Ga naar inhoud


Hoax of niet? bericht over centrale vergrendeling van de auto


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

dat komt inderdaat ook voor.

ik heb een keer gehad op een industrieterijn aan de voorkant van het gebouw werkte de a.b. goed en even de hoek om,

doet de afstandbediening het niet.

mogelijk teveel stoorzenders zoals gsm masten en c2000 en mogelijk nog andere van de diverse bedrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Citaat:
Ik heb wel ooit gehoord dat er potentiele autodieven op een parkeerplaats staan met een sterke "zender" die het signaal van de afstandbediening blokkeert/wegdrukt. Als iemand dan zijn auto parkeert en laconiek wegloopt en pas na enkele meters op het knopje van de afstandbediening drukt om de deur te sluiten wordt het signaal geblokkeerd. De eigenaar heeft dat dan niet in de gaten omdat het normaal altijd vanaf een flinke afstand werkt.

Onwetend laat de bestuurder zijn auto open achter op een parkeerplaats.

 

Ik moet zeggen dat ik hier wel iets bij kan voorstellen.

Gemak dient de mens en we vinden het voortaan zo vanzelfsprekend dat het werkt, dat het niet meer controleren of het daadwerkelijk nog allemaal functioneert.

 

Daar hoef je je niets bij voor te stellen want het gebeurt regelmatig dat auto's zo gestolen worden.

 

op de duitse tv hebben ze een tijdje terug zo'n docu erover gehad.

 

Peperdure auto's werden zo gestolen en de eigenaren kwamen hierdoor in grote problemen.

Werden de auto's terug gevonden dan waren er geen tekenen van inbraak. De verzekering gaat dan uit van oplichting door de eigenaar.

 

Dat het werkt is niet meer dan logisch. Een ontvanger moet een signaal krijgen om iets te doen. En hij doet alleen wat als de code klopt.

Als er nu een zender in de buurt is die de orginele AB overstemt dan doet hij niks. Dus bij een auto gaat het alarm/blokkering systeem niet aan.

Als de eigenaar dan vertrouwd op de techniek dan kan hij bedrogen uitkomen.

 

DUS controleer altijd of de auto reageert op je AB. Beter is even navoelen of de auto echt op slot zit.

 

En als je een alarm of startblokkering hebt die te kopieren is dan iets meer geld uitgeven voor een betere.

Een "bouwmarkt-alarm" ziet leuk uit, meer niet.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Tot 3 maal toe heb ik ze terug afgesloten en iedere keer terug open.


Vreemd. Als je de auto afsluit zend je AB een signaal / code "sluiten". Om te openen heeft de AB een ander signaal. Dus kortom, ook al wil men het signaal opvangen en kopieren dan kan dit pas nadat de eigenaar de auto geopend heeft. Als je alleen je auto afsluit is het dus onmogelijk voor het dievengilde om de auto open te krijgen...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro
Origineel bericht van: Golfdiesel
Tot 3 maal toe heb ik ze terug afgesloten en iedere keer terug open.


Vreemd. Als je de auto afsluit zend je AB een signaal / code "sluiten". Om te openen heeft de AB een ander signaal.


De dieven stonden er die ochtend al toen de auto open gemaakt werd met de ab lijkt mij dan.

Maar die code kraak kastjes bestaan toch al jaren.
De zender zend een signaal uit, die wordt ontvangen incl. de code.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn heilige koe wordt elke code maar één keer gebruikt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat niet aan de leeftijd van de auto liggen?

In Almere wordt een bepaalde brug zo ook bediend door

watersporters/bewoners. Die code (ir) werd ook opgevangen

door andere gebruikers.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat me iets bij van Renault die heel lang IR heeft gebruikt.

 

Die IR ontvangst unit zat geintregeerd in de binnenspiegel.

In de Laguna van mijn ouders (bj 1999) is het RF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ons boodschappenkarretje (renault 306) heeft ook zo'n RF unit onder de spiegel zitten.

 

Maar enige wat het gilde kan is verstoren van afsluit signaal.

Het afluisteren van de sluitcode boeit niks want die is niet gelijk aan de opencode. En idd die codes worden maar 1x gebruikt.

 

Maar waarom zoveel moeite, de meesten tikken het ruitje gewoon in. Werkt met alle auto's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Idd, ons boodschappenkarretje (renault 306) heeft ook zo'n RF unit onder de spiegel zitten.

Maar enige wat het gilde kan is verstoren van afsluit signaal.
Het afluisteren van de sluitcode boeit niks want die is niet gelijk aan de opencode. En idd die codes worden maar 1x gebruikt.

Maar waarom zoveel moeite, de meesten tikken het ruitje gewoon in. Werkt met alle auto's!


Ahum
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: theparasol
Idd, ons boodschappenkarretje (renault 306) heeft ook zo'n RF unit onder de spiegel zitten.

Maar enige wat het gilde kan is verstoren van afsluit signaal.
Het afluisteren van de sluitcode boeit niks want die is niet gelijk aan de opencode. En idd die codes worden maar 1x gebruikt.

Maar waarom zoveel moeite, de meesten tikken het ruitje gewoon in. Werkt met alle auto's!


Ahum


idd

Klikkerdeklik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag toch aannemen dat alle huidige RF afstandsbedieningen werken met een rolling code.

Deze zit in een algoritme dat continu veranderd.

Dus al zou je een geldig commando open hebben, deze werkt maar 1 keer.

Met IR was dat anders en kon je idd simpel overnemen.

Met RF moet je een zender kopiëren aan de bron, en dat kan alleen maar met direct contact.

Het verhaal is mij ook een beetje te veel lalala.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol

Maar enige wat het gilde kan is verstoren van afsluit signaal.
Het afluisteren van de sluitcode boeit niks want die is niet gelijk aan de opencode. En idd die codes worden maar 1x gebruikt.


Maar zit er dan ook een identificatiecode per sleutel bij? Ik had bij mijn vorige auto twee sleutels met AB en ook al had ik de tweede sleutel een jaar niet gebruikt werkte de AB prima om de deur open te doen.
Dus er zou een soort van ID code voor de sleutel kunnen zijn die vast is met daarnaast een roulerende code per keer dat de deur open of dicht gaat.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet met stelligheid te zeggen maar de sleutel zendt signaal uit: open de deuren!

De auto zendt code terug en daarop geeft de sleutel de juiste tegencode, en die moet matchen.

Daarom is het soms ook verrekte moeilijk om een passende sleutel erbij te krijgen als je orginele verloren is gegaan.

De sleutel en de boordcomputer van de auto moeten op elkaar afgesteld worden/zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...