers" moet gebeuren, maar hoewel ik hier de juiste poorten, protocols en lokale ip adressen heb ingevuld weigert de sagem om die poorten correct naar die ip's door te sturen. Het gevolg is dat mijn ftp server niet meer te bereiken is, en dat ik vanuit het internet geen toegang meer heb tot mijn dreambox en popcorn.

ik heb ook geprobeerd om die modem in "bridge" te zetten zodat ik er mijn eigen router kan achterzetten (wat ik ook met de scarlet box gedaan had) maar dat lijkt ook langs geen kant te werken.

de firewall van de sagem staat op "minimaal" (volledig afzetten kan blijkbaar niet), heb mijn eigen router al als DMZ aangeduid, niks lijkt te helpen. In het security log vind ik wel een aantal lijnen terug met de text "missing NAT address" maar wàààààr zit die NAT dan ?

via de verborgen setup, te bereiken via het "javascript:mimic_button('navigator: 730..')" commando heb ik ook al één en ander kunnen isntellen, waaronder de DDNS functie, maar als ik die port forwarding niet geregeld krijg dan vliegt het hele boeltje de vuilbak in.

heeft er iemand al ervarin met het instellen van port forwards op de b-box2 ? Wat zie ik over het hoofd ? suggesties ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


deze ook al gelezen?

 

ik zag de tip

e-service pootblokkering opheffen

en

"advanced > lan servers"

maar dan moeten die interne ipnummers wel vaste ip nummers zijn en niet via dhcp "uitgeleast" worden

 

kijk ook eens naar welke poorten je wilt gebruiken

want standaard zijn er enkele dicht wegens hackergevaar.

 

ciao

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jup, had ik al gelezen, maar dat gaat over de poorten 23 en 80 (dacht ik). ik gebruik de poorten 20,21,90>99 en nog een paar > 5000, dus ik dacht niet dat dat er iets mee te maken had.

overigens hebben al mijn netwerkcomponenten een vast ip adres, dus dat kan ook al niet mislukken.

ik hoop dat ik niet naar de technische dienst van Scarlet moet bellen want a) ik heb geen zin om uren aan het lijntje gehouden te worden B) die kerels zijn toch te stom om dood te doen en c) ge krijgt van die mannen toch alleen maar standaardantwoorden terug als 'reboot uwen router eens'.

en die e-service is er enkel voor Belgacom klanten dacht ik, geen slecht idee trouwens, zal eens in "my scarlet" gaan rondneuzen of ik hierover iets terugvind.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles geprobeerd - niks werkt. ik weet niet veel af van vdsl en adsl maar ik heb een vraag :

stel dat ik het binnenkomende telefoonsignaal split, en ik stuur het ene deel vaar de scarlet box voor het VOIP gedeelte, en het andere deel naar een "standaard" ADSL2+ router/modem, zou dit werken ?

ik zou in de scarlet box dus het ADSL/PPoE gedeelte uitschakelen, en hiervoor gewoon dit via die andere router/modem laten afhandelen - hiermee zou mijn probleem waarschijnlijk ook opgelost zijn

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal niet gaan vrees ik,er kan maar één modem aan één vdsl (adsl) lijn hangen.ik weet niet of je het over de belgische of de nederlandse scarlet heeft,maar als het over de belgische scarlet is,dan hou ik ook mijn hart vast.Er komt de 17de een technieker van scarlet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

belgische mad

en dienen tiep heeft de oude scarlet box natuurlijk meegenomen, anders had ik die in een wip teruggezet. Heb die vdsl brol toch niet nodig ....... zucht.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jean-Claude,

 

'k Had ook een BBox Sagem F@st3464 en kun je dit eens proberen:

 

-http://192.168.1.1,

-klik op Advanced settings,in dit menu op Lan Servers,

-in het vakje Action klik op het Icoontje "New Entry",

 

Een nieuw venster zal zich openen en normaal moet je de ports kunnen forwarden.

Hopelijk lukt het je.Veel Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jong jong, heb ik zeker al 20x geprobeerd.

snap het niet, als ik zo rondlees op het net dan zou het moeten werken dus waarom wil dat gvd gvd niet bij mij werken. Als ik naar "mijn scarlet" ga kijken dan zie ik dat mijn lijn nog steeds niet op vdsl is overgezet - dat kan er toch niks mee te maken hebben ?

afijn, we zoeken verder, heb een leuke link gevonden op portforwarding.com die we eens gaan uitproberen, maar begin toch meer en meer te denken dat het NIET aan de modem ligt.....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je dat zien bij mijn scarlet shocked ik heb hier een flut philips adsl2+ modem aangesloten,en ik kan zien dat ik 12 Mbps binnenkrijg,en als ik een speedtest doe,dan haal ik +/- 10.

enfin,als ik de 17de dezelfde krijg,hoop ik dat ik je eventueel kan helpen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben overgeschakeld van adsl naar vdsl2 , moest dezelfde modem verplicht aankopen, mijn internetverbinding bleef wel altijd actief maar toch kon ik na een tijd geen sites meer openen. Ik moest dan de modem resetten, gemiddeld om de 8 uur. verschrikkelijk. Ik heb dan maar mijn oude router terug bovengehaald en de sagem modem/router gebridged. Dit doe je door wan ppoe uit te schakelen. Nu werkt deze wel dure modem/router (139€) enkel als modem bij mij en internet werkt prima. Portforwarding doe ik in de oude router. Ik heb nog wel een bijkomend probleem, ik kan blijkbaar geen vast ip meer geven aan mijn dreambox of pc's. Omdat mijn dreambox altijd online staat verandert dit ip adres niet en blijft mijn portforwarding geldig.

 

Docydoc

Docydoc 2 x DM800, multitenne, wavefrontier T90, Triax 110, htpc + beamer,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, het is dan toch gelukt. Omdat niks leek te werken heb ik een "factory reset" uitgevoerd en hierna zo weinig mogelijk gegevens ingebracht en de PPoE gedesaktiveerd. Mijn gewone router er aangehangen en kijk, die kreeg onmiddelijk verbinding met de provider.

Alles gaat weer via mijn router en dat werkt perfect.

oef.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Claude,hoe sluit je je router aan op je Sagem?Gebeurt dit via een poortuitgang van de Sagem en gewoon poortingang van je router?Hoe heb je na fabrieksinstelling uw Sagem geconfigureerd.Nu Scarlet Belgacom-TV doorgeeft en hun doawnloadlimiet veranderd is naar 100Gb denk ik van over te schakelen.'k Kan gewoon mijn Sagemmodem opnieuw gebruiken.Dank voor antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

awel, eigenlijk was het nog vrij simpel, had het trouwens al een paar keer geprobeerd maar elke keer mislukte het :

in de b-box2 "advanced setting > netwerk interfaces" staan er 3 items : LAN bridge, VOIP en WAN PPoE. Die derde desaktiveer je via de "disable" knop - je bent nu je internetverbinding kwijt.

hierna heb ik mijn gewone router aangesloten via zijn WAN poort op de LAN poort van de b-box2. Bij het herstarten van de gewone router maakt die nu verbinding met mijn internet provider via de LAN van de b-box2. belangrijk : mijn gewone router is dus géén ADSL modem maar een model dat via een aparte modem (hier de b-box2) kan inloggen op het internet, via een WAN poort.

waarom het eerst niet wou werken weet ik niet, maar aangezien het na een "fabrieksinstelling reset" wél werkt ga ik er van uit dat er toch één of andere instelling nog verkeerd stond. Overigens, als je ziet hoeveel "verborgen menu's en opties" die b-box2 heeft dan sta ik niet eens verwonderd hierover.

en de meeste menu's en opties zijn dan nog ZOOOOO onduidelijk en verwarrend.

nu ja, hopelijk ben je hier iets mee .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...