Ga naar inhoud


Wandcontactdoos inbouw met RJ-45 en F connector


Nuci

Aanbevolen berichten

Hi,

Geen idee waar ik dit bericht anders moet posten.

 

Weet iemand of er ergens een inbouw wandcontactdoos (zo'n aansluitpunt in je muur) te koop is voor zowel RJ-45 (ethernet) En een F-connector (satelliet)?

 

thnx

 

DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM

Link naar reactie
Delen op andere sites


Knap!

 

Mag je mij vertellen welke bouwmarkt, want ook ik ben ze nog niet tegengekomen.

 

Ook ik ben hier naar op zoek, mijn oplossing zou zijn:

Koop een WCD waar een rj-45 op zit. Boor daar een gaatje in waar je een koppelplugje voor F-connector monteert. Hier kun je dan aan de achterkant de coax met f-connector opdraaien.

Zo heb je in 1 WCD een rj-45 en F-connector aansluiting.

 

Gr,

Adriaan

Dreambox 800S, 500 GB, Dreambox 7000S, Dreambox 500S, Wave Frontier 55, multiswitch 9/8, Diseqc 4/1, 28,5/23,5/19,2/13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor inbouw kan je altijd naar bticino gaan, dat is een modulair systeem.

tv/sat is 2 modules, rj45 is 1 module er zijn inbouwpotjes en houders voor 3 modules.

Dan kan je nog kiezen naargelang je wil uitgeven welk design je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan toch naar Italiaans "design" wilt gaan, ga dan naar Vimar. Stukken beter kwalitatief, en in kleine hoeveelheden maar een klein beetje duurder.

Op mijn werk heb ik beide merken in gebruik en ik verkies Vimar boven Bticino.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht leuk om even te vertellen hoe ik eea heb opgelost.

 

Via 'Multimedia Anschlussdose' en Google heb ik bij onze oosterburen (voor zover ik weet in NL niet te krijgen) drie multimedia inbouw/opbouw dozen besteld. Inclusief verzendkosten, 12 euro per doos.

Bij aankomst bleek echter dat de snelheid van de RJ-45 bepert was tot 10mbit/s; er waren namelijk maar vier draden (2 twisted pairs) beschikbaar gesoldeerd voor de RJ-45 connector. Door de tijd die ik inmiddels in het vooronderzoek had gestoken was ik hier best wat teleurgesteld in...De bedoeling was namelijk om DVD's vanaf een andere source over dit draadje gaan pompen laugh

 

Daarom heb ik de soldeerbout opgepakt (en deze direct weer afgegeven aan iemand die daar veel handiger mee is, many thanks dude!). Vervolgens de soldeerpunten van de telefoonconnector verbonden met de aansluitpunten van RJ-45. De foto die dit fraaie stukje werk mooi had moeten illustreren, was helaas wazig.

 

 

DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...