Ga naar inhoud


Staatsloterij: 2 maal hetzelfde nummer. Mag dat wel?


unique

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

 

ik was oudjaarsavond naar de oudejaarstrekking aan het kijken en zie gewoon dat een eindcijfer (weet zo niet meer welk eindcijfer) exact hetzelfde getal twee maal op een prijs valt. Ik vraag me alleen sterk af of dit wel mag?

 

Voor de rest natuurlijk ook allemaal de beste wensen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt, met alleen het eindcijfer- in de prijzen vallen.

Daarna gaat de loterij verder met het volgende cijfer.

Dus twee eindcijfers. Met geluk heb je die ook. Win je iets

meer. Enzovoort, enzovoort. Hoe groter de prijs, hoe meer eindcijfers je goed moet hebben. Voor de grote klapper heb je

ook nog de serieletters nodig.

Opgeteld kun je dus meer prijzengeld hebben op 1 nummer.

De kans op de hoofdprijs is lager dan in het ziekenhuis gereden te worden. Maar je weet nooit wat 2010 brengt.

Ik wens je (en anderen) veel geluk (ook in de loterij) en

gezondheid toe. O ja, het mag dus!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tgg
Waarom is dat vreemd?

Ik kan toch ook niet dwingen als ik een dobbelsteen heb, dat ik als ik 6 keer gooi, er 1,2,3,4,5 en 6 gegooid wordt?

Hetzelfde geldt voor de staatsloterij.


Dus als er een uitslag komt van.

prijs van 1000 euro op eindcijfers:

111
111
111
111
111
111

Is dit toevallig maar kan wel ?



HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal best kunnen maar hij heeft wel een punt. In feite betekend dit dus wel dat ze minder hoeven weg te geven want 1 trekking is hetzelfde.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
wel erg toevallig in dit geval dan....ging namelijk om 3 digits en op dezelfde prijs.

kan natuurlijk....maar bijf het vreemd vinden.



Lang geleden had de Duitse Lotto dezelfde 6 cijfers als de Nederlandse Lotto. Nog veel zeldzamer maar het kan wel.

Probleem (in de gedachten) bij dit soort dingen is dat de kansen onafhankelijk zijn.
Voor de eerste trekking is de kans op 345 1 op 1000 ( de 000 telt mee). De volgende trekking is die kans wederom 1 op 1000 want 345 doet gewoon weer mee.
Kans dat de tweede trekking dezelfde uitslag heeft is 1 x 1 op 1000 (1 omdat eerste trekking altijd een uitslag geeft, kans dat de tweede hetzelfde is), is dus het product van beide kansen, dus 1 op 1000, zo zeldzaam is het dus niet.)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

duidelijk. maar dat betekend in mijn geval dat degene met een lot waar dit nummer op staat ook 2 maal het bedrag krijgt...

 

Ja, je begrijpt het goed dat ik hem niet had (dan had je me niet gehoord)....Ik wou eigenlijk helemaal niet mee doen maar de vriendin wou het graag (onder de duim noemen ze dat).

 

Volgens mijn theorie kun je beter in januari mee doen er dan namelijk veel minder mensen mee doen waardoor de kans groter wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
Volgens mijn theorie kun je beter in januari mee doen er dan namelijk veel minder mensen mee doen waardoor de kans groter wordt...

Als (zoals bij de Staatsloterij volgens mij het geval is) de niet verkochte lotnummers meedoen in de trekking, dan maakt dat niet(s) uit.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Het zal best kunnen maar hij heeft wel een punt. In feite betekend dit dus wel dat ze minder hoeven weg te geven want 1 trekking is hetzelfde.


nee in dit geval betaald de loterij 2x 50 euro uit
dus heeft dit nummer gewoon 2x 50 euro = 100 euro gewonnen.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: unique
Volgens mijn theorie kun je beter in januari mee doen er dan namelijk veel minder mensen mee doen waardoor de kans groter wordt...

Als (zoals bij de Staatsloterij volgens mij het geval is) de niet verkochte lotnummers meedoen in de trekking, dan maakt dat niet(s) uit.

vGnp


dus eigenlijk moeten ze de "Staatsoplichterij" heten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
duidelijk.
Volgens mijn theorie kun je beter in januari mee doen er dan namelijk veel minder mensen mee doen waardoor de kans groter wordt...


Dat is precies de gedachte fout die ik bedoelde. Voor een lot wordt de kans op een prijs bepaald door het aantal loten in een serie, niet hoeveel loten er verkocht zijn.
Extreem gesteld, stel dat de loterij 1 lot verkoopt, de kans op een prijs is exact even groot als wanneer alle loten verkocht zijn. Het is namelijk niet zo dat alleen verkochte loten meedoen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...