Ga naar inhoud


en weer rijden er (minder) treinen


Amager95

Aanbevolen berichten

Nee hoor. Iedere keer dat ze bij de NS staken zijn er geen files op de weg. Dus files worden veroorzaakt door de NS.

 

Maar het kan zijn dat er iets mis is met mijn redenatie crazy

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Het is gewoon het begin van een Europees HST-net. En de Fransen zijn nu eenmaal de koplopers in Europa met de TGV, daarom dat het netwerk ook nog heel gericht is op Parijs.
Niks houdt Nederland tegen om ook HST-lijnen naar de Duitse grens aan te leggen.

En voor ons Vlamingen is het heel gemakkelijk want je staat onder de 2 uur in 4 Europese hoofdsteden.


In 1989 bij het 150 jarige bestaan van de Nederlandse Spoorwegen werd al gesproken over een dergelijk spoorlijn van Amsterdam - Berlijn en vc uiteraard.
Dit voornemen is later totaal verdwenen. Het is inmiddels al weer 20 jaar later. Dan hoef je weinig aan te nemen dat dergelijke plannen zo maar weer boven water komen drijven.

Bovendien is een dergelijk spoorverbinding toch maar richting Noord en Oost Europa en dat heeft nou eenmaal minder zijn aandacht door het op Randstad gericht bestuurlijk Nederland.

Het zou toch wel zo makkelijk om de treinen echt ook te laten rijden op Warschau, Berlijn, Moskou, Kopenhagen, Talin, Stockholm, Oslo, Kalingrad enz.
Waarom alleen maar kiezen voor Parijs, Rome, Madrid en Lissabon? Londen valt af, als je nu leest over de ernstige problemen met de Eurostar die last schijnt te hebben van temperatuursverschillen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
In de Metro van vandaag zag ik een kort interview met iemand met kennis van zaken die aardig aangaf waardoor het hier tegenwoordig steeds fout gaat en vroeger of in sommige andere landen veel minder.


Kan je dat desbetreffende artikel hier posten ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

De NSReizigers heeft een miljoenenverlies doordat Prorail nalatig is.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
HIER IS DE KRANT rechts op pagina 3


Bedankt voor het artikel. Maar "Onderhoudsvrije Wissels" en geen materieel meer om wissels van sneeuw te ontdoen is wel bezuinigen op de verkeerde manier.
Typisch weer een Nederlands staaltje van verkeerd bezuinigen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist niet of ik zo'n pagina mocht plaatsen (ban?), dus maar niet gedaan.

 

In de jaren 60 2 jaar dagelijks met de trein gereisd. Heel af en toe enkele minuutjes vertraging, 1 keer 10 minuten, 1 keer 20 minuten. Kan natuurlijk toeval zijn, maar denk het niet.

 

Een jaar of 3 terug de laatste keer ('s winters) met de trein tussen Emmen en Amersfoort gereisd; tjeemig wat een ramp. In Amersfoort een klein uur achter een paal in de gure wind staan blauwbekken, restauratie en toiletten gesloten (op sommige stations zijn de toiletten gesloten of niet eens aanwezig heb ik gemerkt). De boemel Zwolle-Emmen bleek onverwarmd, een graad of 5 voor mijn gevoel, er was een enorme herrie en je werd door elkaar geschud. Totaal verkleumd aangekomen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je durft, de dag prijzen, voordat de avond gevallen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...