Ga naar inhoud


en weer rijden er (minder) treinen


Amager95

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: AEO

En bovendien, wat is er nou leuker dan met ruim 300 km/p.u. naar de autos op de snelweg naast je te kijken?


juist Jeremy Clarkson in een auto zien voorbij komen terwijl je trein stil staat wink

hoogst onaangenaam vee vervoer is het tegenwoordig

dat er mensen 30 uur vaststonden in de eurotunnel is zeker nog geen nieuws hier in NL
tja daar zat Jeremy ook tussen :D :D

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: goto
kijk maar eens naar al die extra ongelukken met auto's. Een beetje sneeuw en iedereen gaat hoppa op de rem.


dat heet dus appels en peren vergelijken

treinen en auto's zijn niet hetzelfde, dus ook onvergelijkbaar

als de overheid wilt dat iedereen met het openbaar wilt reizen, moeten ze vooral zo doorgaan.
openbaar vervoer is onbetrouwbaar.

laten ze in Nederland maar eens een nationale metronetwerk aanleggen.
het is te stom om los te lopen dat er hele nieuwbouwwijken worden aangelegd, ver van de oude binnensteden, met het intercitystation van de NS.
aan die in deze vinex locaties gelegen stoptreinstations heb je geen fluit aan. de stoptrein is net een boemeltje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de staat teveel verdient aan de automobilist.

Anders zou het openbaar vervoer goedkoper/betrouwbaarder/comfortabeler zijn.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thalys natuurlijk heel leuk. Treinen als ze rijden heel leuk (zolang je in je eentje gaat, anders niet op de prijs letten)

 

Maar heb vandaag een reis gemaakt van buiten dorp naar dorp en terug bij gemiddeld min 8 graden.

Reistijd OV 7 uur, inclusief 1 uur lopen en 3x overstappen (en wachten in de kou).

Reistijd in een comfortabele warme auto 3 uur.

 

Dochter van adres in Utrecht naar adres in Zeist en terug:

OV 3 uur incl. lopen, auto 40 minuten.

 

Kortom auto en OV zijn nogal verschillend......

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Thalys natuurlijk heel leuk. Treinen als ze rijden heel leuk (zolang je in je eentje gaat, anders niet op de prijs letten)

Maar heb vandaag een reis gemaakt van buiten dorp naar dorp en terug bij gemiddeld min 8 graden.
Reistijd OV 7 uur, inclusief 1 uur lopen en 3x overstappen (en wachten in de kou).
Reistijd in een comfortabele warme auto 3 uur.

Dochter van adres in Utrecht naar adres in Zeist en terug:
OV 3 uur incl. lopen, auto 40 minuten.

Kortom auto en OV zijn nogal verschillend......



Natuurlijk absoluut niet representatief gezien het feit dat iedereen wist dat ivm het weer er vandaag minder treinen zouden rijden... soms vraag ik me af of Nederlanders niet gewoon zeuren om het zeuren.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de klimaat trein is vandaag wel uit denemarken terug gekomen

 

 

maar er rijden geen treinen in Nederland van wege de sneew???????????????????????????????????????

 

 

op en top Nederland

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
de klimaat trein is vandaag wel uit denemarken terug gekomen


maar er rijden geen treinen in Nederland van wege de sneew???????????????????????????????????????


op en top Nederland


Ach, ze l*llen maar wat

post-214-1318260579,8478_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Die vertraging tot daar aan toe, maar dat de nieuwe HST-lijn tussen Brussel en Amsterdam vanaf de eerste nacht vorst al technische problemen heeft door de vorst vind ik wel bijzonder ergerlijk. Alsof het zo uitzonderlijk is dat het een paar graden vriest hier.


Het is zo jammer dat de gedachte bestaat in Nederland dat iedereen met de trein naar Parijs wilt.
Vanuit Amsterdam kan je dan nog wel naar Keulen en Zuid-Europa. Maar waar is de trein die ons brengt naar het oosten en noorden? Waarom komt er geen hogesnelheidslijn naar Osnabruck? Vandaar uit kan je doorreizen naar Kopenhagen, Stockholm of Oslo. Met de komst van de Oresundbrug, tussen Kopenhagen en Malmo, is er al een vaste verbinding gekomen. Nu komt er ook vaste verbinding tussen Puttgarden (D) en Rodby (DK). Als deze vaste verbinding er is, kan je er zo met de HSL er zijn. Maar of dat ook gaat gelden voor Nederland? Je kan beter van uit Weeze met goedkope vliegmaatschappijen blijven vliegen.
Het naar het oosten en noorden reizen via Keulen is onzinnig.

Het nut voor deze dure Amsterdam-Parijs-lijn begrijp ik niet, of in iedergeval maar een gedeelte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon het begin van een Europees HST-net. En de Fransen zijn nu eenmaal de koplopers in Europa met de TGV, daarom dat het netwerk ook nog heel gericht is op Parijs.

Niks houdt Nederland tegen om ook HST-lijnen naar de Duitse grens aan te leggen.

 

En voor ons Vlamingen is het heel gemakkelijk want je staat onder de 2 uur in 4 Europese hoofdsteden.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Het is gewoon het begin van een Europees HST-net. En de Fransen zijn nu eenmaal de koplopers in Europa met de TGV, daarom dat het netwerk ook nog heel gericht is op Parijs.
Niks houdt Nederland tegen om ook HST-lijnen naar de Duitse grens aan te leggen.

En voor ons Vlamingen is het heel gemakkelijk want je staat onder de 2 uur in 4 Europese hoofdsteden.


Wat dat betreft kunnen we nog een hoop leren. Hier asfalteren we liever dan een spoor aan te leggen.
Kijk naar bv een lijn Utrecht-Breda. Tijdens de oliecrisis met Den Uyl is dat al geopperd en wat doen we. Gewoon er een strook bij asfalteren en de bruggen laten zoals ze zijn.....trechters.
crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw is rijdend personeel op een HSL/ICE naar Duitsland.

Je hebt geen idee wat een zorgen om op tijd op die trein te kunnen stappen. Ze moet eerst een rijdende trein zien te vinden

naar de plaats van vertrek. Waarschijnlijk 3 keer overstappen.

Dan maar hopen dat de aansluitingen zijn, zoals aangegeven.

Dan weet ze nog niet of haar trein wel rijdt. Ze gaat uren eerder van huis. Mijn auto staat al schoon klaar voor het

vervoer naar station.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help me herrinneren. Treinen? Dat zijn toch van die kleine dingetjes om op zolder mee te spelen? cool

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Help me herrinneren. Treinen? Dat zijn toch van die kleine dingetjes om op zolder mee te spelen? cool


Je kan ze ook nog steeds zien bij de Efteling.... :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hoor, dat afgeven op treinen.

Laten we blij zijn dat er treinen bestaan, zoniet, dan zat heel Nederland permanent vast in files.

Inderdaad is het nu even een gedoe, maar van autorijden met dit weer kan ik ook niet echt vrolijk worden.

Als er wordt geadviseerd om thuis te blijven, blijf dan lekker thuis.

Er is de neiging om altijd weer te mopperen in Nederland, misschien zit dat in de aard van het volk?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...