Ga naar inhoud


Staatsloterij: 2 maal hetzelfde nummer. Mag dat wel?


unique

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: unique

dus eigenlijk moeten ze de "Staatsoplichterij" heten?



Nee, want de kansen staan exact beschreven. Dat jij die niet leest, kun je de Staats niet verwijten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Golfdiesel
Je kan ook 5x een 1/5e lot kopen waarbij alle vijf de loten hetzelfd nummer hebben.


Dat is dan nieuw, want alle vijfjes hadden een uniek nummer.
Dat was een van de ideeën onder het grote publiek. Iedereen
dacht dat als je een vijfje kocht dat er dan nog 4 vijfjes
met hetzelfde nummer verkocht werden. Dacht ik zelf ook.
Maar dat blijkt (bleek, als jouw verhaal klopt) niet zo te zijn.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
ik begrijp je antwoord.

Daar ik de detials niet meer weet laat ik het je even zien a.d.v. een voorbeeld. Namelijk:

prijs van 1000 euro op eindcijfers:

123
345
345
678

Het is dan toch vreemd dat er 2 x 345 in voorkomt?


als je de details niet meer weet kun je op de website van deze loterij de uitslag nalezen en dan kun je zien dat wat jij beschrijft niet waar is.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk. Tot voor kort werden er van de 1/5e loten een uniek nummer uitgegeven. Dat zouden ze veranderen. Of dat gebeurt is, weet ik niet. (Ik weet toch weinig).

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Je hebt gelijk. Tot voor kort werden er van de 1/5e loten een uniek nummer uitgegeven. Dat zouden ze veranderen. Of dat gebeurt is, weet ik niet. (Ik weet toch weinig).


Dan zou er wel weer een ander soort waarde aan zo'n lot gehangen moeten worden.
Immers koop ik 1 heel lot en een ander 5 x 1/5 lot dan zou er ongelijkheid ontstaan als dat nummer 5 keer mee zou doen in de trekking.
Zo'n nummer van een 1/5 lot zou dan maar 1 keer mee mogen doen en dan zou het ook niet voor kunnen komen dat hij 2 keer getrokken zou kunnen worden.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs als dat 1/5 lot net zo vaak meedraait als dat hele lot

van jou, is dat niet onrechtvaardig. Ze krijgen ook slechts 1/5e van de prijs. Wat onredelijk was; dat alle -ook onverkochte nummers- meededen. Sorry voor de t in gebeurd in mijn vorige posting.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet helemaal, koop ik dan nl. 5 1/5 loten met alle 5 hetzelfde nr. dan is de kans wel een heel stuk groter geworden tov. dat ene hele lot.

Dat alle niet verkochte loten ook meedraaien is een handig truukje om minder uit te hoeven keren (welke minister behandelde dit gedeelte ook al weer?)

Maar het staat in de voorwaarden en ze stellen dan simpel, "dat had je toch vooraf kunnen lezen"?

Maar toen ze het ingevoerd hebben is het bepaald niet aan de grote klok gehangen, pas toen die hoofdprijs er maar niet uit viel begon het op te vallen en kwam er commentaar.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Toch niet helemaal, koop ik dan nl. 5 1/5 loten met alle 5 hetzelfde nr. dan is de kans wel een heel stuk groter geworden tov. dat ene hele lot.

suc6

Gerrit


Die mag je van mij even uitleggen.... koop ik 5x het 1/5 lot UG 2863526 dan heb ik net zoveel als 1 lot met UG 2863526

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hulkman
En daar zit 'm de kneep.

Alle loten zitten niet in een trommel, maar er is een computer die random getallen produceert, verkocht of niet verkocht.


Volgens mij is dat per 1 januari 2008 gewijzigd: per die datum vallen prijzen alleen nog maar op loten die ook echt verkocht zijn. Alleen de jackpot valt op een random lotnummer (verkocht of niet verkocht).

Rob.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je elke maand meespeelt maakt het niet uit of er prijzen niet vallen. Alleen de zeurpieten die éénmalig meedoen omdat de jackpot lekker hoog is hebben pech of moeten de volgende keer weer meedoen.

Als de jackpot op een 1/5 lot valt bleef er tenminste 4/5 staan voor de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...