Ga naar inhoud


Weet niet hoe dit apparaat heet ?


djpetit

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een oud apparaat (als ik het zo mag noemen). Het is een oude platenspeler ingebouwd in een kast met daarin een luidspeaker. Aan de zijkant zit dan een hengel om hem op te 'winden'. Ik kan niet op de juiste naam komen. Ik dacht namelijk dat dit een pathafoon was, maar google laat me hele andere apparaten zien. Wie helpt me ??

 

mvgr,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch
tja als ik zoek op Gramaphone dan zie ik heel veel afbeeldingen die lijken op wat jij bedoeld...


Nog niet echt.....die toeter is dus vervangen door de speaker die in de kast is ingebouwd. Ik ben vergeten te vermelden dat het een redelijk hoog staande kast is (± 1.20).

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wel een "schema" van zo'n ding.

 

Heb je wat te doen tijdens de kerst

 

A-Home-Made-Gramaphone-242.png

 

Lees het nog eens na, maar jij zoekt zo'n ding met de speaker in de kast.

 

Nooit van gehoord of gezien. blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Als het om dat ding gaat op de foto, dan zit er geen speaker in die kast maar een hoorn-opening, die mechanisch met de naald, zeg maar rustig "spijker" verbonden is.

Het volume wordt geregeld door de deurtjes open en dicht te zetten. Echt goed werken deed dit niet. Je zult er versteld van staan hoe hard zo´n ding klonk.

 

Tja...hoe heet zo´n ding? Een grammofoon. Ik geloof niet dat er een andere naam voor was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ook een, en hier heet dat apparaat; Victor Talking Machine. Gemaakt in 1906 en hij doet het nog prima.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

GRAMMOFOONS / PATHOFOONS

 

Het aanbod bestaat uit diverse modellen staande meubelen en

 

tafelmodellen. Varieërend van hoorngrammofoons tot koffergrammofoons

 

van alle grote merken waaronder:

 

Columbia, Odeon, His Masters Voice, Polydor, Pathe.

 

zoals ik al dacht;

verschil in benaming: het is en blijft een grammofoon die door pathe op de markt gezet werd.

 

de engelstalige spreken van "gramophone"

de duitstalige spreken van "grammophon"

de scandinaviers spreken van "grammofon"

de nederlandstalige spreken over "grammofoon"

 

ciao

 

 

die jij bedoeld is de ingebouwde versie "met buizen versterker" voordat ook de electromotor zijn intrede deed

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...