Ga naar inhoud


Hoe lang gaan dreamboxen mee ... ?


hels

Aanbevolen berichten

L.S.

Ik zat me zo eens af te vragen hoe lang ik mijn DM7000 (ééntje met een amber display) nu al had en kwam tot de conclusie dat ie eigenlijk al 6.5 jaar continue aan staat. Geen enkel probleem gehad en uitermate tevreden. Ook mijn DM500S doet het al ruim vier jaar probleemloos.

 

Wat is de ervaring hoe lang dreamboxen (en misschien wel satelliet onvanger in het algemeen) mee gaan.

Ik wil het niet hebben over "of hij 'technisch achterhaald' is" oid., maar puur hoe lang hij het blijft doen als men met de functionaliteit tevreden is.

 

Een vervolg vraag: wat gaat er eigenlijk het meest kapot (voeding, tuner, ...) ?

 

Groet, Henk

 

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: hels
L.S.
Ik zat me zo eens af te vragen hoe lang ik mijn DM7000 (ééntje met een amber display) nu al had en kwam tot de conclusie dat ie eigenlijk al 6.5 jaar continue aan staat. Geen enkel probleem gehad en uitermate tevreden. Ook mijn DM500S doet het al ruim vier jaar probleemloos.

Wat is de ervaring hoe lang dreamboxen (en misschien wel satelliet onvanger in het algemeen) mee gaan.
Ik wil het niet hebben over "of hij 'technisch achterhaald' is" oid., maar puur hoe lang hij het blijft doen als men met de functionaliteit tevreden is.

Een vervolg vraag: wat gaat er eigenlijk het meest kapot (voeding, tuner, ...) ?

Groet, Henk


Ik kan alleen maar over mijn dm500s spreken (en ook over mijn topfield dan), maar deze doet het al ruim 4 jaar. Nog niets stuk gegaan en hoop dat hij nog lang bij ons zal zijn !

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM-7000 van mijn zus staat al 6 jaar dag en nacht aan en werkt nog als een tierelier. Ook het display is nog mooi contrastrijk.

Dus dat was zeker geen slechte aankoop.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook en kofferradio in het gekocht apartement gevonden uit jaar toebak, doet het nog maar er is bijna niets meer op te ontvangen

 

:D

 

het zal ook altijd met zorgzaam gebruik en installatie/opstelling te maken hebben

 

maar enigma1 wordt al bijna niet meer ondersteund (dus je staat stil, weliswaar een uitgerijpte)

en

dvb-s gaat verder met nu al HDtv alsook nieuwe crypties en huwelijken HD+ CI+

dus er komt zeker een moment dat je net als die kofferradio (die het nog doet) niets meer ontvangt.

 

ik schat zo 4 jaar en je hebt enkel tell-sell

 

ciao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de elco's in de voeding verouderen en gaan daardoor achteruit.

 

Maar als het goed is hebben ze met het ontwerp de waardes wel zo gekozen dat het blijft werken als de elco's wat capaciteit verliezen.

 

Hoe lang dat goed gaat hangt dus van een aantal dingen af:

 

- Hoe warm worden de onderdelen

- Hoeveel mag de capaciteit ten opzichte van de originele waarde zakken.

- Hoe is de kwaliteit van de elco's

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

ik schat zo 4 jaar en je hebt enkel tell-sell

Slim van ze, want dan ben je wellicht gelijk aan het goeie adres voor een nieuwe.. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Tonskidutch

ik schat zo 4 jaar en je hebt enkel tell-sell

Slim van ze, want dan ben je wellicht gelijk aan het goeie adres voor een nieuwe.. :D


jaaaaaaaa :D
en als u nu koopt via credit card krijgt u nog een dm8000 cadeau
met nieuwe abtronix interface en stofzuiger

ciao wink

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 jaar met een originele PSU voor de dm500...

geluksvogel.

wink

 

het valt iemand altijd tegen

 

wat betaalde je destijds en wat kost een nieuwe

3 jaar is gelijk aan (295euro/3) /12mnd = 8,19€/maand

 

de dm7000 uit 2003 die nu nog steeds speelt in de kamer van mijn zus koste 409€

dus 5,86€/maand

 

wat vertellen die bedragen....?

NIKS

 

we weten enkel uit diverse fora en van gebruikers ervaringen dat de een voor de andere type dreambox sneller onderhevig is aan onderhoud / reparatie en/of vervanging.

 

als ik echter vergelijk tov een huurbox ben ik 5 maal duurder uit <> heb echter 10 maal meer comfort EN een TS digitaal zonder codering

 

ciao

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een aantal Dreamboxen gehad...

 

Ben zeer te spreken over de mogelijkheden, maar minder over de kwaliteit.

Heb al diverse defect gehad.

Mijn (tweede) DM8000hd is net gerepareerd en wacht al ruim een week op verzending door DM in Duitsland. Gelukkig was het nog garantie.

De eerste was al meteen defect (tuner B stuk).

 

Ik heb ook al problemen gehad met een tweetal 7025, de eerste kon het probleem niet gevonden worden (geen tekst op display) en kreeg ik na slechts 3 maanden gewoon weer zo terug.

 

De tweede heb ik zelf maar aangepakt, de led in de display stuk. Een inmiddels bekend euvel.

 

Ik vind Humax 5400 en Nokia 9500s veel meer kwaliteit hebben. Deze gaan ook veel langer mee. Ik weet dat de Humax een voedingsprobleem kan krijgen (de eerste bij mij pas na zo'n 10 jaar), maar kwalitatief heb ik er in ieder geval een beter gevoel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tonskidutch,

 

Een beetje een pestbui vandaag? :D

Ik denk, dat er nog een heleboel mensen zijn, die met genoegen met hun "oude meuk" naar satelliet-tv kijken.

En Enigma1 mag dan oude koek zijn, het zapt sneller dan de meeste modernere dreamboxen.

 

Ook ik ben een van die mensen, die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben, maar voorlopig zijn de SD-uitzendingen nog volop in de meerderheid en die draaien perfect op die 6 jaar oude handel.

 

Toch nog prettige feestdagen smile.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Funfreak.

Ja de Nokia 9500...dat waren nog eens tijden he.

Heb het toestel hier nog altijd staan. Het beeld was ongezien mooi.

En ja die toestellen gingen niet zo snel stuk he.

Ik heb met mijn 2 dreamboxen nog geen probleem gehad hoor...en ik hoop dat het zo blijft.

 

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...