Ga naar inhoud


Hoe lang gaan dreamboxen mee ... ?


hels

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: mr_rolin
Hi Tonskidutch,

Een beetje een pestbui vandaag? :D
Ik denk, dat er nog een heleboel mensen zijn, die met genoegen met hun "oude meuk" naar satelliet-tv kijken.
En Enigma1 mag dan oude koek zijn, het zapt sneller dan de meeste modernere dreamboxen.

Ook ik ben een van die mensen, die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben, maar voorlopig zijn de SD-uitzendingen nog volop in de meerderheid en die draaien perfect op die 6 jaar oude handel.

Toch nog prettige feestdagen smile.

Mvg,

Rolin


ik ben harstikke jofel gestemd, dus geen pestbui, hoe kom je der bij
het zal me ook kerstmis-worst zijn.

ik schreef enkel wat ik verwacht / meen te weten, wat je van onze enigma1 boxies nog mag verwachten de komende jaren
en jawel en warempel heb ik de dm800 verkocht en een nieuwe 7020 aangeschaft

dus waar je mijn "pestbui" zo ziet geschreven zijn is een vraag... maar retorisch
want ik zit er niet mee jullie ook niet.

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoelang is een Chinees, maar een Dreambox gaat vast langer mee dan een koolmees of een spreeuw. Ik mis hier echt de controle groep! Wil je elke twee jaar een nieuwe? De gemiddelde levensduur van een DB tuner, is die eigenlijk al bekend, en wat wil je met die kennis? Ook als ie heel lang mee lijkt te gaan zijn er toch mensen die 'm niet willen hebben, dus een beetje gek topic. Ik zou meer willen weten over de levensduur van de kijker, rekening houdend met de bagger die zo'n geavanceerde tuner bij je in huis kan brengen. De uitzetknop van onze DB heet niet voor niets, met dank aan Henk Spaan : vuilnisman, kan deze rotzooi ook mee?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook absoluut niet te spreken over de kwaliteit van dreamboxen, zelf al redelijk wat toestellen gekocht en ook bekende geholpen aan een box.

Mijn 1ste DM7000 is 1 keer kapot geweest, tuner defect.

Het lijkt mij nog dat de dm500 het meest stabiel waren op de voedingen na. Deze zijn gelukkig los te vervangen.

Met de 600 ook nog maar 1 echt probleemgeval gehad.

Deze is inmiddels voor de 4de keer naar dream.

4x 12 euro verzendkosten.

 

 

Hetgene waar ik me vooral aan stoor is de slechte service van de reparatiedienst.

Die DM600 is nu al 4 keer terug gemoeten waarvan 3x met hetzelfde probleem.

Kijk je kan natuurlijk 1x iets over het hoofd zien maar 3x?

Dat moet ik niet proberen op mijn werk want dan zal ik er toch op aangesproken worden.

 

Nu was ik op kathrein ufs-910 overgeschakeld maar ook hier al 2 toestellen defect. bootproblemen. reparatie gaat wel wat sneller heb ik de indruk.

 

Ik denk dat het met alle toestellen wel iets is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de titel impliceert dat het over de levensduur van een dreambox gaat, kun je zowel positief als negatief reageren, dat is evident.

 

maar waarom bij sommigen altijd wat verkeerd lijkt te gaan met apparatuur is niet zo evident.

 

dat kan natuurlijk wel een reden zijn voor iemands ergernis.

 

onlangs vroeg ik in een ander subforum over een gloeilamp die stuk ging en mijn dreambox reboot

 

ook het HF probleem met dect-telefoons <> zenders weg etc is een welbekend probleem

 

als je ook nog eens zelf zoekt op aspecten zoals electro-smog, kom je zelfs beelden van frauenhofer intituuut tegen waar miniaturiseren een inherent probleem oproept inzake spanningsverschillen en pulsen van diverse aard.

 

het lijkt soms erop dat je de satellietboer eerst moet vragen thuis te komen controleren met zijn wichelroede om vooruit te kunnen zeggen dat je dreambox "hier oud kan worden"

 

:D

 

ik ken echter ook mensen

die principieel alles fout doen wat er ook maar fout kan

zoals mijn ex baas

die hoeft enkel ergens langs te lopen en het functioneerd niet meer :D

 

(het verhaal van jou deed me daaraan denken, dus niet dat je meent ik heb het over jou _Bartje_ )

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie de link niet echt.

 

Kijk dat iets kapot gaat daar kan ik nog mee leven maar als je iets 4 x moet opsturen?

En zo heb ik nog enkele boxen gehad voor kennissen die 2 tot 3x opgestuurd moesten worden voordat ze degelijk herstelt waren.

Ik heb nog 1 van de eerste dm7000 toestellen aangeschaft toendertijd. Buiten die tuner is daar nooit iets aan geweest maar ik kan redelijk wat voorbeelden geven van andere defecten.

Deze hebben ook niets met storing of wisselende spanningen te maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zegt niets over het apparaat zelf, maar over de aftersales van jouw verkoper of zijn leverancier.

Ik deel jouw ervaringen niet. Bij mij is er sinds begin 2003 nog nooit een Dreambox kapot gegaan. Als ik dat uitstrijk over mijn hele familie en kenissenkring, is er één apparaat defect gegaan en dat was de DM7025 (zonder plus) die kapot ging 2 maanden nadat ik hem doorverkocht had. Daar is de voeding van gerepareerd en hij draait nog steed perfect.

Zelfs mijn oude DM7000 staat bij een kennis en is inmiddels bijna 7 jaar oud. Dat is ver boven de levensverwachting van het apparaat. Kwalitatief kan alles beter, maar voor dit geld is er simpelweg niets vergelijkbaars van betere kwaliteit.

De dreambox is een hobbybox en veel mensen "mishandelen" hun dreambox ook behoorlijk. Het is logisch dat er dan wat vaker wat kapot gaat en logisch dat er vooral meer over geschreven wordt.

Een eigenaar van een Philips 2110 zie ik nog niet iedere dag zjn box flashen, er een harddisk in-uit-in-uit-in-uithalen en multibootconfiguraties draaien om maar een paar voorbeelden te noemen.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zegt iets over de hersteldienst van dreambox zelf.

 

Boxen komen gewoon van Belgische importeur die hier ook niets aan kan doen en ik dit ook niet kwalijk neem.

 

Ik ben altijd grote fan geweest van dreambox maar hersteldienst is naar MIJN ervaring knudde.

 

Of hoe verklaar je dat een box voor hetzelfde probleem meerdere malen moet teruggaan.

vb:

DM600 4 x loopt heet en freest na 10 minuten (zonder hdd)

DM500 3x terug moeten gaan, tuner defect

dm7020 2x terug trilling aan rechterkant van het beeld (met screenshot en aanduiding waar opgestuurd)

 

Heb ook boxen waar nooit niets is aangeweest maar het gaat mij enkel om de herstellingen die niet deugdelijk worden uitgevoerd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...