Jump to content


Grote problemen bij nieuwe Sprinter


Amager95

Recommended Posts

116 Teletekst za 05 dec

***************************************

Grote problemen bij nieuwe Sprinter

 

***************************************

` De NS heeft grote problemen bij de

invoering van de nieuwe Sprinter.De

Sprinter is de eerste trein bij de NS

die volledig door de computer wordt

bestuurd,maar door storingen komt de

trein geregeld tot stilstand.

 

Het duurt dan vijf tot tien minuten

voordat hij weer kan rijden.Voor de NS

is dat onacceptabel.Er hadden al dertig

nieuwe Sprinters moeten rondrijden,maar

door de technische problemen zijn dat

er pas zes,en die worden ook nog eens

heel beperkt ingezet.

 

De NS heeft honderd nieuwe treinen

besteld bij Siemens en Bombardier;een

investering van 650 miljoen euro.

***************************************

volgende nieuws weer&verkeer sport

 

 

ik ben benieuwd of Siemens en Bombardier al een software update klaar heeft staan voor de NS laugh

het lijkt net op een nieuwe receiver sick

Link to comment
Share on other sites


  • Moderator

Citaat:
De

Sprinter is de eerste trein bij de NS

die volledig door de computer wordt

bestuurd,

 

CTRL-ALT-DEL smile

 

Hebben ze zeker vista op die treinen gezet.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Mmm..,

Mijn zakelijke ervaringen met de NS zijn, dat ze altijd tal van aanpassingen bedingen in een goed ontwerp waarna ze tegen dit soort problemen aanlopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to comment
Share on other sites

Tja,...

Toch zal het uiteindelijk wel goed komen.

Bombardier maakt goede treinen, die er vaak ook nog eens heel mooi uitzien.

Neem bijvoorbeeld de Zefiro, als je op afbeeldingen Googlet, dan zie je wat ze kunnen maken.

In 2012 worden deze treinen aan China geleverd.

Er komt een nachtuitvoering met couchettes, die s`nachts passagiers met 250 km/p.u. gaat vervoeren op de lange afstanden.

Tevens komt er een daguitvoering zonder couchettes, die de reistijd tussen Beijing en Shanghai tot slechts 6 uur zal gaan beperken!

Snelheid tot 380 km/p.u.!

We hebben het dan wel over de afstand Amsterdam-Barcelona!

De ICE van Siemens heeft ook de nodige aanloopproblemen gehad, maar de ICE rijdt al weer heel wat jaren rond.

Zelfs in Spanje worden ze gebruikt tussen Barcelona en Madrid.

En sinds 1 augustus vorig jaar ook tussen Beijing en Tianmen.

Wat ik wel een misser vind is de V250, de trein die in de toekomst via de HSL naar Antwerpen en Brussel moet gaan rijden.

Die trein ziet er zo lelijk uit!

De Fiat Multipla onder de treinen!

De nieuwe NS Sprinter ziet er dan toch heel wat beter uit, en zodra ze op "Windows 7" zijn overgestapt........

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link to comment
Share on other sites

Ja wat een nieuws in Juni is de levering van de sprinters al stopgezet om de de leverancier tijd te geven om de problemen op te lossen.

 

Sinds September rijden de sprinters weer probleemloos rond Gouda.

De kinderziektes lijken er nu vrijwel uit te zijn, maar we moeten nog beslissen wanneer we de leveringen van de rest van de treinen hervatten, aldus de woordvoerder van de NS.

Maar we lopen nu wel een halfjaar achter op het leveringsschema stelt de NS.

Het gaat om een order van 650 miljoen euro. laugh

 

Bron: stukje uit de krant het AD overgetypt.

Link to comment
Share on other sites

Bombardier maakt wel goeie treinen en na aflevering blijven ze

nog jaren voor garantie en verdere veranderingen.

Is het nu voor een wc van de nieuwste dubbeldekker , of

de nieuwste beveiliging systeem.

Er lopen bij ons al jaren Duitsers , Fransen en weet ik veel

waar ze allemaal wegkomen.

 

Alles word gebouwd op veiligheid !!

Gaat er een deur te langzaam dicht , krijgt de machinist

een melding via het centrale computer systeem .

Een grapje van een reiziger , die moest zijn voet er even tussen zetten .

 

Aangetrokken noodrem , melding , maar ook direct erbij Waar

 

Storing in de wc , weer een melding , weer een reiziger die

een wegwerpluier , aansteker , onderbroek , golfbal , enz

kwijt moest .

 

Zo zijn er veel voorbeelden te bedenken , dat een reiziger

de boel om de zeep helpt.

 

 

Matchless

Hebben ze zeker vista op die treinen gezet.

De diagnose van de nieuwe dubbeldekkers draait onder W 98.

 

 

ceesv

Mijn zakelijke ervaringen met de NS zijn, dat ze altijd tal van aanpassingen bedingen in een goed ontwerp waarna ze tegen dit soort problemen aanlopen.

Aanpassingen zijn ook nodig , ze worden gebouwd in

Duitsland met de Duitse veiligheid eisen.

 

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.